• mape81

Tankar & åsikter tack - tärnor i svart

Skulle gärna vilja ha lite tankar från er andra om svarta klänningar på mina tärnor... m2b och marsalk kommer ha svarta kostymer och orange slips och bröstnäsduk, jag kommer att ha vitt...

Min tanke var svarta klänningar som dessa http://global.ebay.com/Greenblackred_Cocktail_Party_Dress_one_sz_fit_US_0-4/290458291073/item  men att byta de två liggande banden mot orange som är lite av festens färg...

Vad tycker ni? Och vad tror ni att äldre släktingar kommer att tycka? Min m2b är inte helt med på min tanke beroende på att han inte vet vad "andra" kommer att tycka... tex hans mormor och morfar och kristna mostrar...

Tacksam för alla tankar och kommentarer!

• Svar på tråden Tankar & åsikter tack - tärnor i svart
  • BrideBecks

Jättefin klänning! Första tanken som slog mig var att svart kanske inte lämpar sig för tärnor. Men den klänningen är ju riktigt snygg och kan bli en fräck kontrast mot det traditionella.

Som din m2b säger så kanske inte alla kommer tycka om det. Men det är ju, som man alltid säger, ert bröllop och ni bestämmer. Om ni inte har några problem med vad andra kommer tycka så tycker jag ni ska köra på den stil ni känner för.

• mape81

Tack för ditt svar!
    Jag tyckte på något sätt att denna klänning inte kändes så mycket "begravning"... och om jag dessutom byter ut de två banden mot orange så blir det lite färg... för det känns lite mycket att ha HELT orangea klänningar och jag vet inte riktigt vad man ska ha för alternativ... vill inte ha för mycket olika färger så det blir rörigt....

• Hoppe

verkligen jättefin klänning och inte alls något man förknippar med begravning!
    jag tycker att man kan strunta i alla "regler" och välja det man själv tycker om (även om man såklart kan låta bruden vara den enda i helvitt).
    det kommer alltid att finnas de som tycker att det ska vara på ett visst sätt, men det är din dag och du som bestämmer!

• Biscuit

Svart är snyggt och att det skulle vara en sorgefärg känns ju väldigt gammaldags. Tror att klänningen kan bli jätte fin med ett band i orange. Det är ju få som kan bära upp helt orangea klänningar och känna sig bekväma i det. :) 

• Matildes

Go black tycker jag! Ursnyggt! Sett filmen Hangover? Där hade tärnorna svarta klänningar med vita band, riktigt läckert! Strunt i vad gamla släktingar tycker, förr i tiden så var det ju vanligt att till och med bruden hade svart :)

• kikki kikki

Fräck klänning och jag älskar svart så kör på tycker jag......man ska göra som man vill och är det någon som stör sig på det är det ju deras problem eller hur.
    Blir nog snyggt om du byter banden till er temafärg.

• mape81

Tackför alla positiva kommentarer! Känns bra att det inte bara är jag som tycker svart är okej... och precis som Biscuit säger, det är inte många som bär upp hel-orange :)

• mattiasFästmö

Jag skulle inte ha det så på mitt bröllop, men det är ju ni som bestämmer på er dag och visst tror jag att folk kommer reagera, eller det hade min släkt gjort iallafall. Men jag tror ingen kommer komma direkt upp till er och säga något. Och hur som helst är det ju eran dag och då får man göra som man vill!

• mojikanan

Vi kommer ha svart på våra tärnors klänningar med röda band runt midjan!! 

Tycker klänningen var jätte snygg!!

• Vi2alltid

Jag skulle heller aldrig ha svart på mitt eget bröllop, men det är ju ni som bestämmer! Så länge ni inte bryr er om vad andra tycker (för det kommer nog vara några som inte tycker att det passar) så kör som ni vill!

• Lillie79

Mina tärnor har svarta klänningar med vita band i midjan. Även mina skor är svarta (min klänning är dock hederligt vit). Den enda färgklicken i brudföljet kommer att vara min bukett och makens lilla blomma på slaget som kommer att vara av starka vackra höstfärger. Jag tror det kommer att bli väldigt fint!

Svar på tråden Tankar & åsikter tack - tärnor i svart