sminka bort fräknar?
Någon som vet om det är svårt att sminka bort fräknar? Jag har så otroligt mycket fräknar och några få leverfläckar i ansiktet som vore helt underbart att få bort sminkade när det är dax för bröllop, men som sagt... går det?
Någon som vet om det är svårt att sminka bort fräknar? Jag har så otroligt mycket fräknar och några få leverfläckar i ansiktet som vore helt underbart att få bort sminkade när det är dax för bröllop, men som sagt... går det?
Klart det går men det går inte med någon H&M foundation, jag tycker att du ska gå till åhlens eller något större ställe där de säljer flera olika sorter och även dyrare lite mer kvalitativa foundations och förklara vad du vill få för resultat så kan dom hjälpa dig.
Jag tror inte det räcker med foundation. Jag är ofta lite röd runt näsvingarna och var på FACE. Jag blev rekomenderad en slags kräm som man kan lägga på. Finns i olika färger. Mycket dryg. Jag börjar med en foundation och sedan tar jag denna "pasta/creme" över och seda puder. Känns väldigt bra.
Jag är också superfräknig!
Testade Joe Blascos foundation och det ser faktiskt naturligt ut, men problemet för mig är att jag har fräkniga armar också! Skulle se konstigt ut med det, så jag kör tunn mineralpuder-foundation och concealer på en och annan stor prick så får det vara som det är..Jag vågar inte sminka armarna eftersom det kanske skulle komma på klänningen.
Annars skulle jag nog också fråga om hjälp, det har kommit jättebra mineralprodukter som täcker utan att det känns som en mask. Lycka till!
Du kan absolut sminka bort det med en riktigt täckande foundation...Joe Blasco som näms ovan är amazing ;) Men som också är sagt som ovan...har du fräknar på hela kroppen ser det verkligen märkligt ut....du är född med fräknar och kommer troligtvis att dö med dem också...varför inte gifta dig med fräknar också...sååååå charmigt och snyggt!
Lycka till ;)
Vad hette den? Är i behov av en sådan kräm
Den heter "Blemish & Capilary Concealer". Visste faktiskt inte att den hette concealer, men den är hur som helst bättre än alla mina tidigare concealers. Den är lite fastare. Honsom sminkade mig vid detta tillfälle sa att jag kan ta den över hela ansiktet, men det gör jag inte utan använder den runt näsan och på hakan där jag är lite röd.
Jag har massor med fräknar, och kan starkt rekommendera dig att köpa Sheer Cover (googla det så kommer du till hemsidan) Det är precis som I.D smink, bara att det är billigare och täcker MYCKET bättre. Man blir helt perfekt i ansiktet.
Jag har både I.D smink och Sheer Cover hemma, men när jag gifter mig kör jag på det sistnämnda, just för att det täcker mycket bättre än ID och det ser helt naturligt ut, ingen "mask" effekt.
Jag har provat i.d och sheer cover men det täcker inte alls på mig och ger mig bara massa finnar tyvärr.
Javisst har jag fräknar och leverfläckar på hela kroppen och det skulle säkert se dumt ut att ta bot alla men man kanske kan få bort en del iaf så man inte ser så himla flammig och ojämn ut.
Jag ska gå till en som gör hår och make up så jag får hjälp den dagen.
Jag har alltid tyckt att fräknar ser okej ut på andra, till en viss gräns men på mig ser det mest ojämt och flammigt ut då de flesta flyter ihop på nått sätt.
Kanske är du som jag, lite blekare också? =)
I så fall kanske det skulle tona ner dina prickar med en svagt tonad solspray?
Går man till ett ställe där de sprayar manuellt så kan man få det lite ljusare brunt än att du ser solbränd ut. Det fungerar bra på mig.
Tråkigt att du får finnar av sminket, jag har Mac Skinfinish Natural och har känslig hy men den fungerar bra. Har inte fått utslag eller så.
Kanske kan du gå till sminkbutiken som säljer Mac och prova?
Det gjorde jag eftersom jag just är så känslig, och fick ett litet prov att testa några dagar.
Hoppas du hittar nåt som fungerar, jag kommer säkert vara extra fräknig i vårsolen=)
Okej, jag förstår. Jag fick också lite finnar av det, men bara när jag inte tvättade bort det på kvällen och sov med sminket.
Jag kan starkt rekommendera Kanebo också, Total finish pudret. Kostar 405 kr för en refill, alltså utan förvaringsdosa, plus svamp ca 90 kr (du måste använda den som Kanebo säljer, annars blir det inte bra) Det är verkligen superbra. Säljs på Åhlens och små parfymbutiker.
Bridezilla11: har den just nu och tyckte i början att den var bra men efter ca. 15 min är jag blank som en polerad silver sked! :(
Loreal har ett väldigt bra mineralpuder/foundation i puderform som verkligen hjälper mot finnar. Täcker väldigt bra också!!!
Fräknar är det finaste som finns, ha dom kvar :)