• Johli

Vill gifta oss utomlands - TIPS önskas!

Vi vill gifta oss utomlands inom 1 år och helst hade vi velat åka någonstans där man kan bo i en "hydda" ute i havet, ni vet så som det ofta marknadsförs från Maldiverna och liknande. Problemet är att vi hade önskat att våra föräldrar och syskon kan följa med också, men jag kan inte med gott samvete säga att de ska betala typ 40 000 för 2 pers för att åka med och uppleva vår vigsel. Har ni tips på andra vackra ställen?

I Sverige finns massor med fina platser men vädret går ju inte att lita på och vi vill ha soligt, varmt och underbart... Kanarieöarna och Mallorca tilltalar oss tyvärr inte i detta syfte. Jag vet - önskemålen är ouppnåligt - men kanske sitter någon av er på guldgruvan :)

• Svar på tråden Vill gifta oss utomlands - TIPS önskas!
  • anne på grönkulla

Vill ni ha en juridiskt giltig vigsel på platsen eller inte? Om ni inte bryr er om det (utan kan tänka er att göra det separat hemma t ex) så ökar ju valmöjligheterna. Fundera på den aspekten också, utöver vilka krav ni ställer på dem som ni vill ha med er.

• Nolwenn

Paris!!! Världens mest romantiska stad!

• Johli

Juridiskt giltig vigsel är inte ett måste... vi vill mest hitta en fantastiskt vacker plats att vigas på :)

Visst har vi funderat på europa, men vi vill gärna ha en naturskön miljö och jag kan inga sånna platser - mer än om man googlar...

• Ängla80

Hejsan! Vi hade själva siktet inställt på hydda och ensam strand och kanske Thailand. Olika omständigheter gjorde att vi istället gifte oss på Mallis för 10 dagar sedan och det ångrar jag inte en sekund. Bröllopet var helt underbart och det pirrar fortfarande i magen. Stranden var så fin.

Är du nyfiken att höra mer är det bara att fråga.

• Clemence

Vi gifte oss i Paris, kan inte tänka mig en vackrare eller mer romantisk stad. Vi hade hjälp av en wedding planner: 

www.parisbrollop.com/

• TheD

Cypern! Jag jobbar här nu och varje dag gifter sig folk!!!!!!! Gäster kommer hit för at endast gifta sig från olika länder. Det finns så många fina platser för fotografering somnästan är obligatoriska om man gifter sig runt Ayia Napa eller Protaras (Fig tree bay)

Lycka till!

• annaberg

Cypern låter jättehärligt, det ska jag kolla upp!

• annaberg

Jag kan inte se att det finns någon svensk ambassad på Cypern som förrättar vigsel...

• Agape

annaberg skrev 2010-10-12 12:55:16 följande:
    Jag kan inte se att det finns någon svensk ambassad på Cypern som förrättar vigsel...

Har för mig att du måste gifta dig borgeligt innan i sverige men kan få en "välsignelse" där då iaf svenska kyrkan inte har vigselrätt där.

• Greeneyes

Vi gifter oss på ett slott i Skottland i vår

• anne på grönkulla

annaberg skrev 2010-10-12 12:55:16 följande:

Möjligen kan man gifta sig inför en lokal myndighet - hör med din resebyrå eller Cyperns ambassad - eller kommun/domstol på den ort ni vill vara.

• Miss Lycke

Vi gifter oss i Dubai i januari = )

• Voila

Skottland låter väldigt mysigt, hur ordnar man det? Gifter ni er på ambassaden i London innan? 

• Greeneyes

Voila skrev 2010-10-14 17:23:52 följande:
    Skottland låter väldigt mysigt, hur ordnar man det? Gifter ni er på ambassaden i London innan? 

Nej, vi gifter oss där. Så länge man följer deras (krångliga!) regler kan man registrera det i sverige efteråt.

• lolinda

Jag har förstått det som att man kan gifta sig borgligt i Aiya Napa typ på förmiddagen och sen få en välsignelse på stranden på kvällen om man inte vill gifta sig hemma först. Vi ska också gifta oss inom ett år och var helt inställda på karibien eller nåt, men det verkar luta åt cypern i augusti. Tror det kommer bli kanon

• lolinda

...har räknat på att resan för 2 vuxna och 2 barn i 2 veckor med all inclusive kommer ligga runt 30 000 på ving sun garden...helt ok!

• lena98

Hej John

Vi planerar att gifta oss med Meritus Bröllop en Svensk Bröllopsresearrangör. De har en massa prisvärda bröllopspaket utomlands och de kan ordna ett komplett paket med resa och logi. Se mer på deras hemsida www.meritusbrollop.se

Las Vegas är ju ett ställe där man kan gifta sig väldigt prisvärt och få en otroligt bra semester. Annars så är kanske New York ett alternativ eller varför inte Hawaii.

MVH  
    Lena

Svar på tråden Vill gifta oss utomlands - TIPS önskas!