Bestman vs marskalk
Jag läser men fattar inte riktigt.... 8-/ Vad är det för skillnad mellan bestman och marskalk. Räcker det med att ha en av de eller ska man ha både och?! *förvirrad*
Jag läser men fattar inte riktigt.... 8-/ Vad är det för skillnad mellan bestman och marskalk. Räcker det med att ha en av de eller ska man ha både och?! *förvirrad*
Men det sorgliga är att folk inte vet om att bestman är ett engelska ord.
Jag har mött många som inte har en aning om att bestman är ett engelsk ord och inte svenskt.
jag har en undran ....E det ok som brud att ha en "bestman" eller vad man ska kalla det? Min äldsta och närmsta vän e nämligen kille och hittar ingen direkt till tärna.
Om man inte har några kvinnliga vänner så kan man som brud ha en marsalk idagens läge.
Att kalla något best är väl värre än marsalk?
Vi kommer att blanda anglo/svenska traditioner då min m2b är skotte. Han kommer att ha en best man + groomsman/marskalk som kommer att enligt svensk tradition följa oss in i kyrkan tillsammans med mina 2 tärnor. I prinip så är de båda grabbarna marskalkar men hans best man tituleras just "best man" för att detta är viktigt för m2b :D
Jag har också gift mig med en skotte, han hade sin bror som bestman , som väntande där framme med med tärnan..... men vi gick in tillsammans.
Ok, ja det blir ju ytterligare en kombination :)
Det verkar finnas en hel del skottar i vårt avlånga land? Han bar kilt hoppas jag?! :P
Ja det verkar det som, var bor ni? Vi är i småland.
Han hade kilt, en standard, ingen klankilt , men den hade the rapent på rumpan.
Vi gifte oss i skottland och borgligt.
Jaha i skottland!
Vi bor i skåne och gifter oss i svenska kyrkan trots att m2b är uppfostrad katolik. Han, best man plus marskalken & brorsonen kommer att bära samma kilt, en black watch, med alla tillbehör :D Tror det kommer att bli fantastiskt, för jag har aldrig sett min blivande i kilt, och våran fotograf är eld och lågor *skratt*
Black watch var vad min svåger hade, mycke trevligt. Min karl är inte religös så det fick bli borgligt och gifter man sig i Skottland så har man 6 månaders kyrklig plikt om man vill gifta sig kyrkligt.
"Kyrklig plikt" jasså he he... :P