• MBLL

VIT pälscape

Hej.
    Nu är jag i full gång och letar pälscape till det stundande bröllopet som ska gå av stapeln den 4 december.
    Tänkte kolla om det är någon som har några bra tips vart man kan hitta sånna, som inte är allt för dyra, jag vill ha en sån där kort....
    Har hittat en fin på wed-shopping.com är det någon som har erfarenhet från denna sida? Mitt problem är min känning är kritvit vilket innebär att capen också bör vara det och det verkar inte vara något som butikerna varken har hemma eller tar hem.

• Svar på tråden VIT pälscape
  • melondoft

Synd att du gifter dig innan mig (jag gifter mig 11 december) annars hade du kunnat få köpa min. Köpte den i en butik för 500:-. De sålde ut dem för att de inte ska ha dem längre, dock hade de bara en vit och en ivory och jag köpte den vita. Det är från Nixa. Tyvärr har de ingen bild på Nixas hemsida men det är en sån i vit satin med päls i kragen och runt kanten. Du kan ju kanske kolla runt efter Nixa-återföräljare, kanske att nån av dem har den kvar.

• MBLL

Tack för tipset, jag ska absolut kolla runt lite om det går att få tag på någonstans.

• BlackWIngedAngel

Om du inte ska ha något jättekomplicerat så är ju en cape inte så svår att sy heller. Det kan vara värt att fundera på, kanske?

• MBLL

Ne, d e ju sant BlackWingedAngel....
    Hm, ja, de som fanns där var jättefina, tror dock jag bestämt mig för att beställa den som jag hittat, den var ju inte så dyr heller=)

• uppochhoppa

kikade lite på ebay igår, det finns endel fina, men kanske är det inte så svårt att sy själv heller. letar efter lite samma, men kanske inte cape utan mer jacka/sjal/bolero.

• MBLL

Wiie, jag tog mod till mgi och beställde capen som jag skrivit om...
    idag kom den=) Den är verkligen lika fin eller kanske till och med finare äv jag hoppats=) Dessutom var d supersnabb leverans, bara typ 5 dagar=)

• melondoft

Va kul! Grattis! :D Kommer säkert bli jättebra! :D

Svar på tråden VIT pälscape