Besviken på min bästa vän
Det blev iite långt och säkert lite osammanhängande men jag hoppas ni kan komma med några goda råd.
Vi gifter oss den 23 oktober och jag vet att det är långt kvar men.....
Min bästa vän /tärna är gravid och barnet är beräknat till den 17 september. Hon ringde idag och berättade att min möhippa skulle ha varit igår men eftersom jag låg hemma i 39 grades feber så ställdes den in. Min sambo ringde och sa att jag var för sjuk för att orka, vilket jag är väldig glad över eftersom jag inte hade orkat göra något. Jag sov i storsätt hela gårdagen.
Saken är nu att hon säger att det inte kommer bli någon möhippa då hon inte kan. Nästa helg ska hennes man springa något lopp som hon ska tittat på och helgen efter så ska vi på bröllop. Min sambo berättade idag för mig att han pratat med några andra som skulle vara med. De berättade att min bästa vän hade styrt det mesta själv och att de kände att de inte fick vara med och planera.
Hon sa även att vi kunde boka in en middag där alla tänkta kunde vara med. Vad är det för möhippa? Jag vill inte verkar girg, för mig är det viktigaste att jag får en dag med mina tjejkompisar och vi bara gör roliga saker ihop.
När hon gifte sig förra året så hade vi planerat ett hel dag med olika saker som hon tycker om.
Min känsla efter samtalet med henne var att nu kommer jag inte få någon möhippa för att hon inte kan nästa helg och sedan är det för nära barnets födelse. Vad ska jag göra!? Jag känner mig jätteledsen och framför allt sviken av min närmaste vän. jag vill inte be om någon möhippa, jag vill att mina vänner ska vilja ordna en åt mig.