• Princessan2010

Håller sminket?

Vi ska viga oss 16:30 på eftermiddagen och därför är jag lite orolig för att sminket inte ska hålla sig fint från morgonen. Som det ser ut nu ska jag sminka mig vid 08:00 på morgonen hos sminkös. Håller detta till vigseln?

HJÄLP vad tror ni?

• Svar på tråden Håller sminket?
  • LillieMae

Om du går till en riktigt bra make up artist så håller det. Det är klart att du får bättra på lite under dagen. Men det ska hålla.
    Jag har själv jobbar som sminkös o med rätt grund så håller det.

Lycka till :)

• Sebastiána

Jag var på "sminkkurs" hos Makeup-store och den sminkningen skulle definitivt inte hålla (föll sönder efter ett par timmar), men om du har en riktigt bra sminkös så funkar det!

• Princessan2010

Hmm.. Hur vet man om man går till en bra sminkös?

Usch, jag vet inte hur jag ska göra. Vill inte betala för sminkös och sen håller inte sminket till vigseln och fotograferingen.

Hur länge innan ska ni sminka er?

• Sebastiána
    Princessan2010 skrev 2010-08-23 14:46:44 följande:
    Hmm.. Hur vet man om man går till en bra sminkös? Usch, jag vet inte hur jag ska göra. Vill inte betala för sminkös och sen håller inte sminket till vigseln och fotograferingen. Hur länge innan ska ni sminka er?
    Om du går på provsminkning först kan du ju kolla hur bra det håller. Jag ska sminka mig själv och kommer att ta med mig smink så att jag kan komplettera under dagen om det behövs.
  • LillieMae

När ska du gifta dig.
    På vintern/våren behöver man inte snåla med sminket direkt.
    Kosta på dig bra produkter.
    En bra foundation, ett bra puder uppe på det.
    Vill du inte se för pudrig ut skulle jag rekommendera creme rouge.

• Vinter10