• Tezsan

Ceries klänning som gäst?

Hej, har hittat en fin klänning som jag tycker om men är så himla osäker på om det passar sig att ha den på bröllop. Den är helt i ceries (chockrosa skulle jag nog kalla den egentligen) och så tänkte jag ha en bolero eller något likanade.

Men nu börjar jag tveka, är det för lysande att ha på sig som gäst?! Bröllopet är nu i augusti så det är ju en sommarfärg, men är den för stark?!

Väldigt tacksam för lite kommentarer!

• Svar på tråden Ceries klänning som gäst?
  • apan80

Jag hade riktigt rosa klänning och vit kort kofta på ett bröllop för två år sedan. Funkade bra!

Men om du vill "klä ner" den lite så var sparsam med smycken och smink etc.

• havelina

Glada färger är ju perfekt på bröllop!

• Hoppe

precis, en färgglad klänning är ju perfekt till bröllop!

• passionsblomman

Om man inte kan ha färgstarkt och riktigt festligt just till bröllop...ja då vet inte jag. Cerise, Turkos och alla andra knalliga färger är väl hur ifint som helst nu i slutet av sommaren, då du säkert ser sommarfräsch ut!

• Optimia

Du kan absolut ha ceriserosa till ett bröllop! Glada färger hör bröllop till, tycker jag

• ClaraH

Jag tycker det beror lite på hur den ser ut i modellen och tygvalet. Jag hade för rätt många år sedan en cerice klänning i siden på ett bröllop, och jag får nog säga att jag kände mig överklädd, och det kändes helt enkelt inte så bra. det var både för fint tyg och utmanande färg. Hade den aldrig mer. Men det var hur jag kände det. Rådet jag ger är att känn efter själv ordentligt innan, det måste ju kännas bra för dig på festen.

• Farytopia

cerise passar perfekt nu på sommaren tycker jag,......själv älskar jag ju alla nyanser av rosa

• Tezsan

Tack för alla svar! Är i viskos med en liten tyllkant nertill så klänningen isäg är jag jättenöjd med, var bara färgen som gjorde mig lite tveksam...

man vill ju liksom inte att alla ska titta på mig istället för bruden bara för att ens klänning lyser mer...  :)

Blir nog ceriseklänning ifall jag inte hittar någon annan...

• Vi2alltid

Vad är det för klädkod?

Jag har varit på två bröllop i sommar och båda gångerna klädde jag mig i en färgstark klänning, Jag måste säga att jag blev förvånad när jag såg de andra gästerna, jag stack ut i mängden om man säger så. Men det var ju snarare att man reagerade på de andras klädval snarare än att man var för färgglad själv. (Jag var på ett bröllop med "mörk kostym" och jag skämdes lite å gästernas vägar, en del verkar inte ens ha försökt anstränga sig!)

Så är man en som inte trivs när blickarna faller på en så ska man ju inte välja en sån klänning. Men bruden bräcker du ju naturligtvis inte!

Personligen tycker jag också att är det någonstans man kan ha en fin färgglad klänning så är det ju på bröllop!

• Sebastiána

Bröllop är ju en glad fest så varför inte glada färger. Kör på!

Svar på tråden Ceries klänning som gäst?