• zunzilk

permanenta lösögonfransar

Jag har tänkt sätta permanenta lösögonfransar lagom till bröllopet. Ngn som har erfarenheter kring dessa?
    Har förstått att man ska undvika värme, som ex bastu och inte använda eyeliner efter att man satt fransarna?
    tänkte sätta dem 1-2 veckor innan. Så man hinner vänja sig.
    tänkte även kolla om ngn av er känner till ngn som är duktig på att sätta dessa i luleå trakten?

• Svar på tråden permanenta lösögonfransar
  • mariefarah se

Hej hej!

Jag kan säga att jag har sminkat många som har gjort precis det du vill göra, permanenta lösögonfransar. Det ser jätte fint ut när du har gjort det, fylliga och långa MEN efteråt när fransarna dras av/trillar av så kommer dina egna fransar med. Det blir då istället färre fransar och du får glatt vänta tills de växer ut igen.

• Fyrtiotvå

Jag hade en sån permanent förlängning för tre år sedan...

Så jäkla snyggt första två veckorna... Man vaknar med bambiögon...

Men sedan när ens egna växer lite så blir de pålimmade fransarna för tunga och hamnar hulleombuller.. Det ser förjäkligt ut...

Och sedan när man väl ska ta bort det åker självklart några av ens egna med...

• aliina5000

jag har haft permanenta ... det var både postitivt och negativt.

det var superfint och satt ok första veckan, därefter började det klia och lossna på vissa ställen,

och efter två veckor orkade jag inte ha kvar dem för de irriterade ögonen...

jag vet att det finns ett medel ute nu som gör att ögonfransarna växer... en kompis har testat och tyckte det funkade jättebra.

• zunzilk

jag har bestämt mig för att skippa den lösningen , ska försöka lära mig sätta vanliga lösögonfransar, de borde ju hålla 1 dag iallafall. Annars kör jag utan, ska hitta en BRA mascara bara.

• perfektionista

Livslängden för en ögonfrans är max 8 veckor, och tanken med permanent förlängning är just att det ska sitta tills den egna fransen lossnar, och att de alltså lossnar tillsammans.

Sedan kan man anta att fransarna losnar tidigare på grund av tyngden från lösfransen, och att man därför blir lite tunnhårig bland fransarna efteråt. Iallafall tillfälligt.

Det finns ingen produkt som påverkar fransarnas tillväxt, men det finns vårdande produkter som gör att de håller längre, vilket leder till att fler fransar hinner blir riktigt långa och till att fler fransar sitter kvar.

Alla maskaror blir bra om man har en bra maskaraprimer under.  T ex Smashbox.

• Macie

har varit stamkund hos www.feetandnails.se i 8 år nu och har provat deras XTREME LASHES fransförlängning , betalat 1800 kr och tror det är det bästa jag har gjort , tror återbesök efter 4 veckor kostar 650 kr

nu är jag helt beroende och tycker inte mina egna har blivir förstörda

så nöjd med Feet & Nails ...enda nackdelen är att dem saknar boka online då man aldrig kommer fram till receptionen, bästa är att ringa på 0732109437

flera kändisar går där, Luisa Urriola som äger salongerna  gör Anna Anka , Victoria Silvestedt och många andra , Jätte många bloggar  har skrivit om henne och deras underbara fotvård 

nyheter24.se/modette/mariarogersdotter/?s=manikyr

www.veckorevyn.com/mode/ebbas-blogg/2009/12/2...

www.daysofourblogs.com/sweden-city-confidenti.../

www.glamour.se/noje/according-to-jennie/2010/.../

Hon gjorde även Josefine Sundströms bröllopsnaglar och fransar

Tror hon har arbetat i 12 år . Salongen finns kvar på runebergsgatan 7, där startade hon med BEAUTY & NAILS , som många kallade B&N

lycka till

• Zia 20090618

Hade lösögonfransar senast i helgen - funkar jättebra! Man får öva lite innan bara om man sätter fast dem själv :)

• weddinginlove

Jag har lösögonfransar, man måste fylla på var 3-4:e vecka. Precis som dom före så lossnar dom med dina egna fransar. Jag kan inte använda olja för att rengöra min ögonmake-up men annars så håller dom för det mesta. Det känns ibland som fransaran rasa av mig men det är ju för att dom syns så tydligt när dom ramlar av tror jag.

• Courtesan

Jag har bara positivt att säga om permanenta lösögonfransar. Det är pinigt första gången då det tar 3 timmar - de sätter dit dom frans för frans, ca 40-80 stycken.

Men det är så värt det! Man är snygg även helt utan smink, så stor skillnad gör det!

Jag har inte upplevt samma problem som några här har gjort. De trasslar sig inte och faller inte av ojämnt och jag tappar heller inte dom särskilt mkt och kan därför vänta längre mellan mina återbesök.

• zunzilk

ngn som vet ifall det finns ngn i luleå trakten som gör permanenta lösögonfransar?

• Pullan88

Själv tänkte jag ha vanliga lösögonfransar kanske..

I så fall ska jag lära mig ett bra tag innan hur man gör för bästa effekt..

Annars kan jag tipsa om denna mascaran som finns på denna traderasida:

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx

Man blir bättre på att lägga på det efter ett par gånger, men jag har fått kommentarer av alla om att jag har så jäklans långa ögonfransar!

:)

Ett ett slags vitt fiber som man borstar på fransarna efter att ha dratt över dom med den vanliga mascaradelen först, fibrerna fastnar på övre spetsen av fransarna och gör att dom blir mycket längre..

Sen borstar man på den svarta delen av mascaran igen och så är det klart :)

Använde mig av denna mascaran igår,

penslade på den ca. 9 på förmiddagen och kollade i spegeln kl. 22 på kvällen, fransarna hade då inte ändrat sig ett dugg under hela dagen, utan var fortfarande lika vackra :)

Svar på tråden permanenta lösögonfransar