• Marängtrollet

Någon som kan det här med clip-on hår?

Hej!
    Hoppas det finns några därute som använt eller använder löshår med clip-on?

Anledningen är att jag undrar hur långt ens egna hår bör vara för att kunna göra en fin uppsättning med lite lockar och längd?
    Jag har nästan ned till axlarna men inte riktigt..går att sätta upp en tofs men nackhåret är lite för kort än.
    Gifter mig i maj så nu ska jag låta det växa!

Känns de där clipsen? Blir det tungt och sliter det mycket?
    Tänkte iof bara ha det den dagen så kanske inte mkt efteråt.
    Får hjälp att sätta i det, men är det lönt att använda om håret inte är längre från början? Många frågor här, men hoppas på råd=)

• Svar på tråden Någon som kan det här med clip-on hår?
  • mattiasFästmö

Jag har använt clip ons en hel del, och det jag sådär spontant funderar på är hur bra det går att göra uppsättningar med dom i. Eftersom det är som spännen du sätter i vid hårbottnen som är ganska breda ändå, och om du då håller på och vrider och vänder på håret så blir ju då dessa spännen vridna åt alla möjliga håll, och det borde ju inte vara så skönt alls. Men det kanske går jättebra om någon som är haj på sånt hjälper dig. Tungt tycker jag inte att de blir, men däremot har du ju metallspännen utspridda över hela hårbottnen, så det kan ju klia lite och är väl inte superskönt alla gånger En annan sak är ju att du ska tänka på att det krävs ganska mycket hår, dom seten man kan köpa på tex, tradera brukar mer bli utfyllnad till ett hår än en faktisk förlängning. Och jag tycker absolut du kan ha det i även om ditt hår inte är så långt, det hinner ju växa massa tills maj, klipp in hårförlängningen i håret bara så det inte blir ett 'jack' mellan ditt hår och fejk håret

• Marängtrollet

Tack för svaret! Ja, det har du ju rätt i förstås, clipsen kanske syns då?
    Bättre kanske att skippa det och använda lösa slingor som nålas fast?
    Tänkte locka hela håret och liksom fösa ihop det på något vis=)
    Jo, hon är frisör och jobbar med förlängningar så jag hoppas hon fixar det.
    Får en gratis provuppsättning innan så då ser vi väl om det ser knasigt ut, då är det bättre att bara fixa med det egna håret kanske...men det vore så kul att göra nåt speciellt! Eller så får vi dölja alltihopa med en fet slöja, ha ha.

• jkbr

Jag har satt upp  clip on hår massa gånger,blir jätte fint! Det sliter inte alls. Ska man sätta upp hela håret så behöver man inte använda hela sättet med hår. ska man ha en halvuppsatt frisyr är det absolut inga problem. Frisören borde inte ha nått problem med det om hon bara får prova först. Det som är bra med clip on är att det inte sliter på håret så som vanliga exstesions kan göra,det är mycket billigare och du kan ta av och på det många gånger utan att det blir slitet. Köp äkta hår bara. lycka till:)

• mattiasFästmö

Marängtrollet skrev 2010-08-09 19:25:35 följande:
    Tack för svaret! Ja, det har du ju rätt i förstås, clipsen kanske syns då?Bättre kanske att skippa det och använda lösa slingor som nålas fast?Tänkte locka hela håret och liksom fösa ihop det på något vis=)Jo, hon är frisör och jobbar med förlängningar så jag hoppas hon fixar det.Får en gratis provuppsättning innan så då ser vi väl om det ser knasigt ut, då är det bättre att bara fixa med det egna håret kanske...men det vore så kul att göra nåt speciellt! Eller så får vi dölja alltihopa med en fet slöja, ha ha.

Okej, ja men om hon är frisör så kan hon säkert detdär! Gå på provuppsättningen och se, och så får du känna dig lite för om det blir obekvämt eller så! Haha ja slöja är ju alltid bra att ha som plan B men om hon är frisör så är det säkert inga problem, jag tänkte om du skulle dona med det själv eller någon kompis

• Marängtrollet

Nej, det skulle jag inte fixa själv! Jag är hopplös..och litar inte riktigt på att om jag mot alla odds får fast eländet, att det verkligen sitter fast! Gud vad pinsamt om halva håret lossnar i kyrkan! =)

Okej, äkta hår. Tror hon har det men det får jag ju kolla förstås. Tål inte värme annars va? Ska bli riktigt spännande!
    Får greja hela vintern nu med inpackningar och B-vitamin=)
    Tack för hjälpen!

• Marängtrollet

Tack, ska kolla det med en gång!

• Bridezilla11

Taj Mahal i Stockholm är det absolut billigaste stället som säljer löshår. Har ett otroligt stort utbud, i alla fall i affären. :)

• aliina5000

det finns ju olika clips att använda sig utav... om du inte är van...finns det clipon som består utav 1 hårdel bara...lätt att sätta fast..

kolla bilder på: www.swedenglamhair.se

dom har också instruktions videos...

• Marängtrollet

Tack! Vad bra med videos, där ska jag kika =)
    Nej, jag har aldrig testat tidigare så jag har ingen aning..men det kan ju bli väldigt snyggt och alldeles fruktansvärt fult har jag förstått när jag sett bilder på exempel.

