Jag gillar gult!
Och jag tycker ni ska köra på ert färgval. Inte minst just för att det är rätt ovanligt.
jag tror folk faktikst har rätt i tutat i sig just den där fjantiga rimgrejen "gult är fult", vaddå, rosa-den färgen är inte ens med i ramsan, är det en omöjlig färg då?
Sedan är det ju oerhört mycket mode och trender i saker-gult var väldigt på tapetetn i inredning för något år sedan, men jag tror att folk uppfattar det som en lite svår färg hemma. Kanske till viss del för att många offentliga lokaler använder gult-för att det sägs vara den mest kreativa färgen, som skärper hjärnan etc.
Vissa kacklar "pååsk" så fort det är gult. Men det beror ju på hur man använder färgen!
Någon annan kanske kommer dragandes med att gult skulle vara "sekfullhetens färg"
Jo, om man bodde vid hovet i frankrike på 1700-talet, och använde sig av blommor för att skicka hemliga meddelanden till sina älskare. Men allvarligt talat, hur många kan det blomsterspråket? Det har ingen som helst giltighet idag. Det är väl bara röda rosor, som har en tydligt kärlekskrank laddning i vårt land numera. Vad vi vill ha sagt med våra buketter, skriver vi på kortet!
Olika nyanser av gult, kanske ihop med glas-som glaskonfetti/kross, kristaller eller annat, vitt (ljus tex) och med det gröna i blomvaserna som en kontrast, borde bli hur fint som helst.
En liten tröst: När det kommer till blommor, är gult en färg med MÅNGA valmöjligheter!