• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Villemoa, jag förstår att det skär i hjärtat även om hon såklart inte menar det!

• Ninnnis

Aleta, det är en släthårig jack russell terrier.

Fru Sy, det är andra träningen idag och förra gången tränade vi utan hinder. Idag skulle vi prova tunnel tror jag. Vi har dock några hinder hemma (slalom, tunnel och hopphinder), men vi har bara hunnit prova hoppen än så länge.

• passionsblomman

Om vi skaffar en hund tänker jag också gå på agility med den. Det verkar skitkul!

Villemoa, nu får du ta och konstatera: "Okej, här kommer prinsessåldern" Den ska hon igenom. Det är då man identifierar sig som flicka-dvs jag är lik mamma. Jag vill ha det mamma har. < jag ska gifta mig med pappa när jag blir stor! Plocka ner det till "Ooooh vad hon utvecklas och blir stor min lilla tjej!" så kan stoltheten ta över hjärtat istället.
    Och så kan du flirta lite med henne med bundis-grejor som "ska vi göra oss fina tills pappa kommer hem du och jag", låna ut halsband och pumps...det brukar gå rätt hem!

• passionsblomman

Aleta: Ja, varför inte lära barnen torrsim under dubbelsängen? Eller ålning medelst hasning, om man är lite mer militäriskt lagd.

• Villemoa

Blommis: tänkvärda ord. Dock tror jag inte det är princessåldern utan jag tror hon funderar mkt på det här med syskon. Vi har en liten funderare här hemma. Hon har sagt andra saker också som vi kan ta en annan gång. Att jag är hur stolt som helst över henne råder det inga tvivel om. Tror inte det finns nån som inte får ont i hjärtat när ens barn säger en sån sak, även om man vet att de inte menar det.

• Heloise

hemma ifrån jobbet, ska dö i badkaret en stund innan jag orkar kräla in i köket och göra en macka.

Panzer bara håller på med Fp grejjer hela tiden, varenda j-vla kväll, usch jag hatar Fp just nu *tjurar och funderar på om jag ska protest rösta på Maud ist )

Kul med agility Ninnis, och att vovven trivs på doggis Beagles är söta, skulle faktiskt mkt väl kunna tänka mig en sådan, panzer vill ju börja jaga, då är en beagle perfekt!

Ska inte tjata om mamma och pappa, men jag måste säga en sak, de är inte bara dåliga, allt är inte bara svart, och jag har haft världens bästa präon framtills jag fyllde 20, hade de varit usla jämt så hade det varit lättare att vara hård! Men så är ju allt, inget är ju svart eller vitt.

Villemoa: lilla plutt Moa, klart det svider i hjärtat!

Fry Sy: om du bara visst vad jag vill byta med dig Jag vill också vara hemma och ta hand om mig och kolla på bra filmer. Lilla bebben i magen måste ju ha haft svarren kvar *hjärtat lilla firren i fru sys mage*

• passionsblomman

När jag började skolan efter in föräldraledighet och sjukskrivning var min son 2,5 år. När jag hoppade av bussen, rusade fram till bilen och öppnade bakdörren och sa ett jublande "HEEEEJ min fina pojke!"...

...boxade han mig allt han kunde rakt på näsan!
    -AAAJE!

Inte så mycket att tveka på vad han tyckte om min olovliga frånvaro.

Alla de där "dumma mamma " och allt vad det är, känns ju. Men mitt värsta var nog när jag jobbade julen (galen tid i floristvärlden) och pojken ynkligt säger ¨å kvällen "men mamma-jag BIHÖVEJ ju dej!"

Då ville jag dö.
    Eller iallafall säga upp mig med omedelbar verkan.

• Heloise

Ninnis: Magpies, måste väl vara Newcastle? Tja bättre än Man united, Chelsea och Everton... ( Villemoa ditt hjärtat klappar tragiskt nog för Man united eller var det Chelsea? )

Och så spelade ju Alan Shearer i Newcastle, och han gick inte av för hackor

• Heloise

Mmm Karl gerhard stefan gerhard njaaa, det kan bli svårt att sälja, steven är liksom ganska satt i sten Steven kan ju inte göra nått tokigt, ja så länge man inte börjar håna Phil Collins då, för då jävlar smäller det

Jag har redan stakat ut Jullans karriär, hon ska spela golf, eftersom det är en sport där kvinnorna a: ska ha kläder på sig , b: alla är lite smårunda och alldagliga, mao teknik framför plutande läppar, c: mkt frisk luft, ut och andas bara! d: finns väldigt mkt pengar att tjäna! och viktigast av allt e: golf spelar man där det är varmt, man får sitta i en skön stol vid ett hål och pimpla drinkar och blir man lite småsusig så är det bara att hojta fram en golfbil och bli körd till nått fint clubhus! Man måste planera sådana här saker tidigt, Jllan får bli vad hon vill och göra vad hon vill så länge hon spelar golf och ser till att mamma inte behöver jobba

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans