• MabCar

Besviken på min bästa vän

Det blev iite långt och säkert lite osammanhängande men jag hoppas ni kan komma med några goda råd.

Vi gifter oss den 23 oktober och jag vet att det är långt kvar men.....

Min bästa vän /tärna är gravid och barnet är beräknat till den 17 september. Hon ringde idag och berättade att min möhippa skulle ha varit igår men eftersom jag låg hemma i 39 grades feber så ställdes den in. Min sambo ringde och sa att jag var för sjuk för att orka, vilket jag är väldig glad över eftersom jag inte hade orkat göra något. Jag sov i storsätt hela gårdagen.

Saken är nu att hon säger att det inte kommer bli någon möhippa då hon inte kan. Nästa helg ska hennes man springa något lopp som hon ska tittat på och helgen efter så ska vi på bröllop. Min sambo berättade idag för mig att han pratat med några andra som skulle vara med. De berättade att min bästa vän hade styrt det mesta själv och att de kände att de inte fick vara med och planera.

Hon sa även att vi kunde boka in en middag där alla tänkta kunde vara med. Vad är det för möhippa? Jag vill inte verkar girg, för mig är det viktigaste att jag får en dag med mina tjejkompisar och vi bara gör roliga saker ihop.

När hon gifte sig förra året så hade vi planerat ett hel dag med olika saker som hon tycker om.

Min känsla efter samtalet med henne var att nu kommer jag inte få någon möhippa för att hon inte kan nästa helg och sedan är det för nära barnets födelse. Vad ska jag göra!? Jag känner mig jätteledsen och framför allt sviken av min närmaste vän. jag vill inte be om någon möhippa, jag vill att mina vänner ska vilja ordna en åt mig.

• Svar på tråden Besviken på min bästa vän
  • nsdtr

hoppas dina andra vänner tar tag i detta o ger dig en möhippa du sent ska glömma,, Lycka till:))

• Runi

Men jag tycker inte du ska vara arg på din väninna, hon hade trots allt försökt styra upp något. Det är klart att det är tråkigt att du var sjuk men det var ju faktiskt inte hennes fel. Lite tråkigt dock att dina andra väninnor inte försöker styra upp något istället. Hoppas det löser sig och du får en bra möhippa iaf :)

• MabCar
    Runi skrev 2010-08-22 21:14:54 följande:
    Men jag tycker inte du ska vara arg på din väninna, hon hade trots allt försökt styra upp något. Det är klart att det är tråkigt att du var sjuk men det var ju faktiskt inte hennes fel. Lite tråkigt dock att dina andra väninnor inte försöker styra upp något istället. Hoppas det löser sig och du får en bra möhippa iaf :)
    De jag tycker är tråkigt är att allt handlar king henne ,då hon inte kan den kommande helgen och då kommer det inte bli någon. Självklart är jag tacksam över att hon har planerat.
  • Oniq

Jag förstår om du är besviken, men det var ju faktiskt en planerad åt dig! Att du skulle blir sjuk kunde ju ingen veta.

Att vara gravid är betydligt tyngre än man tror (både fysiskt och psykiskt). Jag tycker att din vännina verkar ha försökt efter bästa förmåga. Var inte besviken på henne.

• MabCar

jag känner att det handlar om, är att eftersom hon inte kan, så kommer det inte att bli någon. Det är det som gör mig ledsen.

• Runi
    MabCar skrev 2010-08-22 21:19:37 följande:
    De jag tycker är tråkigt är att allt handlar king henne ,då hon inte kan den kommande helgen och då kommer det inte bli någon. Självklart är jag tacksam över att hon har planerat.
    Ja men det kanske också är lite svårt för henne att planera in en möhippa så nära inpå födesln. Så jag tycker som sagt inte du ska vara besviken på henne, jag hade nog varit mer besviken på de andra väninnorna som inte kan ordna någonting själva då hon kanske kan ha svårt att hålla i allt för mycket av planerna då hon trots allt kan åka in redan imorn för att föda.
  • MabCar
    Runi skrev 2010-08-22 21:25:45 följande:
    Ja men det kanske också är lite svårt för henne att planera in en möhippa så nära inpå födesln. Så jag tycker som sagt inte du ska vara besviken på henne, jag hade nog varit mer besviken på de andra väninnorna som inte kan ordna någonting själva då hon kanske kan ha svårt att hålla i allt för mycket av planerna då hon trots allt kan åka in redan imorn för att föda.
    fast det kanske inte har varit så lätt för de andra att vara med och planera eftersom hon gjort allt själv. Jag känner att det här inte ska falla bara för att hon inte kan
  • Runi

MabCar skrev 2010-08-22 21:28:49 följande:
    fast det kanske inte har varit så lätt för de andra att vara med och planera eftersom hon gjort allt själv. Jag känner att det här inte ska falla bara för att hon inte kan

Ja men de andra väninnorna behöver ju absolut inte planera efter din väninna. Det är din dag och den ska planeras efter dig så då tycker jag att de kan planera en ny dag så får hon helt enkelt se om hon kan vara med eller inte. Så som det låter nu är de möjliga helgerna helt planerade efter hennes födsel och inte efter ditt bröllop. Hoppas dina andra väninnor tar tag i det hela så att du får en underbar dag med eller utan din tärna, hon kanske går över tiden och kan vara med vilket som ;)

• Runi

Sen så kan jag ju hålla med om att det var lite dumt av henne att planera ensam och inte låta de andra vara med så mycket. Men samtidigt kan de andra ta ansvar nu när det fortfarande är ca 2 månader kvar. Finns många helger kvar att kidnappa dig ;)

• eigollet

Jag tycker inte du ska vara besviken på henne. Nog har hon försökt, jag hade varit putt på mina andra kompisar som inte engagerat sig mer, då hade de ju bara kunnat ta vid hela planeringen.
    Jag har precis varit en av huvudplanerarna (blev mer eller mindre utsedd av övriga) i min bästa kompis möhippa och jag blev faktiskt förvånad över hur många det var som bara kom till "dukat bord" av aktiviteter och allt. Det trots att vi bjudit in till 2 planeringsmöten, fixat meilkedjor med all info om bokningar/tider/adresser/kontakter/telefonnummer och verkligen försökte få med alla i planeringen. Just av den anledningen att paniken vid "vad händer om någon blir sjuk?!" inte skulle finnas.
    Det slutade ändå med att vi var tre som i princip fixade allt, sen ytterligare tre som fixade lite smådetaljer. Av 17 personer som deltog.
    Vi tre som tog på oss huvudfixandet var ju trygga i att om någon av oss skulle vara sjuk så fixade det sig ändå.

Nej, lite trist att övriga lutat sig tillbaka och låtit henne ordna med allt, det är vad jag tycker.
    Jag hoppas att du får din möhippa och att ni får en underbar dag! Kramar!

Svar på tråden Besviken på min bästa vän