Sen ska ju färgen se skapligt lik ut, så jag kanske får kasta i en toning eller nåt?
    Krångligt detta, kanske skulle skippa det ändå? Har ju bra hår själv även om det är kortare..

Tack snälla för tipsen alla! Jag ska testa den där provuppsättningen och se hur det blir, och håller tummarna att det ser bra ut =)

• perfektionista

Jag tycker att det kan kännas ganska jobbigt att ha clip ons när man är ovan. Lätt att man får lite huvudvärk och klåda. Ett tips är därför att ha dem i lite i ett par dagar innan så att man vänjer sig. Det brukar göra stor skillnad för bekvämligheten. Jag använder clip ons i perioder, och jag har märkt att det är så.

• PerSan

Jag ska ha JÄTTE många clip ons i mitt hår när jag gifter mig nästa lördag!!

Jag har håret lite "slarvigt" uppsatt och det funkar jätte bra, jag har kort hår i vanliga fall. (strax under öronen )

Och det syns verkligen ingenting alls, och ändå har jag över 2 meter löshår totalt!!

Jag rekomenderar äkta, testade att köpa det här syntethåret som heter kanelon ( kan platta locka och föna det ) men jag gillade det inte alls, såg oäkta ut!!

Lycka till!!

Hör bara av dig om du har frågor!!

• Marängtrollet

PerSan; vad roligt!! Åh, snälla kan du inte lägga in lite bilder efteråt på ditt galleri?
    Åtminstone bakifrån om du inte vill synas=)
    Vore toppen att se hur det blir!
    Oj, två meter var inte dåligt, vilken skillnad det måste bli! Och lycka till!

Perfektionista; jag kan tänka mig att det kliar...=) Huvudvärk kan jag stå ut med, men klåda är hemskt..men kanske får stå ut med det, jag vet inte om jag hinner ha det i dagarna före. Men jag ska se om jag kan greja lite innan, bra tips!

Har kollat med frisören och hon vill bara använda äkta hår så det får det bli,
    det viktiga är ju att det sitter ordentligt och inte ser plastigt ut..

• PerSan

Hej !!

Nu är man gift :)

Vilken underbar dag,tyvärr får man bara uppdeva den en gång i livet!!!
    Funderar på gifta om oss en gång om året ;)

Cilp on löshåret sattes på klockan halv 10 på förmiddagen och togs ut klockan 3 på natten, det kliade inte en gång, mer än när man höll på att ta ut det!! Alla trodde jag gjort extensions, för man såg verkligen inga fästen alls, så detta rekomenderar jag verkligen till dig...

Tvättade det nu i veckan så det kommer jag att använda fler gånger!!

Stort lycka till på eran dag!!

MVH Sandra

• PerSan

Marängtrollet skrev 2010-08-11 22:30:10 följande:
    PerSan; vad roligt!! Åh, snälla kan du inte lägga in lite bilder efteråt på ditt galleri?Åtminstone bakifrån om du inte vill synas=) Vore toppen att se hur det blir!Oj, två meter var inte dåligt, vilken skillnad det måste bli! Och lycka till!Perfektionista; jag kan tänka mig att det kliar...=) Huvudvärk kan jag stå ut med, men klåda är hemskt..men kanske får stå ut med det, jag vet inte om jag hinner ha det i dagarna före. Men jag ska se om jag kan greja lite innan, bra tips!Har kollat med frisören och hon vill bara använda äkta hår så det får det bli,det viktiga är ju att det sitter ordentligt och inte ser plastigt ut..

Nu ligger det bilder i mitt galleri...som du bad mig om!!

• Bullemor

Jag har köpt två set med clip-on äkta hår på tradera som ett företag sålde där. Jag betalade ca 400 kr för båda ink. frakt. Jag är jättenöjd och det funkar jättebra!

Min kompis gjorde samma sak till sitt bröllop och hon färgade håret i samma färg som sitt eget innan och det föll inte av i kyrkan utan höll sig hela kvällen :) Att klippa in håret ska du inte heller behöva, jag känner jättemånga som använder clips och ingen har klippt in håret och det syns inte att man har fejk heller. Sen om man lockar det så syns det inte alls.
    Lycka till!

• Marängtrollet

Hej igen, förlåt jag inte svarat på ett bra tag men jag har varit på en kanonresa i USA och haft så roligt att jag helt glömt bort internet =)

Tack snälla PerSan! Otroligt vackra bilder och vad fint ditt hår ser ut!!
    Åh vad jag ser fram emot min provuppsättning, ska bli så kul att se vad som går att göra.
    Får jag till något som liknar en bråkdel av din fina frisyr så blir jag nöjd, =)

Bullemor; nu har jag kollat upp så det säkert är äkta hår hon ska använda på mig så det ska gå att göra lockar. Har spikrakt till vardags så det blir spännande! Skönt att höra att det håller så bra, man sitter ju liksom inte still hela kvällen ;) Sen kanske håret inte ser lika lockigt ut hela tiden, men det blir säkert bra ändå. Mitt hår är lite knepigt när det gäller att få frisyrer att hålla.

Nu önskar man bara att tiden kunde gå liiite fortare...

Svar på tråden Någon som kan det här med clip-on hår?