• lyckligbrud2011

Tips på buffemat

Vi ska ha middag på en restaurang som vi ska träffa nu på fre lr lör och diskuterra matuppläget. Vi är inne på buffe. Några bra tips på mat? Teman vi fundear på nu är medelhav, italienskt, svenskt ( lite trist kanske) libanesiskt. Tips på mat kring dessa teman mottages tacksamt. Har ni själv haft/ska ha buffe tar jag berätta gärna hur ni gjort/ska göra! :)

• Svar på tråden Tips på buffemat
  • Kattpoet

Svenskt behöver inte vara trist, inte alls!   Vi har så mycke att erbjuda i detta land, allt från tjärknöl till gravlax till spettekaka....

Kolla landskapsrätterna så inser du att Sverige är mer än köttbullar och prinskorv.

Man kan ha rökt lammfiol,  öländsk  getkorv,  norländsk getost ,  gravlax,   gotlandspankaka, spettekaka och så mycke mer.

• lyckligbrud2011

Hmm..Ingen dum idé. Lamm är himla gott om det är rätt tilllagat. Sedan r ju rådjurssadel gott med. Ska fundera lite på det och höra vad min m2b tycker.

• Kattpoet

Och sen kan man ha ostar från svenska gårdsmejier och  äta majrovstårta  istället för potatisgratäng.  Och man kan göra tjärlknöl på älg.

• cilla1973

vi ska ha buffe. förmodligen medelhavs men med tillägg av gravad lax och lite skaldjur. sen gäller det bara tt hitta vinet..

• Pärlis

Vi hade italiensk buffé på vårt bröllop...underbart gott! =)

• lyckligbrud2011

Tack för alla ideér, nu har jag lite att fundera på. Lutar åt medlhavs med skaldjur ochså eller svenskt.

• Kattpoet

Svenskt  med räkor, musslor och kräftsuffle och med rökt fisk... underbart gott.

Svar på tråden Tips på buffemat