• LadyWindermere

Klänning för breda höfter?

Surfar runt och tittar på alla fina klänningar man har att välja mellan. Lite fundersam på vad som passar min kroppstyp dock. Jag har relativt stor byst och breda höfter. Just nu lite för stor mage också men jag arbetar på att få den att försvinna! ;)

Någon som har förslag på en klänningstyp som kan passa kroppen min? Vill gärna veta lite vad jag är ute efter när jag ska börja "jaga" klänning på riktigt.

• Svar på tråden Klänning för breda höfter?
  • fru2011kanske

Jag har också den kroppstypen, är dessutom kort..
    Jag tänkte jag skulle iväg och prova lite olika typer av klänningar för att se vilka modeller som passar min kropp, och sedan beställa på nätet.

Det finns helt klart de som är bättre än mig på detta med former, så det ska bli intressant att se vad tråden får för svar!

• LadyWindermere

Är inte direkt lång jag heller... ;) Funderade också på att beställa över nätet, men just nu känns det som att leta efter en nål i en höstack! :)

• lunagarden

Jag skulle rekommendera en A-linjeklänning där breda höfter och/eller rumpa inte syns under den stora kjolen. Lite för stor midja formas med korsettsnörning och gärna en klänning som är draperad i midjan som lurar ögat.

Om man har stora byst och inte vill att de ska framträda så mycket kan man välja en klänning som inte har djup urringning, utan är mer rak upptill.

Men de bästa individuella råden får man ju i en proffsig butik

Jag har köpt en klänning enligt ovan och provade när jag var i femte månaden och vips - så var gravidmagen borttrollad

• Pinova

Jag har också lite av det där problemet.
    Jag har en timglasfigur med smal midja och breda höfter och lår.

Jag tycker själv att jag inte passar i en A-linjeformad klänning, eller det beror på hur mycket kjolen går ut i förhållande till livet. Oftast är en A-linjeformad klänning för tight över rumpa och höfter på mig, så det ser ut som om det är en misslyckad sjöjungfrumodell.

Men det är nog olika från person till person.

Själv gillar jag 50-talsklänningar med mycket vidd i kjolen och tight liv, samt klänningar i sjöjungfrumodell där jag istället får framhäva mina kurvor.

Jag hoppas på att få hjälp och råd i butikerna när jag väl ska prova.

• lunagarden

Har du snygga former ska du såklart ha en sjöjungfrumodell!

• Emmilie87

Hej alla!

Jag känner igen mig i era funderingar. Jag har redan beställt min klänning inför mitt bröllop nästa sommar. När jag kom till butiken va jag helt inställd på att jag skulle ha en rak modell med axelband. Men hon i butiken sa: Den här ska du prova. Det var en A-linjeformad klänning; stor kjol och inga axelband. Den blev jättefin på mig! Alla oönskade kroppsformer försvann! Testade en med axelband och då såg jag helt ihoptryckt ut. Om man har större byst ska man INTE ha axelband.

Jag beställde klänningen, med andra ord den första som jag testade!

Märket är Venus (Venus Women, som är anpassad efter oss med större kurvor). Deras hemsida: http://www.venusbridal.com/bridals/venus-woman där ser ni alla dessa modeller. Själv köpte jag denna (fast med vitt pärlbroderi, ej rött): http://www.venusbridal.com/bridals/venus-woman/868037 

Lycka till!!

• LadyWindermere
    Emmilie87 skrev 2010-08-17 11:09:46 följande:
    Hej alla!Jag känner igen mig i era funderingar. Jag har redan beställt min klänning inför mitt bröllop nästa sommar. När jag kom till butiken va jag helt inställd på att jag skulle ha en rak modell med axelband. Men hon i butiken sa: Den här ska du prova. Det var en A-linjeformad klänning; stor kjol och inga axelband. Den blev jättefin på mig! Alla oönskade kroppsformer försvann! Testade en med axelband och då såg jag helt ihoptryckt ut. Om man har större byst ska man INTE ha axelband. Jag beställde klänningen, med andra ord den första som jag testade! Märket är Venus (Venus Women, som är anpassad efter oss med större kurvor). Deras hemsida: www.venusbridal.com/bridals/venus-woman där ser ni alla dessa modeller. Själv köpte jag denna (fast med vitt pärlbroderi, ej rött): www.venusbridal.com/bridals/venus-woman/86803... Lycka till!!
    Vilken snygg klänning du hittat! :)
  • mammab

Jag har timglas figrut, stor byst, liten midja och breda höfter!

jag har en sjöjungrfu klänning. axelbandslös, och tajt ner en liten bit över höfterna sen går den lite lätt ut. sen långt släp. den är super fin! den är från 2011 kollektionen så har inte hittat någon bild på den än!

• Janqvist

ja har en underbart vacker Alinjeformad klänning från nicholas millington till salu, strl 40, men ja tycker den är mer 42!
    ja köpte den från denna sida men så visade den sej vara för stor för mej...

tycker de e en modell som passar ypperligt om man vill dölja magen lite :)

Svar på tråden Klänning för breda höfter?