• Pullan88

Fundering på permanenta håret en månad innan bröllop!

Jag funderar på att permanenta mitt hår en månad innan bröllopet!

Jag har velat permanenta länge nu (stora lockar)

Och på bröllopet vill jag ha det uppsatt och lite nedsläppt med lockar,

men om man inte är riktigt nöjd med lockarna - kan man då locka till några hårslingor ändå fastän det är lockig från böran?

Anledning: mitt hår är världens rakaste och tråkigaste, jag har ett avlångt ansikte och passar inte alls i rakt hår!

Däremot har frisören sagt många gånger att mitt hår är för svagt för permanentning. Det tycker inte jag? inte om man jämför med många andra så är mitt hår ganska bra..

Så därför tänkte jag vara rädd om mitt hår nu fram till i Maj och se om jag får permenenta det då..

Kanske finns några mirakelprodukter som gör mitt hår starkare? Vad tror ni??

Dessutom vill jag ha det lite mer bulligt när jag får det uppsatt, annars blir det inte så mycket att skryta med.. så lockar hade varit perfekt..

Och locktång hjälper mig inte så mycket. . hade en som fungerade ganska bra, sen köpte jag en ny och lockarna försvann på fem minuter trots spray..

ja, här har ni mig. Med världens hopplösaste och rakaste hår!

• Svar på tråden Fundering på permanenta håret en månad innan bröllop!
  • linani

Ta upp frågan igen med din frisör! Gå även och prata med andra frisörer och hör vad dom säger.

På vissa tar juh helt enkelt inte en permanent.. eller så är håret för svagt..

Måste bara berätta vad som hände mig en gång...

Jag hade toppen kvalitet på mitt hår, min frisör "kände" mitt hår ut och innan, jag hade permantentat mig förrut... så vi va inte speciellt oroliga. När hon tog ut spolarna va mitt hår som tuggummi, helt elastiskt!!!!

Tog mig 12 månader av hårt slit med alla möjliga återställande produkter!

Så jag skulle se vad man kan göra med ditt hopplösa hår :) vet inte om jag skulle våga mig på något så drastiskt en månad innan ifall nått skulle gå fel.

Vill inte skrämma dig men ta din frisör på allvar och fråga även andra frisörer!

• Pullan88

Vad ska jag göra?

Hatar verkligen mitt hår!! :(

*snyft*

Jag vill ha det stort, burrigt och exklusivt på min bröllopsdag!

Frågan är bara om det ens går att få det så med mitt raka tråkiga hår!

det är långt i alla fall.. det är min enda tröst!

:(

Mirakeltabletter till håret!?

• prinsessanogrodan
    Pullan88 skrev 2010-08-22 12:24:29 följande:
    Vad ska jag göra?   Hatar verkligen mitt hår!! :( *snyft*   Jag vill ha det stort, burrigt och exklusivt på min bröllopsdag! Frågan är bara om det ens går att få det så med mitt raka tråkiga hår!   det är långt i alla fall.. det är min enda tröst! :(   Mirakeltabletter till håret!?
    Prova Öljästtabletter! Kostar ca 65 kr i hälskostaffären, funkar bra för håret, huden och naglarna. Dessa tabletter har "räddat" min hy och mitt hår.
  • Pullan88
    prinsessanogrodan skrev 2010-08-22 12:36:26 följande:
    Prova Öljästtabletter! Kostar ca 65 kr i hälskostaffären, funkar bra för håret, huden och naglarna. Dessa tabletter har "räddat" min hy och mitt hår.
    Är det säkert? Funkar det verkligen??

Åååh ska verkligen prova! Tack snälla du för tipset :D

• Vi2alltid

En sak att tänka på är att de där fina stora lockarna man vill ha inte kommer automatiskt med en permanent... du måste ändå förmodligen jobba med håret en hel del på din bröllopsdag för att få lockar.
    Men om det är mindre lockar, mer "krulligt" du är ute efter, då kan det räcka med en permanent.

Tabben många gör är att de går till frisören med en bild de har hittat på stora fina lockar och tror att frisören kan få till det precis så! Men sådana är svåra att få till med en permanent. Tyvärr kan din frisör ha rätt i att det är svårt att permanenta ditt hår, det är likadant med mitt: Lockarna kommer att hänga ut sig och bli raka igen.

• Pullan88

Helt ärligt så funderar jag på att köpa peruk om inget lyckas!

