• Mangoflower

    Vigsel i Ekotemplet 2011

    Hej!


    Visserligen är det kanske lite tidigt att börja boka in datum för vigslar 2011, men eftersom vi redan har bestämt datum för nästa år så tänkte jag starta en ny tråd i alla fall!


    Jag och min fästman tänkte viga oss i Ekotemplet den 25 juni 2011 kl. 16.00, men vi skulle behöva den från ca 14.30 för dekorering av templet.

  • Svar på tråden Vigsel i Ekotemplet 2011
  • Thomas284

    Hej Singalore -

    Susanne är min blivande...så det är inte dubbelbokat, bara vi som inte använt samma namn, lite dumt.

    Kul med samma dag!


    Någon som har koll på hur man bäst transporterar gamling som inte kan gå, är det OK att köra ned och lämna av?

    /Thomas


     

  • Mangoflower

    Hej!

    Jag har tidigare pratat med personen som ska vara ansvarig för hagaparken i Solna kommun, och det var visserligen innan kronprinsessan flyttade in i Haga slott. Då sade den personen att det fanns en parkering som låg relativt nära Ekotemplet där det gick att köra ner bilar.

    I och med att reglerna nu kan ha ändrats så är mitt tips att ringa till kommunen och fråga dem hur det ligger till med det. Jag funderar på samma sak i och med att vi gifter oss på midsommarafton, och om det regnar så skulle jag gärna slippa gå i regnet..

    Jag kan återkomma med telefonnummer när jag hittar det igen!

    /Nadine

  • annie1

    Hej, också vi planerar för vigsel i Ekotemplet,  vi ska vara där lördag den 28 maj 2011 kl. 15-16. Tacksam för att finnas på listan!

    Annika

  • AnnaK

    Hej!

    Vi ska gifta oss den 21 maj och tänkte ha cermonin mellan cirka 16-18 så skriv gärna upp mig för det är du snäll!

    Jag fick detta svar från Solna kommun angående trafik: 


    Du får ställa frågan till Kungliga Djurgårdsförvaltningen som äger marken. Tel 402 63 00.

    Det stämmer att det finns en parkering precis bakom Ekotemplet men den ser mer ut att höra till Victoria nu så det är frågan om det är så populärt att parkera där. Kanske ska man bara köra en fuling och inte fråga så mycket. Jag har inte hunnit ringa ännu, du som orkar och har tid- meddela gärna vilket svar du fick!

    Mvh/ Anna

  • Getivia82

    Hej allihopa!

    Jag ringde också till Solna kommun och blev hänvisad till Kungliga Djurgårdsförvaltning som jag ringde och fick prata med en kvinna. Hon sa att man absolut inte får köra ner i Hagaparken med bil och att närmsta parkering till Ekotemplet är den vid koppartälten. Men jag glömde fråga om alla får stå där men det måste man väl få, eller hur?

    Hmm, lite trixigt men vad gör man. Mätte på kartan att det är ca 650 m från den parkeringen så det kanske inte är så farligt. Värst blir det väl för en annan som ska släpa på ett tungt släp...värdsliga problem =)  

  • Mangoflower

    Hel allihop!

    Oj, då har det blivit mycket strängare regler med andra ord. Tack Getivita 82 för informationen! Jag tror absolut att alla gäster ska kunna stå där vid koppartälten, borde inte vara några problem.

    Hmm, om det är 650 m att gå så behöver nog jag skaffa mig ett relativt stort paraply eftersom vi gifter oss på midsommarafton . Välkomna till listan AnnaK och annie1!

    Uppdatering:

    Maj:
    brud år 2011: 14 maj från 13.00

    AnnaK: 21 maj ca  kl 16-18

    annie1: 28 maj 2011 kl. 15-16

    Juni: 
    KristinaR: 6 juni

    Junibrud: 11 juni, ca kl. 17.00


    Getivia82: 18 juni kl. 14.00


    T San: 18 juni fr. ca 15.30


    Mangoflower: 24 juni kl.14.00-17.30

    Juli:


    Emmeli83: 23 juli 2011 kl.15-17


    Äppelfin: 31 Juli kl 15.00-17.00 

    Augusti:


    Singalore: 20 augusti kl. 11.30- 13.30


    Thomas 284: 20 augusti från kl.14.30-17.00

  • dos stenlund

    Hej på Er allesammans!

    Jag och min käresta hade precis som Er andra också tänkt utföra vår vigsel i Ekotemplet. Vi fick platsen föreslagen för någon månad sedan av vår vigselförrättare och efter att vi åkt och tittat på platsen vart vi stormförtjusta. Det passade oss perfekt, alla våra gäster skulle få plats (vi kommer att ha väldigt många gäster på vårt bröllop) och tills igår var allt frid och fröjd. Det var då vi för första gången började söka lite på internet och fann denna inofficiella bokningslista för Ekotemplet.

    Det är nämligen som så att vi hade tänkt viga oss den 11 Juni i år runt 17.30 -18.00 tiden. Men enligt ovanstående lista så är templet bokad från 17.00 av Junibrud.
    Så min fråga och ödmjukaste undran är hur länge tror Junibrud att deras ceremoni kommer att vara i templet?

    Rent generellt gäller väl att man får vänta ut de par som viger sig? Det enda problemet för oss är att vi är runt 200 personer som kommer stå och vänta på vår tur...


    dos Santos Stenlund
  • Mangoflower

    Hej dos Stenlund!

    Vad roligt att ni också tyckte om Ekotemplet, det är verkligen fantastiskt vackert!

    Genom ett tidigare inlägg så fick vi tipset att om det är så att fler par ska vigas samma dag vid tider som ligger nära varandra, så var ett tips att byta telefonnummer med varandra bara utifall att det skulle uppstå något under dagen.

    Ett annat tips från mig är att även försöka kontakta Junibrud 2010 direkt genom hennes forum för att försäkra dig om att hon får din fråga..

    Jag hoppas att det löser sig för er!

    /Nadine

  • dos stenlund

    Tack för tipsen Nadine!

    Ska försöka kontakta Junibrud 2010 direkt.

    Bästa lyckönskningar inför ditt bröllop!


    dos Santos Stenlund
  • dos stenlund

    Hej igen,

    Vi vill boka Ekotemplet 110611 kl 15.00. Vi ska peta iväg alla inbjudningskort nästa vecka har många internationella gäster.

    Mvh Jennifer


    dos Santos Stenlund
Svar på tråden Vigsel i Ekotemplet 2011