Fotograf Norrköping???
Skulle behöva tips på fotograf i Norrköping (eller i närheten). Någon som man inte blir luspank på att anlita.
Skulle behöva tips på fotograf i Norrköping (eller i närheten). Någon som man inte blir luspank på att anlita.
Hanna Maxstad är en grymt duktig fotograf, hon bor i katrineholm. kika in på hennes hemsida: www.hannamaxstad.com Hon fotade mig och min man nu den 4 sept och vi är sjukt nöjda med våra bilder!
Karin Froom är duktig, kan säkert ta sig till Peking.....(nu får vi se hur länge detta inlägg hänger kvar här!!!!!!!!!)
Min hustru och jag www.flickr.com/photos/patrikneckman/sets/72157624078761536/ använde oss av Jenny Thorell för några av våra foton www.thorelltob.se/brollop. Prisvärd
Man kan självklart vara en mycket duktig fotograf och vara oerfaren på bröllopsfoto. Dock är de flesta former av foto olikt alla andra former och bröllopsfoto är inget undantag. Det är inte lätt att fota ett bröllop och det är mycket att tänka på. Är man oerfaren är det lätt att man missar något och bilderna blir inte lika bra i slutändan.
Men man måste börja någonstans vilket ofta innebär att man börjar genom att gå bredvid någon som kan eller börjar själv genom att vara mycket billig. I det senare fallet gäller det att brudparet förstår att man tar in oerfaren bröllopsfotograf (även om man är jätteduktig på naturfoto) och resultatet kan bli båda bra och dåligt.
Jag kan hantera en kniv väldigt bra inte fan vill du att jag t.ex. opererar bort blindtarmen på dig bara för det. Det är STOR skillnad på fotograf och fotograf.
Jag kan hantera en kniv väldigt bra inte fan vill du att jag t.ex. opererar bort blindtarmen på dig bara för det. Det är STOR skillnad på fotograf och fotograf.
Vi ska ha Katja Kircher, läs här på min blogg http://carinpeter.blogspot.com/2011/01/fotograf-och-fotoplatser-i-stockholm.html
Vi har ju inte gift oss ännu, men hon har varit väldigt bra att ha att göra med. Dessutom fick vi löfte om förfoganderätt över bilderna. Det är mycket värt.
jag kan rekomendera Fotograf Mona-Lisa Djerf www.fotografmonalisa.se om ni önskar en konstnärlig känsla på era bröllopsbilder. Hon är bosatt i Göteborg men tar uppdrag i hela landet. Dessutom är hon duktig på att ta till sig av dina önskemål. Rekomenderas varmt!
Nu skrev jag inte att jag var en "psycho kniv-man" utan det var din fantasi eller brist på fantasi som spökade.
Jag tycker också du borde läsa ett inlägg INNAN du svarar. Jag har aldrig sagt att man är sämst om man aldrig fotograferat ett brudpar.
För det första kan man inte kalla sig bröllopsfotograf om man ALDRIG fotograferat ett brudpar. Man får LÄRA sig precis som i vilket annat yrke som helst. Man chansar inte att fotografera ett brudpar och tror att det är så man lär sig. Men tyvärr är detta vanligt och stackars brudpar !!!
Att fotografera en bil och man lyckas få till det bra betyder INTE att man är bröllopsfotograf. Det är så stora skillnader och kom inte och påstå att om man kan fotografera så är man med automatik en bröllopsfotograf !
Det är skämmande att du som ung blivande fotograf har en sådan inställning !!!!
Bubo uttrycker sig ibland mycket skarpt, men den här gången håller jag i alla fall i princip med honom. Att vara en duktig fotograf på natur, bilar eller konserter betyder verkligen inte att man också är en bra bröllopsfotograf. Inte ens om man fotat lite bilder på mäniskor tidigare kan man säga det.
Däremot kan man mycket väl lära sig genom att öva på brudpar. Så länge brudparet bara är medvetet om att resultatet kan bli hur som helst så ser jag inga problem med det. Ett fåtal gånger blir säkert också brudpar lurade till att tro att fotografen är erfaren - det är verkligen inte bra.
Jag lärde mig genom att fota brudpar själv. Första året tog jag inget betalt för det. Jag var med från morgon till kväll och fotade allt som hände. Men, jag krävde att brudparet också tog porträttfotonen hos en proffsfotograf och jag uppreprade flera gånger innan att antalet foton från mig i värsta fall kunde bli 0st. Detta då jag inte hade erfarenheten av bröllopsfoto, trots idoget fotande av annat. Inte heller hade jag ordentlig backuputrustning utifall något skulle gå snett.
Brudpar har ibland inte budgeten att anlita en proffsfotograf. Då kan nybörjare/amatörer vara bätre än inget. Var bara medveten om att resultatet inte alltid blir kanon bara.
"För det första kan man inte kalla sig bröllopsfotograf om man ALDRIG fotograferat ett brudpar. Man får LÄRA sig precis som i vilket annat yrke som helst. Man chansar inte att fotografera ett brudpar och tror att det är så man lär sig. Men tyvärr är detta vanligt och stackars brudpar !!!
Att fotografera en bil och man lyckas få till det bra betyder INTE att man är bröllopsfotograf. Det är så stora skillnader och kom inte och påstå att om man kan fotografera så är man med automatik en bröllopsfotograf !"
Jag har inte påstått att man är bröllopsfotograf för att man kan fotografera. Jag har heller inte kallat mig själv bröllopsfotograf har jag? Precis som du inte kallat dig själv psycho kniv-man? Jag har enbart sagt att man inte behöver vara en dålig fotograf för att man aldrig fotograferat bröllop förut, vilket jag anser att du påstod med en kommentar som "man blir väl inte duktig om man inget jobb gjort". Det jag försökte säga var att hur ska man någonsin kunna bli duktig alls inom ett visst område om man aldrig får chansen?
Men det är absolut som MKF säger!