Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

Har bokat bröllopsresa till Rom, vad bör jag inte missa att se då vi åker dit???

Älskar också Rom! Instämmer med alla föregående talare och har även några nya tips:

- Isola Tiberina, alltså ön mitt ute i floden. Hur mysigt och unikt som helst! Gå vidare genom Trasteveres gränder när ni kommer över till andra sidan.

- Forum Romanum är så skithäftigt att man tror knappt att det är sant. Kolla in souvernirbutikerna i närheten, där finns en fantastisk liten guidebok med bilder på alla tempel etc på forum, komplett med en plastfilm att lägga över så att man får se exakt hur platsen såg ut under antiken. Det blir som att kliva in i filmen Gladiator! =)

- Palatinen, börja vid cirkus maximus (numera mest en oval gräsplan) och fortsätt upp på berget palatinen. Trevligt att befinna sig på en vacker högplatå, och ur historisk synvinkel helt makalöst med flera välbevarade rester av bland annat kejsar Augustus hus, där han bodde med sin Livia.

Flax flax, känn historiens vingslag! =)

Svar på tråden Har bokat bröllopsresa till Rom, vad bör jag inte missa att se då vi åker dit???