Inlägg från: AnnC81 |Visa alla inlägg
  • AnnC81

    Brudskor i New York?

    Jag ska åka till New York i höst och tänkte passa på och se om jag hittar några fina brudskor. Någon som har tips på affärer??


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Brudskor i New York?
  • AnnC81

    Tack för tipsen KlaraV89, hittade lite bra som jag ska kolla upp! :)

    Wedding2012, jag tror också på att hitta klänning först. Min klänning är redan inköpt och jag vet hur mycket marginal jag har till klack för att klänningen inte ska bli för kort... får inte ha alltför hög klack så jag är ute efter skor med lite lägre klack, typ max 2-3 cm. :)


    Rufas, har du några bra tips på vart man ska gå i NY? Vet du om The Bridal Buildning som var med i en av länkarna ovan är nåt bra?


  • AnnC81

     


    Wedding2012 skrev 2010-08-18 09:27:12 följande:
    jag har inte tänkt att ha klack alls på mina, funderar på att köra med converse faktiskt.. jag är lite annorlunda jag vet men varför köpa skor jag använder en gång och ha ont i fötterna en hel dag och kväll som ändå inte syns? jag körde converse på studentbalen också, skit snyggt och bekvämt =)

    Jag kollade på en "bröllopsshowdans" på youtube där bruden hade röda converse på sig, såg rätt coolt ut! :)
    Jag var inne på att ha vanliga ballerina ett tag, men jag vill nog ändå ha lite klack... men det är mest för att man själv känner sig lite finare i klack, eller jag tycker det iaf. Får bättre hållning också. :)
    Annars håller jag med dig, skorna kommer ju inte synas under klänningen och bekvämt ska det absolut vara... det är nummer ett!


  • AnnC81

     


    Rufsas skrev 2010-08-18 09:40:56 följande:
    Nja, jag har inte så många tips mer än att jag köpte ringen via James Allen (jamesallen.com) och att jag var på David's Bridal och provade klänningar. Köpte dock min klänning från Nordstrom som dessvärre inte finns inne i NYC men det mesta går ju att beställa via nätet. David's Bridal är för övrigt ett ganska bra ställe för att hitta prisvärda klänningar.

    Oj, inget dåligt utbud av ringar! Finns de på manhattan?


    David's Bridal har jag också spanat in, klänning har jag ju dock redan... hade de mycket skor i butiken? Det verkar ju väldigt prisvärt på hemsidan iaf...
    funderar också på om man kan gå in i butiken utan att ha bokat tid, om man bara ska kolla på skor.. vet inte hur det där funkar. :P


  • AnnC81

     


    Rufsas skrev 2010-08-18 09:56:06 följande:
    Alltså, jag beställde min på nätet och sen levererar dem till den adress du uppger. Nu var det ju så att jag bodde hos en kompis där så det var inga problem. Men kolla det med dem. De är hur trevliga som helst och väldigt serviceminded. Vet inte om jag såg så många skor därinne men kolla annars i vanliga skoaffärer. Century21 är en favvobutik som har det mesta. Annars kan du gå in i princip vilken skoaffär som helst. Kolla bara så att du inte är i NYC över judisk helg eller högtid för då stänger typ halva stan - speciellt juvelerare men även Century21 stänger då.

    Ah ok.. var det inte svårt med storlek och så när man inte fått prova innan.. jäkligt snygga ringar verkar de ha iaf :)

    Tack för dina tips, Century21 pratade vi lite om igår faktiskt när vi hade lite "NY-planering" :) Ska bli så kul att shoppa loss i shoppingens himmelrike! :D


  • AnnC81

     


    Rufsas skrev 2010-08-18 10:07:54 följande:
    Min kompis som är därifrån (men numera bor i Sverige) åker dit var sjätte vecka för att jobba så hon försåg mig med en "ringprovare" som helt enkelt är ne plastsak där man enkelt kan se vilken amerikansk storlek man har. Det borde finnas hos svenska juvelerare också tror jag. Dessutom har James Allen 30 dagars returrätt och 60 dagars storleksbytesrätt. Bara kul att ge tips även om jag inte minns allt från resan. Är bättre på att tipsa om restauranger. Social Stanton och Spice Market är två helt fantastiska ställen! Se dock till att boka långt i förväg om ni vill dit.

    Oh, restaurangtips är vi också ute efter! Äta måste man ju ;)
    Noterar!! :)


  • AnnC81

    Tips till dig Wedding2012 som ska till USA till sommaren...


    Från den 8 september 2010 inför USA en turistskatt för alla som önskar resa till landet. Skatten tas ut av medborgare i länder där visum inte krävs, däribland Sverige.

    Bakgrund: Vid resa till USA krävs registrering av ESTA (Electronic System for Travel Authorization). Fram tills nu har detta skett utan kostnad. Från 8/11 blir avgiften 14 dollar och debiteringen kommer att ske i samband med registrering av ESTA. De betal- och kreditkort som accepteras är MasterCard, VISA, American Express och Discover.

    Bra att veta: En ESTA-registrering gäller i 2 år, dock endast under passets giltighetstid. Skaffar du nytt pass måste du göra en ny registrering.


    Passa gärna på att fylla i ESTA-ansökan innan avgiften införs om du planerar att åka till USA i jobbet (eller privat) inom de kommande två åren.

    Följ länken nedan och fyll bara i obligatoriska fält:


    https://esta.cbp.dhs.gov


    Mer om resor till USA finns att läsa på Resias hemsida:


    http://www.resia.se/affarsresor/infor-resan/visum


  • AnnC81

    Ok, jag fick precis reda på att de skulle börja ta en avgift så jag gick in och fixade det nyss ;)


  • AnnC81

    Nä, problemet är visst att
    https://
    försvinner i början av länken....
    man får skriva in https:// och sedan esta.cbp.dhs.gov
    Vad allt ska va krångligt :P


  • AnnC81

    Btw, om det är någon mer som har tips angående NY så är jag iver att höra! :)
    Inte bara skor utan allt som har med shopping och restauranger att göra...
    Ingen som har varit på någon Sex and the city tour förresten, var det något att ha?


  • AnnC81

    Om du klickar på "hjälp" överst på sidan så kommer du till en sida med frågor varav en är hur länge gäller inresetillståndet och där står det..


  • AnnC81

    Härligt! Vi håller också på att titta för fullt på ringar, har svårt att bestämma oss...
    Vad blir det för ring?


Svar på tråden Brudskor i New York?