• sassysissy81

Hur många gäster har ni bjudit?

Vi gifter oss i oktober och har osa 12 september, så jag vet inte ännu hur många som kommer. Vi har bjudit 138 personer, men jag vet att alla inte kommer. - Nio stycken av mina släktingar som bor utomlands kommer inte - har en kompis som bor utomlands så hon och hennes man kommer inte. (2 stycken) - har en släkting som bor långt borta som är gravid och ska föda i september, så hon och hennes man kommer inte (2 stycken) - har två kompisar som inte bor i samma stad som vi som är gravida och ska föda i oktober, båda har sagt att de troligtvis inte kommer (4 stycken totalt med deras män) - sen har jag en kompis och en släkting som bor utomlands och jag tror inte att de kommer ( 2 stycken) Så totalt väntar jag på svar från 119 personer. Det rymms ca 110- 120 personer i salen, så vi borde rymmas väl. Det är klart att vi skulle ha kunnat bjuda färre personer, men det här är släkt och vänner som vi hela livet har umgåtts med. Vi är båda väldigt sociala och familjekära personer, så det är svårt att dra gränsen någonstans.

Svar på tråden Hur många gäster har ni bjudit?