Rädd för Möhippan!
Detta låter ju jättedumt - men jag är rädd för möhippan!
Jag vill helt ärligt talat inte ha någon..
Jag får avsmak av att se stackars brudar springa runt i blöja på stan och göra bort sig, kort sagt - inte alls min humor!
Tycker det är så löjligt! och jag frågar mig själv varför?
Det är ju inte alls roligt?!
Och mina vänner är hemska när det gäller sånt - tror jag - och jag fruktar det värsta..
Jag vill inte ha någon möhippa! Snälla hur ska jag få slippa?
Kan man inte bara gå ut och äta en god middag och ta ett glas vin?
Jag är ju inte så mycket för att dricka för mycket alkohol heller.. Tar det hellre lugnt och måttligt...
Vad ska jag säga till mina vänner för att få slippa jobbiga förnedrade grejer? Vi bor i en väldigt liten stad där alla känner alla, och jag vill absolut inte göra bort mig genom att gå runt hemskt utklädd och konstig - särskilt inte nu när jag är mamma..
Jag vet att alla har olika smak och åsikter - men en sån möhippa bekommer mig inte. Ser jag en annan stackars brud i den situationen så tänker jag bara: men herregud vilka vänner hon har.. det är ju inte ens en rolig grej.. fattar inte hur man kan göra så?!?
Men men,, i vilket fall, bara jag slipper göra det! Jag vill ha en mysig kväll med mina vänner med god mat, lite vin, och massa skratt! Bara ha det mysigt helt enkelt!
Kan man framföra detta för dom? Eller MÅSTE man som blivande brud utstå vad som helst utan att ha något att säga till om? :(