• zorken19

Irriterad på min tärna!!!!!

Hej!

Nu är jag lite smått irriterad på min tärna! För det första så har hon aldrig tid att hjälpa till med nåt. Hon brydde sig inte om att planera min möhippa utan det fick min toastmadame göra. 
    Hon har inte varit i sverige på ett tag och när hon kom hem så sa jag att vi var tvungna att fixa en tärnklänning till henne. Hon ville ha en långklänning men jag tyckte hon skulle ha en kort. Dels så ska jag ju ha en långklänning och sen kostade de dubbelt så mycket.
    Nu ringder min toastmade och berättar att min tärna direkt efter vigseln ska skynda till festen för att byta om. Hon ska alltså ha en tärnklänning för 1700:- i 50 minuter och sen byta om till en annan som hon vill ha. Hon har inte ens sagt nåt till mig. Blev jättebesviken för jag tycker att man har klänningen hela kvällen. Den var jättefin......

Är det någon annans tärna som kommer byta om? eller är jag helt knäpp kanske som tycker att hon ska ha den hela kvällen. 

• Svar på tråden Irriterad på min tärna!!!!!
  • mamablues

Låt henne betala för tärnklänningen själv (det brukar de göra) så kanske hon har klännignen hela kvällen!

Låter ju inte som någon rolig tärna precis, varför valde du henne??

• zorken19

Vi har varit vänner hela livet men det verkar som att hon tycker att dagen handlar om henne. Jag ville vara snäll och betalade för klänningen. Tycker ändå att är man tärna så har men klänningen hela kvällen.
    Jag hade aldrig bytt klänning om jag varit någons tärna.

Hon har inte ens betalt för möhippan till min toasmadame utan sa bara att det gör jag när min ekonomi behagar. Men hon kan springa och köpa en ny klänning fast jag köpt en supersnygg till henne.

• Ingvarsson

Min tärna kommer ha sin klänning hela tiden, kommer inte att byta om

• zorken19

Är det vanligt att tärnan byter om på kvällen!? är det någon som vet det?

• mattiasFästmö

mmin ska ha sin hela tiden, eller ja, jag har inte hört något annat iallafall och skulle precis som du bli väldigt irriterad om hon skulle göra detta. Om hon får vara med och välja en klänning som är fin så kan hon väl ha den hela kvällen för din skull om inte annat? Men om hon nu prompt ska byta så skulle jag säga att hon skulle få betala den själv. Eller nej, jag skulle nog tvinga henne att ha den hela kvällen, men min tärna är min lillasyster så jag skulle kunna säga det utan problem ^^ Men annars tycker jag att hon ska betala den själv. Och att du ska uttrycka hur du känner för henne.

• zorken19

När vi provade ut den så var hon ju sur för att hon inte fick en långklänning men sen sa hon att hon tyckte den var fin. Å jag tycker ändå att har vil köpt en klänning till henne för att hon har fått ett fint uppdrag att vara tärna så ska hon ha klänningen.
    Hon hade sagt att hon efter kyrkan var tvungen att åka direkt för att byta om.

• mattiasFästmö

zorken19 skrev 2010-08-03 20:48:25 följande:
    När vi provade ut den så var hon ju sur för att hon inte fick en långklänning men sen sa hon att hon tyckte den var fin. Å jag tycker ändå att har vil köpt en klänning till henne för att hon har fått ett fint uppdrag att vara tärna så ska hon ha klänningen. Hon hade sagt att hon efter kyrkan var tvungen att åka direkt för att byta om.

Jag har då aldrig hört eller vart med om en tärna som gör detta, jag tycker det låter som lite egensinne att 'jag tänker då inte..' för att hon inte fick ha den klänning hon ville. Men om jag hade vart du hade jag satt ned foten och rytit i för jag tycker inte att det är okej faktiskt.

• MissWildcat

Jag hade sagt till henne att jag känner mig sjukt besviken,och sen hade jag faktiskt övervägt att låta någon annan få den stora äran.För det är det!!!!

• Optimia

Jag förstår att du är besviken, men har din tärna någon uppgift under själva middagen, eller tar hennes uppgifter slut i kyrkan?

Om hon inte ska göra något speciellt under middagen (dvs. "bara" vara en gäst bland andra) är det kanske inte hela världen om hon vill byta kläder efter vigseln? Huvudsaken är väl att tärnan är fin i kyrkan och trivs på festen?

Det är förvisso lite ovanligt att tärnor byter kläder efter vigseln, men ingen kommer väl att bry sig om det, allas blickar kommer ju ändå att vara på dig och din man. Jag förstår att du är besviken, men det är inte värt att säga upp vänskapen för en klännings skull.

Man kan inte styra andra människor; man kan hoppas och önska att de har samma smak/åsikter som man själv, men inte mer än så.

• mattiasFästmö

Optimia skrev 2010-08-03 21:08:48 följande:
    Jag förstår att du är besviken, men har din tärna någon uppgift under själva middagen, eller tar hennes uppgifter slut i kyrkan? Om hon inte ska göra något speciellt under middagen (dvs. "bara" vara en gäst bland andra) är det kanske inte hela världen om hon vill byta kläder efter vigseln? Huvudsaken är väl att tärnan är fin i kyrkan och trivs på festen? Det är förvisso lite ovanligt att tärnor byter kläder efter vigseln, men ingen kommer väl att bry sig om det, allas blickar kommer ju ändå att vara på dig och din man. Jag förstår att du är besviken, men det är inte värt att säga upp vänskapen för en klännings skull. Man kan inte styra andra människor; man kan hoppas och önska att de har samma smak/åsikter som man själv, men inte mer än så.  

Fast om man betalar 1700 för en klänning så skule nog jag faktiskt vilja att hon respekterade det lite mer än att hon slänger av sig den så fort hon får möjlighet. Det signalerar ju att hon inte tyckte om klänningen, och även om hon inte har någon uppgift under kvällen så sitter hon väl säkert vid honnörsbordet och är ju ändå en av huvudpersonerna, tycker jag iallafall!

Svar på tråden Irriterad på min tärna!!!!!