• klanto

Frisör i Linköping

Jag har testat några frisörer i Linköping men inte hittat någon som jag är riktigt nöjd med (Kreateam, Ahead, Proffs&Lärling m.fl.)

Jag skulle vilja ha tips på bra frisörer, både för vanlig klippning och för håruppsättning. Vill gärna "få en relation" redan nu med den frisören som eventuellt ska fixa min håruppsättning till bröllopet.

Helst ska en vanlig klippning inte kosta mer än 300 kr och de ska ha ett "rimligt" pris på bruduppsättning (vad som nu är rimligt när det har prefixet "brud").

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Frisör i Linköping
  • fibobs

HairCrew tycker jag är både proffsiga och väldigt trevliga.
    Jag ska få hjälp av dom om 2 veckor :)

• klanto
    fibobs skrev 2010-08-15 10:29:05 följande:
    HairCrew tycker jag är både proffsiga och väldigt trevliga.Jag ska få hjälp av dom om 2 veckor :)
    Tack för svar! Vad tar de för en klippning?
  • ClaraH

JAg har gått på Hair style och gjort slingor två gånger, och har blivit väldigt nöjd, men de är nog inte billigast. Jag tror att de är bra på uppsättningar, de gör ju mycket till balerna.

• Allerts

Jag går till Creative Hair, mittemot Hamlet. Vet inte vad priset på bruduppsättning ligger på, men salongen är toppen!

• klanto
    Allerts skrev 2010-08-15 18:05:57 följande:
    Jag går till Creative Hair, mittemot Hamlet. Vet inte vad priset på bruduppsättning ligger på, men salongen är toppen!
    Vad kostar en klippning där nuförtiden? Jag gick till dem för några år sen men tyckte de blev för dyra.
  • Allerts

Jag vet faktiskt inte, eftersom jag får rabatt. Men googlar du dem så har de en hemsida med prislista.

• klanto

Tack för alla tips! Har nu bokat klipptid hos Brännpunkt för att se hur det är där.

• klanto

Uppdatering ;) Jag är nöjd med klippningen på Brännpunkt, men ska prova Creative Hair nästa gång. Jag jobbar mig sakta men säkert igenom stans frisörer...;)

• Allerts

Be att få Ferial, det är hon som driver salongen.

• klanto
    Allerts skrev 2010-09-18 22:33:07 följande:
    Be att få Ferial, det är hon som driver salongen.
    Ok, ska försöka komma ihåg det :)
    ClaraH skrev 2010-09-19 13:50:24 följande:
    Jag har nu bokat Hairstyle, De tar 840:- i timmen.
    Tycker det låter så himla dyrt! 840:- i timmen för mig och tärnan liksom, och hur många timmar brukar man sitta? Två minst? Får se hur jag gör :) Vi har ju inte jättestor budget.
  • ClaraH

klanto skrev 2010-09-19 15:29:16 följande:
    Tycker det låter så himla dyrt! 840:- i timmen för mig och tärnan liksom, och hur många timmar brukar man sitta? Två minst? Får se hur jag gör :) Vi har ju inte jättestor budget.

Jo, jag tycker också det är väl mycket, min dotter ska också fixas (hon ska vara tärna). Men jag litar verkligen p dem och det verkar vara ungefär samma pris överallt. Jag kommer definitivt att sminka mig själv så den kostnaden slipper jag. Jag provade Fame först, de tar 1700:- totalt, men de hade stängt när vi gifter oss.

Jag vill ha en ganska enkel uppsättning så jag räknar i alla fall inte med mer än 2 timmar, troligen mindre.

• Stella224

Hej!

Ville bara skicka en hälsning om att jag går frisör mitt 3 och sista år nu. Ska precis starta företag där jag åker hem för att klippa, färga styla med mera. Klippning: 200  kr och färgning: 150 exkl.färg Uppsättning: 180 kr/h.

Skulle någon vara intresserad hör gärna av er till mig på mail. Stella__92@hotmail.com

• Stella224
    Stella224 skrev 2011-01-17 16:23:56 följande:
    Hej!

Ville bara skicka en hälsning om att jag går frisör mitt 3 och sista år nu och Jag precis starta företag där jag åker hem til dig/ du är välkommen hem till mig, för att klippa, färga styla med mera. Klippning: 250 kr för övriga salongs behandlingar och priser. Hör gärna av er till mig på mail. Stella__92@hotmail.com">Stella__92@hotmail.com
Svar på tråden Frisör i Linköping