• mellieB

    Hår och sminkning i göteborg?

    Hej, är ute  i god tid här.. men den 4juni ska jag gifta mig och skulle vilja gå till en bra frisör som kan göra håret fint och sminka mig fint=) Nån som kan tipsa om nån bra i Göteborg? Helst till bra pris=)

  • Svar på tråden Hår och sminkning i göteborg?
  • Snigel Bee

    Nej d va hans dotter Marika! Tyckte inte alls att uppsättningen va nåt märkvärdigt! Och sminkningen va så HEMSK och slarvigt gjort att ja inte ens vet vart ja ska börja!

  • Snigel Bee

    A ja vet! Tråkigt att betala så mkt sen vara så missnöjd! Tur bara att d va prov o inte på riktigt! För då hade ja bara lagt mig på tvären o gråtit!

  • Vårsolstrimma

    har nog tyvärr inga konkreta tips att komma med,
    tycker bara att det är allmänt urtråkigt att det för det första
    alltid är så mycket dyrare bara man nämner bröllop (smink, håruppsättning)
    och att det sedan finns folk därute som faktiskt inte har koll på vad de pysslar med!

    ett tips är att kolla ex. eniro el. rejta för tidigare recensioner,
    så har man iallafall lite koll.

    Lycka till!

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Malin Studio X. Hon är stylist så fixar hår och smink. finns oxå två tjejer där som fixar naglar  


     

  • vastkusttjej

     


    Snigel Bee skrev 2010-08-17 13:19:26 följande:
    Är det nån som har erfarenheter från Noublesse? Va hos graham o sandra o är jättemissnöjd så måste hitta nån ny! Bokat tid hos Noublesse nu!

    Nobless har jag varit på och de är superbra.
    Jag betalade inget för konsultationen.
    Jag valde att göra en provuppsättning där de gör allt men inte så fullt ut... kostade 200kr..
    Då testade hon att sätta fast allt i håret och kollade med och utan slöja.
    Jag rekommenderar Nobless.
    Nästa lördag gifter jag mig och jag fick byta frisör för 4 veckor sedan pga frisören blev långtidssjuk. Nobless hjälpte mig direkt och kollade vem av medarbetarna som kunde hjälpa mig med den frisyren jag ville ha.

    Skriv gärna hur det går för dig.

  • Snigel Bee

    Åh va detta retar mig nu!!! =/ Va på noublesse idag för provuppsättning där som du säger de sätter upp men inte fullt ut och fick betala 850 kr för det!! Varför fick ja betala så  mkt mer än dig då undrar jag?!?? Hur länge höll de på med dig? Va gjorde hon exakt vid provtillfället`??


    vastkusttjej skrev 2010-08-20 13:45:11 följande:
      Nobless har jag varit på och de är superbra.Jag betalade inget för konsultationen.Jag valde att göra en provuppsättning där de gör allt men inte så fullt ut... kostade 200kr..Då testade hon att sätta fast allt i håret och kollade med och utan slöja.Jag rekommenderar Nobless.Nästa lördag gifter jag mig och jag fick byta frisör för 4 veckor sedan pga frisören blev långtidssjuk. Nobless hjälpte mig direkt och kollade vem av medarbetarna som kunde hjälpa mig med den frisyren jag ville ha.Skriv gärna hur det går för dig.

     

  • Snigel Bee

    Undrar även va du får betala för din riktiga uppsättning den dagen?

  • vastkusttjej

     


    Snigel Bee skrev 2010-08-20 19:19:03 följande:
    Åh va detta retar mig nu!!! =/ Va på noublesse idag för provuppsättning där som du säger de sätter upp men inte fullt ut och fick betala 850 kr för det!! Varför fick ja betala så  mkt mer än dig då undrar jag?!?? Hur länge höll de på med dig? Va gjorde hon exakt vid provtillfället`??  

