• ALLIMA

Olika sätt att få vigsel - och festprogrammet att sitta ihop? Tips tack!

Sitter och klurar kring utformningen av våra häften. Känns lite trist att bara häfta ihop dem. Vilka andra fiffiga sätt finns det tro? Hur gör ni andra? Grna nåt som inte är alltför pillrigt då man ju har ett antal att färdigställa....

• Svar på tråden Olika sätt att få vigsel - och festprogrammet att sitta ihop? Tips tack!
  • Joseful

Vi tänker ha en snodd eller ett siden band knutet så att dom hänger ihop, möjligtvis att vigsel häftet häftas då det bara är 4 sidor men annars blir det sidenband eller en sorts snodd"band".

• blikarlsson

Vi viker våra papper i festprogrammet riktigt "hårt" på mitten, häftar en gång och sen har jag köpt tvinnat, platt snöre på Panduro som vi knyter innehållet ihop med omslaget.
    Annars finns det ju "gem" med fina brads på, tex hjärtan.

• gruyerienne

JAg ska sy ihop vara pa symaskin. Hittade ideen har pa BT och provade i helgen, det gar alldeles utmarkt. Sen beror det ju pa hur manga blad man ska ha. Blir rent och snyggt och sa kan man ju valja en farg som passar. Jag ska sy raksom mitten av A4 arken och sen vika, sa forlorar man inte mycket plats i inner marginalen, eller hur man nu ska saga. Nu galler det bara att jag syr rakt!

• miaik

Vi testade att sy men det sprack för oss. Istället så slog vi två (av fyra) hål med hålslag uppe till vänster och sen tog vi sidenband och gjorde en rosett. Blev rätt gulligt och bra.

• Askepot

jag sydde ihop våra. 10 sidor och det var hur lätt som helst och blev kanonsnyggt.

• pyrro

Jag har satt ihop med 2 "pins" som anvvänds inom scrapbooking.....vet inte vad dom heter men dom är formade som hjärtan och har en spets som man sticker igenom papperne och sen viker ut två "ben" på baksidan. Blev jättesnyggt!

• KatjaB

eftersom man hade 70 st att fästa ihop och en hel del annat pyssel så började jag tröttna på att få ännu mer pyssel Så jag sydde ihop alla häften och det blev faktiskt mycket snyggare än att häfta dem. Dessutom kan man ju matcha pappren i rätt färg.

• KAGK

Har ni bilder på de ihopsydda detaljerna? Skulle gärna vilja se hur det blir. :)

• orangegirl

Jag skulle oxå vilja se färdigsydda festprogram! Använder ni vanlig sytråd?

• KatjaB

tror att det kan synas på en av bilderna i mitt galleri.. lite osäker. Men ta det största avståndet på stygnen, och vanlig sytråd. Funkade hur lätt som helst.

ett tips är ju att antingen rita ett streck under så ni syr rakt.

Svar på tråden Olika sätt att få vigsel - och festprogrammet att sitta ihop? Tips tack!