Men frisören borde iaf kunna sätta ihop mitt hår, locka det lite för stunden och få det att se lite burrigt ut trots mitt raka  hår?

vad tror ni?

• Vi2alltid

Pullan88 skrev 2010-08-22 16:20:47 följande:
    Helt ärligt så funderar jag på att köpa peruk om inget lyckas!   Men frisören borde iaf kunna sätta ihop mitt hår, locka det lite för stunden och få det att se lite burrigt ut trots mitt raka  hår? vad tror ni?

Att göra lockar på den stora dagen borde absolut vara möjligt! Speciellt om du ska göra en uppsättning, då går det att bygga upp med fuskmaterial, och de lockarna som hänger ner kanske inte hänger ut sig lika mycket. Frågan är om du ska sätta i något löshår på bröllopet kanske?

• Pullan88

Köper man löshåret själv i så fall eller har frissan? :)

• jkbr

Om du har dålig kvalite skulle jag faktiskt vänta till efter bröllopet och göra permanent då om du gärna vill ha det. Men pemanent på långt hår är oftast inte fint längre efter 3 månader då det växer ut och lockarna sitter kvar i år i topparna.

På bröllopsdagen kan du köra löshår/eller typ skumgummi som man lägger in så håret ser tjockare ut! skaffa en bra frisör bara så ska det lösa sig. Prata med frisören ta med bilder visa vad du vill ha. Du kan köpa löshår och ta med det om dom inte har.

• jkbr

saltvatten spray innan man lockar håret är annars super:)

• walma

Hej, Om du gör en permanent och håret blir som tuggummi så kan jag tala om att hur många olika prudukter du använder så blir det inte bra, pga. håret har 4 olika bindningar, väte,salt,svavel och peptid. Peptidbindningen är den starkaste och när man väl har brytit den med blekningar och permanenter etc går det inte att laga, bara att klippa.

Hur som helst, när du pratar om stora lockar,menar du typ Maria Montazami lockar? Är det så så kan man inte få så med permanent, men när du har din konsultation med din frisör så kan hon rekomendera olika curlers, curlers är bättre när det ska hålla rn hel dag och kväll, vissa använder värmespolar-dom håller inte så länge.

Lycka Till

• perfektionista

Om en frisör säger att håret är för svagt för en permanent, så skulle jag definitivt avstå. En permanent är en ganska avancerad kemisk process, och ett förstört hår är aldrig snyggt, och dessutom går det inte att stajla som ett friskt hår. Om håret inte orkar med permenanenten så kommer den inte alls at bli snygg. Det som Walma säger här ovan stämmer.

Nej, skippa permanenten, tycker jag. Peruk är inte helt fel om man verkligen vill se ut på ett visst sätt i håret. Eller så kan man ju blanda in löshår, men permanent dig för guds skull inte!

• Kerbaros

Jag permanentade håret för ca 11/2 år sen och det är det värsta beslutet jag nånsin fattat. Håret blev fruktansvärt slitet (jag hade grymt bra hårkvalitet innan enligt frisören)

Jag bad om att få de största lockarna de kunde göra med en permanent men håret blev snarare krusigt och lockarna var jättesmå!

Jag har fortfarande väldigt slitet hår på den delen av håret som är kvar efter permanenten, mycket hår är nytt men topparna som är kvar sen permanenten är helt förstörda. Jag skulle aldrig ta beslutet att permanenta mig en månad innan bröllopet.

En stor nackdel dessutom med en permanent är att det tar ca 2 veckor från det att du gjort permanenten tills dess att den har lagt sig ordentligt och håret börjar se någorlunda ut som det kommer göra därefter!

Vill du permanenta håret så gör det definitivt inte innan bröllopet utan vänta tills efter och satsa på att helt enkelt locka håret med locktång eller spolar under bröllopsdagen!

• Hoffsennanen Tottoplex
    Pullan88 skrev 2010-08-22 12:24:29 följande:
    Vad ska jag göra?   Hatar verkligen mitt hår!! :( *snyft*   Jag vill ha det stort, burrigt och exklusivt på min bröllopsdag! Frågan är bara om det ens går att få det så med mitt raka tråkiga hår!   det är långt i alla fall.. det är min enda tröst! :(   Mirakeltabletter till håret!?
    har du en duktig frisör kommer inte lockar som hon fixar försvinna så lätt. Det handlar om bra produkter!
Svar på tråden Fundering på permanenta håret en månad innan bröllop!