    Hon lockade håret genom att sätta rulla upp det sedan satt jag en stund i torken sedan lockade hon det lite till med tång.
    Gjorde en typ inbakadfläta bak en liten bit eftersom jag ska ha halvuppsatt hår.
    Satte dit lite löst men ändå så det satt fast 2 olika tiaror och testade och sedan en slöja och testade. Höll på 1 timme. 200kr
    Den riktiga håruppsättningen på bröllopsdagen kostar 2100kr.

    Vad får du betala för en riktiga håruppsättningen?
    Hur ska du ha håret?

  • Snigel Bee

    Mig lockade hon bara vissa delar av håret för att d skulle gå fortare, sen prövade vi lite me slöjan o hon satte upp håret o liksom testade vad som skulle vara fint! Tog också en timme! Ja betalade som sagt 850 kr!

    Sen den dagen så kmr hon ta 1200 har hon sagt, hon tror att d tar runt 2 timmar!

    Tkr att d e jättekonstigt att d tar så olika för d låter ju som att vi har gjort undefär samma sak!

    Ja ska ha halvuppsatt o hon ska locka håret i stora lockar! Sen slöja o tiara!


    vastkusttjej skrev 2010-08-20 22:31:14 följande:
      Hon lockade håret genom att sätta rulla upp det sedan satt jag en stund i torken sedan lockade hon det lite till med tång.Gjorde en typ inbakadfläta bak en liten bit eftersom jag ska ha halvuppsatt hår.Satte dit lite löst men ändå så det satt fast 2 olika tiaror och testade och sedan en slöja och testade. Höll på 1 timme. 200krDen riktiga håruppsättningen på bröllopsdagen kostar 2100kr.Vad får du betala för en riktiga håruppsättningen?Hur ska du ha håret?

     

  • vastkusttjej

    Den riktiga håruppsättningen på bröllopsdagen kostar 2100kr.
    Då blir din billigare.
    Vem hade du?
    Jessica har jag.

    2 timmar tar mitt med men man räknar alltid lite mer så 2,5 timme räknar jag med.
    Tar 30 miuter att rulla håret på spolar.
    Tar 60 minuter att torka.
    Håruppsättning en timme.

    Gifter du dig  28/8 eller när?

  • vastkusttjej

     


    Snigel Bee skrev 2010-08-22 13:53:41 följande:
    Mig lockade hon bara vissa delar av håret för att d skulle gå fortare, sen prövade vi lite me slöjan o hon satte upp håret o liksom testade vad som skulle vara fint! Tog också en timme! Ja betalade som sagt 850 kr! Sen den dagen så kmr hon ta 1200 har hon sagt, hon tror att d tar runt 2 timmar! Tkr att d e jättekonstigt att d tar så olika för d låter ju som att vi har gjort undefär samma sak! Ja ska ha halvuppsatt o hon ska locka håret i stora lockar! Sen slöja o tiara!  

    Hur har det gått?

  • Snigel Bee

    Kmr inte ihåg vad hon hette! :S e så dålig på att komma ihåg namn! Nej gifter mig den 11e sep!


    vastkusttjej skrev 2010-08-22 17:42:18 följande:
    Den riktiga håruppsättningen på bröllopsdagen kostar 2100kr.Då blir din billigare.Vem hade du?Jessica har jag.2 timmar tar mitt med men man räknar alltid lite mer så 2,5 timme räknar jag med.Tar 30 miuter att rulla håret på spolar.Tar 60 minuter att torka.Håruppsättning en timme.Gifter du dig  28/8 eller när?

     

  • vastkusttjej

     


    Snigel Bee skrev 2010-08-24 14:38:24 följande:
    Kmr inte ihåg vad hon hette! :S e så dålig på att komma ihåg namn! Nej gifter mig den 11e sep!  

    Hur länge hade du planerat att håret skulle ta?
    Du kan ju ringa dem och fråga vad hon heter som gör ditt hår.
    Jag är lite nyfiken

    En vän till mig var 4 timmar hos frisören för hon fick sitta 1,5 timme i torken och sedan lockades håret för hand med, Hon har så otroligt tjock hår att det tog tid att torka och sedan locka.

Svar på tråden Hår och sminkning i göteborg?