• Varmiz

    Brud i Helsingborg sommaren 2010, del 3

    Såg att den förra tråden stängts, så jag startar en ny! Här tjatar och planerar vi vidare!

    Här är förra trådarna:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3645587.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3735941.html


    April:
    10 FruMe, GIFT, Grattis!
    17 Nicossambo, Gift, Grattis!

    Maj:
    22 Bella83, Helena O, Grattis!

    Juni:
    5 KB4ever, Grattis!
    12 Molntussen, Grattis!

    Juli:
    30 JG x 2, det är i morgon sa Grattis!

    Augusti:
    7 Mamma till 1
    14 lyckan ler
    21 Chiqqan, Varmiz
    28 mammamus, Miss Kitten

    Säg till om ni saknas på listan så redigerar jag den.
    21 augusti 2010
  • Svar på tråden Brud i Helsingborg sommaren 2010, del 3
  • Varmiz

    MissKitten: Härligt med 2 bröllop innan så man kan samla lite idéer att ta med till sitt eget.
    Tråkigt med askarna, att de inte passade vad ni ska lägga i dem men så roligt ni gillar fotografen så mycket.
    Hur har det gått med ert OSA?

    Lyckan ler: Jag tänkte ta någon blomma med, får se lite vad som finns som känns bra för dagen då jag inte vet vad som kommer att användas i min bukett. Slipsen var en bra idé, den tänker jag nog sno av dig. Har bara ett problem nu med det... mina underkläder och skor är hos sömmerskan och dit ska jag inte förrän efter min tid för fotografering, måste till Billesholm och hämta upp dem.

    Diz: Vilken pers! Väldigt tråkigt med fotograferingen när man endå betalar för tiden! Härligt att höra att resten av dagen blev fantastisk och som ni velat ha det. Grattis!

    Blev i eftermiddag uppringd av tjejen som håller i min möhippa. JAg ska själv packa 1 set kläder som är fina (för dagen) 1 set fina kläder för kvällen, 1 HIF-tröja, ska komma till knutan kl xx osminkad och med uppsatt hår. Jag blir altså inte kidnappad på något set utan ska själv ta mig dit i tid, känns lite konstigt. Trodde att en möhippa börjar med frukost vid kidnappningen hemmavid alt en bokad tid i annat syfte som sedan visar sig bli en kidnappning. Jag visste dock det skulle bli i morgon (röknat ut det själv) men endå.


  • Nicossambo

    Jag har också hittat hit tack vare gästboks inlägget. Har varit på semester i lite mer än 2 veckor. Där hade vi en bröllopsfest för min mans släktingar. Hade riktigt roligt provade att ha håret uppsatt denna gång.

    Varmiz- Har du fått din möhippa?? Hur blev det???

  • kullaberg

    Nu har jag också hittat hit, tack för inlägget i GB.


    Är nu lyckligt gift sen snart fyra veckor tillbaka Livet som gift är helt underbart


    Bröllopet gick superbra, ingenting gick snett eller blev fel. Känslan precis innan jag skulle gå in i kyrkan och jag kunde genom kyrkdörrarna se min blivande make stå där framme och vänta på mig var helt obeskrivligt. Jag får rysningar bara jag tänker på det. Och under hela vigselakten bara stod vi och fånlog Jag hade gråten i halsen mest hela tiden och min man var tårögd också nästan hela tiden. Vi fick hålla handen och viska till varandra med jämna mellanrum för att hålla sansen, men det kändes bara romantiskt och gulligt. Ska bli spännande att se videon sen, vi har ännu inte sett den.


    Festen efteråt var riktigt lyckad också. Maten var supergod, goda viner till och alla dansade och hade roligt efteråt. Mina föräldrar och min mans pappa var dom som var mest aktiva på dansgolvet, riktigt roligt att se


    Hur går det för er andra? Det börjar närma sig nu för de flesta som inte redan har gift sig va?


    Är lite avundsjuk, skulle gärna göra det igen


    Men att vara gift med mannan man älskar över allt annat är helt klart riktigt underbart!

  • Varmiz

    Nicos sambo:Nu lägger jag ut min bröllopshemsida...
    http://www.mywedding.com/annicaochhenrik/custom4.html
    Här står om min möhippa.
    Härligt med 2 veckors resa och lite mer fest.

    Kullaberg:Det låter helt fantastiskt, hoppas verkligen på att vi får samma känslor som ni verkar ha haft. Jag är lite rädd att det inte blir så, tänker tex på när jag fick barnen så grät jag aldrig lyckotårarana utan pustade bara uta att det var färdigt och alla mådde bra. Så fort jag se lr hör om andra som fått bar så stortjuter jag av lycka. Vill verkligen få uppleva "allt det där" denna gången, måste lixom tillåta mig själv att visa mig vara blödig (som jag alltid är annars).

    Åkte i morse ut till Väla för att hämta ringarna. När jag tittar på gravyen visar det sig att vi fått två olika hjärtan i dem. Jag har ett enkelhjärta och Henrik har fått ett dubbelhjärta!
    Ja, ja behöver dem i morgon så jag hämtar ut dem så får jag lämna in dem för justering till veckan, expiditen har skrivit en notering om detta så de får lösa det. Kanske inte spelar så stor roll, det är ju rätt namn och datum i dem men iaf, men ändå.

    Letade även efter vita stayups eller strumpor med BRED spets, fanns ingenstans. TwilFit var de enda som över huvudtaget hade vita så jag köpte dem, hoppas de blir lika snygga till vad jag tänkt mig (Secret box i morgon, börjar bli lite smånervös nu).

    Ska nu fortsätta med "resväskan" (scrappar en lite oldstyle väska för att lägga bidragen till vår resa i) sista detaljerna och sedan knyta färdigt banden kring såpbubblorna. En del av flaskorna är dock tomma och måste fyllas på! Får mejla leverantören om detta.


  • Varmiz

    Woho idag har jag fotat för Secret Box.
    Kändes verkligen stelt i början framförallt när det var fler människor runt omkring men efter en stund brydde jag mig inte om det utan slappnade av. Det står i informationen och de sa att de fotar ca 60 bilder, med 3st ombyten. Mig fotade de med tror det blev 6 byten och hela 161 bilder! De flesta blev så bra så jag beslutade mig för att köpa dem alla i både färg och svartvitt, fick dem med mig direkt brännda på 2st CD-skivor.
    Måste framkalla själv så nu behöver jag bra tips på FOTOBOK med snabb leverans (iaf före bröllopet)
    Många som gick dit som familj och fotade tillsammans med barnen så det blir det nog inför julen och julkorten.


  • Nicossambo

    Varmiz :Läste din blogg verkar som om du hade en rolig möhippa. Vad kul.

    Jag gjordevår foto bok på fujifilm blev riktigt bra men vet inte hur snabb leverans de har. Kolla deras hemsida,

  • lyckan ler

    Varmiz: men varför var det en massa andra människor på din fotografering, förutom du och fotografen??

  • lyckan ler

    Alla frågar om jag är nervös, men det har jag inte blivit än. Kommer dock garanterat att vara nervös både fredag och lördag! Ser tyvärr inte ut som vädret blir särskilt bra... Hoppas bara det är uppehåll när vi ska fotas, det är det viktigaste. Kanske ska man köpa ett paraply...?? Det har jag inte alls tänkt på. Har ju bara reklamparaply hemma...

Svar på tråden Brud i Helsingborg sommaren 2010, del 3