• Erka9

Vart är den bästa Kärleksförmedlingen för en singel?

Om jag nu inte är ute och ränner på stan, utan är en person som föredrar hemmamys? Hur ser mina chanser ut? Tyvärr bara internet och det finns så många att välja bland, blir snurrig bara jag tänker på det! Lyckas folk verkligen hitta den sanna kärleken på internet? Är internet dejting den nya Kärleksförmedlingen? Vart är samhället på väg egentligen....

• Svar på tråden Vart är den bästa Kärleksförmedlingen för en singel?
  • Vi2alltid

Jag träffade också min man på internet. Jag tror att internet är bra att träffas på av den anledningen att du kan lära känna en person lite innan ni träffas. Jag och min man mailade och chattade med webkamera ungefär ett halvår innan vi träffades. Och jag hade säkert 20 andra som jag pratade med på liknande sätt under tiden :)

Som CeKe skriver: var beredd på många underliga dejter på vägen, men det är det värt!
    Jag tillhör ju den skaran som inte alls tror på att dejta på krogen. Där har man träffat många konstiga typer! På internet kan du själv ha lite mer kontroll. Och när ni träffas första gångerna så gör ALLTID det bland folk!

Det jag lärde mig var att inte döma någon för tidigt, ge alla en chans. Den som blev min man var jag till en början inte alls intresserad av! Men han var envis och när vi träffades första gången så sa det verkligen KLICK :)

• Semlorna

Jag tycker internetdejting är toppen jag! Man får reda på vad som är viktigt för personen och vad denne tycker om att göra eller inte göra på nån minut. Och mn behöver för den sakens skull inte prata länge via nätet eller telefon, man kan stämma träff irl tidigt om man vill. Jag träffade min bivande man på spraydate (som jag i och för sig inte rekomenderar igentligen) och jag har innan dess träffat många trevliga personer via happypancake.

• Kattpoet

Slayradio har en fördel, om man är där har man samma intresse som all andra, dvs musik, datorer och man är en nörd. Det finns många pojkar och lite tjejer så man får lätt beundrare...

• jazzie78

Jag träffade min stora kärlek på Mötesplatsen.se. Vi pratade och chattade i nästan 3½ månad innan första dejten blev av. Sen rullade det på och i augusti nästa år blir vi man och hustru :o)
    Men att ta sig in i dejtingvärlden på internet kan vara ett helt virrvarr. Var lite skeptisk och du märker snart vilka som är seriösa eller inte.
    Våga prova!

Lycka till!!! :o)

• lunagarden

Min blivande man och jag träffades på Facebook, och vi har många fler vänner som träffats där.

Det som är positivt med FB är att det är ingen dejtingsite, så det behöver inte byggas upp några förväntningar utan man utgår från att skaffa nya vänner, och så plötsligt ibland kan det bara säga klick

• Peppo79

CeKe skrev 2010-08-05 16:52:59 följande:
    Jag träffade min godbit till man på spraydate. Vi hade nog aldrig träffats annars, men jag är jäkligt glad att vi gjorde det Men... var beredd på många konstiga dater innan du träffar den rätte Det var ett äventyr, i a f för mig! Lyckades träffa allt från raggare som kom och burnade med nån bil till "blomsterkillar" till, tja, allt möjligt! Men alla jag träffade var trevliga. Tänk bara på att alltid träffas på offentliga platser...

Haha, håller med där. Har oxå träffat min snutt på nätet happypancake.se men har oxå varit på en hel del skumma dejter innan jag träffade honom. Men å andra sidan är det kul minne att tänka tillbaka på, de orginalen man var på dejt med :)

• sun moon

Jag och min BM träffades också via internet, dock ingen dejtingsite utan vi spelade båda två samma spel och kom i samma allians och började prata med varandra så.  

• Sanna2010

Jag träffade min blivande man på spraydate! Har en kompis som oxå träffade sin man där, så de va hon som tjatade dit mig! haha

• Fjosok

Dejtingsajter är av ondo.

Sociala medier av godo.

Nu är ju jag evig singel men min bästa vän och jag träffades irl och lärde känna varandra via facebook, så jag vågade ta med henne på våran första gemensamma bal.

Sen har det inte gått många dagar utan varandra. Folk tror vi är gifta många gånger vilket är småkul.

Men bli tillsammans, aldrig in my life

• sun moon

Jag har aldrig varit medelm på en dejtingsajt men jag tycker inte, verkligen inte att de är av ondo. De ger ju så mycket kärlek till så många och då kan de ju bara vara bra.  

Svar på tråden Vart är den bästa Kärleksförmedlingen för en singel?