Vad har ni för färg på naglarna
Är rött helt ute?
Vi ska ha en brudbukett med röda rosor och vita kallor. Rött och vitt blir således "färgtemat".
Men hur är det egentligen med rött nagellack?
Är rött helt ute?
Vi ska ha en brudbukett med röda rosor och vita kallor. Rött och vitt blir således "färgtemat".
Men hur är det egentligen med rött nagellack?
Det där med färger på smink och nagellack är helt och hållet en fråga om smak och tycke. Det beror även på vad man passar i för färger. Om du känner att du vill ha rött tycker jag att du ska köra på det och det kan säkert bli läckert då ert färgtema är rött och vitt. Själv ska jag sätta på tippar och ha fransk manikyr, det tycker jag är snyggt och ser fräscht ut...
Tack för svaret.
Jag är mörk så jag passar nog i rött. Men samtidigt känns det lite -80
Kan du förklara detta med "fransk" manikyr. Jag har hört talas om det men är skönhetsprylsanalfabet.
Fransk manikyr innebär att tippen på nageln är vitmålad medan resten av nageln är i naturlig färg, över detta har man ett klarlack så att naglarna blir blanka. Man kan måla fransk manikyr själv på de egna naglarna eller som jag sätta på tippar på en salong. Jag tycker att det är väldigt snyggt med konstgjorda naglar, dock inte för långa... jag hoppas att du förstod min beskrivning.
Jag tycker personligen att det är snyggast med något neutralt (förknippar också röda naglar med 80-tal, med glitter ovanpå... *ryser*).
Jag försökte mig på att göra fransk manikyr själv, mha såna där mallar man klistrar på för att få en snygg kant, det blev jättefult. Dessutom var den "neutrala" lacken pärelmor och blev randig. Istället köpte jag Revlons nr 83 "Pink nude", en klar svagt svagt rosa färg.
Då jag målat fransk manikyr själv har jag använt först ett genomskinligt underlack sedan har jag målat den sk tippen med vitt nagellack på fri hand(det krävs lite övning men är inte särskilt svårt) sedan har jag avslutat med ett klarlack ovanpå. Jag har alltså aldrig köpt ett sk "franskmanikyr paket".
Tack, jag tror att jag förstår.
ett sånt kärt besvär :)
Jag hade vitt nagellack.
Det tycker jag är snyggt och det ser naturligt ut.
Jag tycker att röda naglar är klassiskt, inte alls något jag associerar specifikt till 80-talet. Speciellt om du ska ha en bukett med röda blommor tror jag att det skulle bli hur snyggt som helst (om det är två röda nyanser som går bra ihop alltså!)
Hej
Jag ska ha fransk manikyr på mina naglar. Enkelt och snyggt tycker jag!
Jag tror jag ska ha som jag har nu. Fransk manikyr, men med lite glitter ute på "topparna". Jag lekte lite med nagellack en dag och tyckte det blev fint. :)
Jag tycker att det kan vara himmla snyggt om man har fransk manikyr, och lägger en glitterrant (guld eller silver beroende på vilka smycken man har) på randen mellan den franska manikyren och övriga nageln....öhhh...hoppas ni förstår! Blir lite lyxigt men ändå inte för mycket!
Hej.
Har precis börjat vård mina naglar.
Mamma har just utbildat sig till nagelteknolog.
Man kan sätta vita tippar, förlänga med genomskinliga tippar eller bara förstärka den egna nageln.
Jättebra tipps att göra. De håller mycket bra och man riskerar inte att repa strumpbyxor osv som jag alltid lyckas med annars.
Jag tycker att vita (fransk) tippar är snyggast och särskillt till röda rosor.
Man kan smycka några naglar med pärlor i passande färger. Mamma ska givetvit fixa mina naglar till bröllopet och jag har itne bestämt hur jag ska ha det ännu med pärlor osv. En guldkant lät ju fint, ska höra med mamma.
Lycka till med era naglar, jag har fått ett nytt intresse efter att mamma gått utbildningen. Kul med naglar helt enkelt.
MVH
Jessica