• Bridezilla11

Fotograf för 1 timmesjobb, går det?

Måste man hyra fotograf för en hel dag? Jag vill bara hyra i max 1 timme under kyrktiden. Vad brukar sånt kosta?

Jag vet att det skiljer, men på ett ungefär..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 08:19
    Och jag bor då i Huvudstaden...
  • Svar på tråden Fotograf för 1 timmesjobb, går det?
  • Joseful

vi kommer gå till en fotograf som även ibland kan komma till tex. kyrkan osv och fota och vi har 1 timmas tid.

Det kostar oss 4500:- och skulle han komma med till kyrkan eller annan plats så skulle det gå på mer.

Men om man anlitar en som inte jobbar som prffs så kan man nog komma undan billigt

Jag annonserade på fotosidan.se (tror jag den heter) och fick massa svar om heldags fotografering, men det beror ju på vad man skriver.

Och den vi valde tar 4500:- för hela dagen och han hade jobbat som proffs.

• KlaraV89

Prova den här fotgrafen www. malin-fotograf .com

• MariaEson

Hallå Joseful! Finns denne fotograf i stockholmstrakten? Kan man få be om namn? Vi ska hålla priserna nere så gott det går. 4500 för en hel dag tycker jag låter kanonbra.

• Bridezilla11

Dom ska ha honom i en timme för 4500:- Helt ofattbart dyrt tycker jag..

• Mariamilena80

Jag har hittat en som tar 850/timmen och det tycker jag är dyrt:) Men jag bor då inte heller i huvudstaden:)

• kpt
    Bridezilla11 skrev 2010-08-09 13:24:31 följande:
    Dom ska ha honom i en timme för 4500:- Helt ofattbart dyrt tycker jag..
    Vad ingår då?
  • ClaraH

Bridezilla11: Men då ingår det väl bilder också? Inte bara fototiden? Jag har tittat på en fotograg och han tar generellt 500 kr i timmen, men då ingår ingenting. Sen finns det olika paket och då ingick 1 timmes fotografering, samt bilder, lite olika förstoringar. Har för mig att den billigaste låg på 4500:-, paketen var dyrare om man ville ha fler bilden eller längre fototid.

• Ingvarsson

har hittat en bra fotograf som inte är så dyr. Han kommer ha med sig en assistent som kommer fotografera mig när jag & tärnan gör oss i ordning & så följer han med min sambo. Sen kommer dom vara med oss i kyrkan, under gratualtionerna & maten.

• Bridezilla11

Jag har en kompis, vars kompis (som jag inte känner för fem öre) hyrde in en känd fotograf vid namn Hanna Björkstedt. Jag kollade in tjejens blogg som hyrde henne, och dom har tagit väldigt mycket bilder under mer än en timme vad jag förstår. Och dom betalade henne 5500:- och då ingick bilder och redigering (vet dock inte hur många)

• Bridezilla11

Ingvarsson skrev 2010-08-09 14:38:16 följande:
    har hittat en bra fotograf som inte är så dyr. Han kommer ha med sig en assistent som kommer fotografera mig när jag & tärnan gör oss i ordning & så följer han med min sambo. Sen kommer dom vara med oss i kyrkan, under gratualtionerna & maten.

Vad heter han och skulle man kunna få hans hemsida eller liknande? :)

Svar på tråden Fotograf för 1 timmesjobb, går det?