Brudtärnedilemma
Hej!
När min karl hade friat till mig förkunnade jag detta för min bästa väninna som jag gärna ville ha som tärna. Hon blev jätteglad och varje gång vi ses pratar hon om hur vi ska kolla på klänningar och att hon har plan för möhippan. Detta trots att vigseln inte äger rum förrän 23 juli 2011.
Hon pluggar i norrland och jag bor i sthlm så vi har setts 5 ggr sen hon började plugga hösten 2009. Hon är väldigt frånvarande, svårt att få tag i henne, prata med henne. När vi väl ses har det blivit 'klämma in mellan andra grejer'. Och jag har känt länge att det inte räcker. Men det finns knappt tid att berätta detta. Nu i veckan kommer jag börja plugga på högskola, heltid. Och då kommer det troligen bli ännu svårare för oss att hålla kontakten.
Jag träffar min brors sambo betydligt oftare då jag hjälper henne med deras nyfödde son mycket. Igår tänkte jag fråga henne om hon ville vara tärna. För att jag, som sagt, kan träffa henne oftare (vi kommer om nån vecka dessutom bo grannar). Men jag kunde inte fråga. För jag tvekade kände jag.
Nu när jag stod i duschen på morgonen tänkte jag på min sambos lillesyster som fyller 13. Det kanske vore kul med henne som tärna.
Men som det ser ut just nu känner jag inte att jag har någon jag vill ha som tärna alls. Frågan är, hur berättar jag det här för min bästa vän? Hur går det ihop? Hon kommer bli bjuden på bröllopet ändå men jag vet inte hur jag ska säga allt detta till henne. Hjälp?
Och behöver man ha tärna och marskalk? Min karl vet inte vem som skulle bli hans marskalk nämligen. Och jag undrar om jag kan lägga fram det till honom att bara ha nån som hjälper honom med hand grejs innan, och någon som hjälper mig med frisyr, smink och påklädning. Men att vi i kyrkan inte har tärna eller marskalk...kanske en brudnäbb om vi känner för det?