Har bokat bröllopsresa till Rom, vad bör jag inte missa att se då vi åker dit???
Åhhh så avis jag blir. Vi var i rom förra året - i augusti - och funderar på att ta en liten smekmånad dit i höst. Förutom alla de vanliga sevärdigheterna så måste jag säga att det var två saker jag personligen älskade - Phanteon och Vatikanen. Både museum och kyrkan. Är ni inte rädda för höjder kan man ta sig hela vägen upp för petruskyrkan och utsikten man får - helt underbar. Ni kommer se hela Rom.. Bakom panthon fanns det i fjol en liten resutrang som det hängde massa studenter på, många amerikanare. God mat till billig peng. Snett bakom till höger om man står framför själva phanteon. Prova deras pasta pesto - underbar..! Kan tänka mig åka till Rom igen bara för den..=)
Annars - om ni ska ha romantisk middag - gå längs ån och ner till travestere - massa mysiga resturanger med god mat och bra vin..=)
Mycket info på kort tid. Beställ hem Lonley Planets reseguide om Rom om du kan - jag köpte min med Aftonbladet..=)