• MarDal

Var tar fettet vägen i korsetten?

köpt klänningen..

Nu är det bara hur man får in bilringen?
    Är det någon  här inne med mage som har
    provat korsett.

Provad en midjeformare på Twilfit häromdan o den höll in bra,
    men fettet förflyttade sig uppåt istället...mindre snyggt. (tog den största stl de hade)

Så vad händer med fettdepåerna i en korsett? Väller det
    ut ovanför eller håller man in alltting?

Undrar också om det är någon som drar en storlek mindre över byst
    än midja och stuss?
    Köper jag en korsett så är måttet över bysten 10-15 cm större än
    storleken jag har nedtill....
    alltså där uppe är jag en 46-48, men i midja och stuss 50-52. Blir kanske konstigt med korsett då även om man har snörning.

Underbyst korsett? Det borde ju vara bättre, men också där, väller fettet över?

Eller finns nått nått annat bra tips..?

Förlåt för mina ordval, men det är bara så det är :-P
    Och ja, det lättaste är att prova...
    Men provrumsångest känner väl många igen, speciellt när man har svårt att hitta sin stl.

• Svar på tråden Var tar fettet vägen i korsetten?
  • Fialotta 78

Hej!

Jag måste också ha underkläder som håller in. Har också problem med de korsetter med bh eftersom jag har små bröst. Har löst det så att jag har köpt en håll in "byxa", går ända upp till under bh-kanten och har lite ben. Min är i strumpbyxmaterial fast mycket rejälare och håller in bra, vet att det även finns sådana i typ microfiber material. Det känns som att fettet trycks på plats från alla håll, väller inte över någon stanns. Till det köpte jag en bh som sitter bra.

Kanske inte världens sexigaste att ha under men man kan ju alltid byta om till natten  

Jag köpte min i en liten privat underklädesbutik, kostade 399 kr. Helt ok för min del. Fick även superbra hjälp. Du har kanske någon sådan butik där du bor, hittade inget liknande i de stora butikerna typ lindex, twilfit, h&m.

Hoppas att du hittar något som passar dig!

Kram

• MarDal

ja just det, jag har ju en sån där "slim n lift"...men den jag köpte på tradera va för liten =( Men det är nog nått sånt du menar... hmm...ja, den verkar ju funka å mycket bekvämare än korsett! Ska leta upp det på lörda! Att jag hade glömt bort den =) Tack!

• pyrro

Jag hade en snörkorsett under min klänning. Fick en jättefin midja men graviddallret trycktes ner under. Dom inget problem alls i klänningen som också hade korsettsnörning och rätade till det sista. Jag hade snarare problem med att min byst var lite stor så jag tycker inte att det borde vara några problem med mindre byst.
    Den var hur bekväm som helst  när jag satte på den, men efter att ha suttit i bilen som vek sig en ev skenorna ochskave rätt rejält i sidan. Vill man ha nått bekvämt ska man nog välja nått annat men jag tycker ändå att det var värt det för att få ha snygga underkläder

• Dejli

Om man bara vill ha en slätare profil för att klänningen ska sitta snyggt, och särskilt om det är "bilringen" (som du uttrycker det :P) det handlar om, så är det nog bekvämast att ha en sådan "byxa" som de säger här ovan.

Korsett är, åtminstone enligt mig, inte bekvämt att sitta ner särskilt länge i, om man inte har en ganska kort variant och sitter väldigt rakryggad (bra för hållningen dock). Dock oslagbart så länge man är upprättstående...

Men det finns som sagt riktigt bra underkläder som håller in, och vill man inte att det ska välla ut så ska man se till att välja en modell där det inte blir några kanter. Det beror ju lite på vilken modell av klänning du har, men den bästa jag sett är som en gammeldags baddräkt :P går ner till knäna och avslutas med "linneband", så att den inte smiter åt för hårt i ryggen och lämnar en kant där. Kan funka om du har ärmar eller breda axelband på klänningen. Annars ska du nog ha en modell som någon sa här, som slutar i jämnhöjd med BH:n.

