• Old School Anna

Festlokal vid vatten med boende nära

Är jag för kräsen eller ska det vara så här svårt?

Vi har nu letat festlokal i 4mån. Snart måste jag kanske släppa tanken på att hitta det där vi vet vi vill ha. Snälla hjälp oss med alla tips ni har.

Ok. Vi vill alltså hitta en festlokal för 70 pers. Vi ser att den ligger nära vatten, helst skärgård. Vi vill stå med egen mat och så tänkte vi ha bröllop i dagarna tre så boende i närheten måste finnas.

Vart ska vi?

Eller har ni tips på hur vi ska gå tillväga för att leta vidare.
    vi har kontaktat turistbyråer tex men det känns som om de har viktigare saker än vårt festlokals problem att göra, för de tipsar om platser där man ej får ha egen mat eller för smått..

Tips. Snälla TIPS!!!!

• Svar på tråden Festlokal vid vatten med boende nära
  • themandys

Jag tycker att Rockelstads slott låter som ett bra alternativ för er! Det ligger en dryg timme söder om stockholm med utsikt över en stor vacker sjö. Och man får själv ansvara för mat och dryck. www.rockelstad.se ;) Lycka till!

• Bobby

Håller med om föregående inlägg. Rockelstad är inte bara vackert beläget utan har faktiskt historiska anor tillbaka till 20-talets Tyskland (läs vidare på webben)! Perfekt avdelat för att ha matservering i Östra flygeln, för att sedan bege sig ner till brygghuset för dans och vidare festligheter. Sist jag splelade skivor där slutade partyt vid halv sex på morgonen och många dansande vidare ner i vattnet och tog ett morgondopp i gryningssolen!! Och om Ni nu skall vara där en längre tid så kommer det inte att saknas sysselsättning då mycket är gjort för att aktivera gäster som kommer till slottet.

• Fru Kopparskiöld

Förstår jag det hela rätt på deras sida när det står att minsta kostnad under högsäsong är 73 000!!

Om man är tex 50 personer så skulle det kosta (gryndhyra) 35 000 dubbelt upp om man vill ha bröllop där under sommaren?!

Låter bara så mycket bara för att det är högsäsong och då är det inte mat ens.

• Loppansson

Dalarö skans! Dock vet jag inte hur det är med egen dricka, men när vi har haft och göra med dem så har det varit väldigt tillmötesgående. Skulle jag gifta mig i stockholm så skulle min fest vara där. Hotell finns nära, på dalarö. Kolla deras hemsida, www.bockholmen.com/dalaroskans

• FramtidaFruSandberg

vi ska gifta oss på kampasten.se Det ligger vid vattenet, har supergod mat (fick pris för bästa företagsrestaurang i år), är jättetrevliga och man kan sova över

• Getivia82

FramtidaFruStrandberg: Hur mycket ligger kuvertpriset på Kämpasten?

Letar som en galning efter lokar runt om märsta/sigtuna, men det är svårt.

• FramtidaFruSandberg
    Getivia82 skrev 2010-08-17 15:18:31 följande:
    FramtidaFruStrandberg: Hur mycket ligger kuvertpriset på Kämpasten?Letar som en galning efter lokar runt om märsta/sigtuna, men det är svårt.
    vi betalar 520kr/person för maten (snittar, 3rätters och kaffe) och sedan per flaska för drycken men vi hade också kunnat välja helt paket 995kr och då ingick mousserande, 3 sorters vin (påfyllning på huvudrätt) samt avec.

Här är tips på de lokaler i Märsta/Sigtuna: Kristina Hotel & Konference, Stora Brännbo, Stadshotellet, Sigtunahöjden, 32rum och kök, Arlanda golf (finns ju en golfklubb till i Sigtuna), Sigtunastiftelsen, krogar runtom i Sigtuna (Märstas är ingen höjdare där faktiskt), folkets hus eller skolmatsalar, bygdegårdarna runt omkring, Steninge slott, Ansgarsliden (folkhögskolan), Båthuset krog & bar

Om ni kan tänka er lite längre ut finns ju i Knivsta även krusenbergs herrgård och noors slott och i rosersberg Roserbergs slott

• Getivia82

Tack för alla tips. Ja det finns massor av bra ställen om man vill ha mat+lokal. Men jag är mer ute efter att ta med egen mat och dryck och då blir det komplicerat.

Men vi har varit och tittat på  Odensala byggdegård, den var ok. Det krävs mycker dekorationer bara och att hyra in lite porslin.

Men jag funderar även på Kairo i Upplands-Väsby, ska dit och kolla också.

• FramtidaFruSandberg

jag tror att man får ta med egen mat och dryck till ansgarsliden och det får man också göra tills teninge slott har jag för mig

• Getivia82

Steninge slott har jag kollat, enbart lokalen kostar 50 000 kr, så det var lite dyrt tyckte jag. Men jag ska kolla upp Ansgarsliden idag.

• Husby Oppunda

Rosenhanska Magasinet där kan ni välja catering själva och ta med egen dryck. 25 000 kr + 60 kr per person 12 mil söder om stockholm nära sjö många olika närliggande boendealternativ i stugor eller B&B

• LSJS

Blynäsgården i vaxholm, fantastiskt belägen precis vid vattnet vid vaxholmsviken och det finns både campingar och hotell i närheten. Bra bussförbindelse. Vi var där på bröllop i juli. Hade jag bott i stockholmsområdet hade jag valt det själv. Där kan ni ta med mat och dryck och det finns ett litet kök. Runt 8000 kr tror jag det kostar att hyra stället en hel helg...

Svar på tråden Festlokal vid vatten med boende nära