• gumpan

En grej som man kanske inte tänker på är om man har sån "trosa" som går ända upp till bh kanten är att de kan bli krångligt att gå på toa. Menar att oftast så sitter ju brudklänningar rätt tajt upptill och har man då en trosa med hög midja så kan de bli lite knepigt att få av dom.

En liten grej att tänka på bara

• Oniq

*haha*

Jag har också köpt en slim n lift.

Man blir nog slimmad om man lyckas arbeta sig in i den! ..själv har jag inte lyckats trots att jag gått ned 8kg sedan jag köpte den (och då, enligt beskrivningen i rätt storlek).
    Inget som rekommenderas härifrån alltså ;)

(Korsett som håller in mycket trycker ju in allt så att allt inuti kroppen får betydligt mindre plats att samsas om = tro inte att du, ovan korsettbärare, kan dansa, gå upp för trappor o dyl utan att helt tappa andan.)

• MarDal

Jag kom allt i min slim n lift...men sitter så jvla tajt över benen o nere vid knät så där kommer blodtillförseln att stanna...fast nu var det ju nästan ett år sen så den passar nog inte alls :-P

hm..ja, korsett kanske inte är en så bra idè. Man sitter ju till bords många timmar...
    Och bekvämt vill jag ha det.

Får se om det är nått som håller in ordentligt. Behöver inte ha hel platt mage
    å midjan behöver inte var smalare...
    bara den fula ringen försvinner för i profil e det inte smickrande.

Jag ska ha en klänning från Phil Collins 9327 å den är inte "stel"
    utan väldigt böljande o lätt vilket gör att jag börjar få liiiite panik.
    (har inte provat den barar sett en i stl 36-38)

Tack för tipsen!

• pyrro

Man behöver ju inte dra åt korsetten så att man storknar
    Jag hade aldrig haft korsett tidigare oc jag tyckte den var riktigt skön att ha så länge man stog upp. När jag satt var heller inga problem på ena sidan men på andra sidan så skavde en skena men så tror jag inte att det behöver bli

• MarDal

Var o provade mjuka elastiska saker i går....å en stålkorsett...(som var typ 30 cm för lite på kappahl)
    Men neeeeej, inga stålskenor..hur F'n ska man kunna sitta ner i en sån?

=)

Men de elastiska sakerna fungerade rätt bra

• Grodfrun

Spanx har jattebra 'kroppsstrumpor' om man inte kan hitta en passande eller bekvam korsett. De som tacker stora delar av kroppen brukar ha en liten lucka i grenen ocksa sa man kan ga pa toaletten utan att ta av sig hela alltet.

• Uttan

Något man kan göra annars är att köpa en midjekorsett som ni pratar om och helt enkelt knäppa/snöra den uppifrån och ner så sätter sig fettet runt rumpan som kanske döljs i klänningen kjol?

Men prova annars trosorna med extra styrka och hög midja. Beror ju lite på hur mycket man vill hålla in.

• Uttan

Här har du lite bra sidor, om det kan vara intressant:

www.violalahger.se/index1.html

www.conifer.nu/product.asp

www.evasunderklader.se/plus-size/korsetter-bustier/korsett-broellop/ - Finns upp till 7XL

www.evasunderklader.se/korsetter/midjekorsetter/midjekorsett-snoerning-bak/

www.evasunderklader.se/korsetter/midjekorsetter/kroppsformande-midjekorsett-trosdel/ - upp till 3XL

www.evasunderklader.se/korsetter/body/formande-body/

korsetter.net/korsett/olika-typer-av-korsetter/ - Lite fakta

• lets move it

Det finns en "håll-in kjol" från MarieJo som sitter med från bhkanten och slimar sen åt ner till låren. Hjälper riktigt mycket att "trolla bort " valkarna. Har sett att dom har den på Gustaf Mellbin i Gamlastan och på Mariatorget i Stockholm.

Svar på tråden Var tar fettet vägen i korsetten?