• PerSan

Nervös som attan...

Ingen mer än jag som är sjukligt nervös över att gå in i krykan?!?

Jag är så rädd att jag ska bryta ihopa och börja storgråta eller att svimma eller något liknande!!

Bara 3 veckor kvar nu...

Min M2B kommer att stå framme vid altaret när jag går in!! Kaninte sluta tänkapå det,man har ju liksom bara en chans att gå in till honom...Och det vill jag helst inte göra storgråtandes ;)

Funderar hur man kan lugna ner sig innan så man inte är så nervös!!

Ingen som har något bra tips?

• Svar på tråden Nervös som attan...
  • kikki kikki

Jag vet att när jag gifte mig förra gången var jag skitnervös och jag var såååå glad att min bror gick brevid mig då som höll i mig...ler....annars hade jag nog ramlat......denna gången ska jag och min gubbe gå tillsammans men jag har sagt att jag tänker ta iaf 1 öl innan så kanske det värsta släpper.

Har du ingen du kan gå med?....typ ett barn som kastar rosblad eller dyligt.

• PerSan

Jo jag ska gå med min styvfar in och tärnorna går bakom....
    Han känns som ett stöd absolut, men det känns ändå som det kommer att bi så känsligt tillfälle så jag är jätte nervös!!

Är ingen jätte känslig människa i vanliga fall ( jag gråter inte lätt och så ) ,men redan nu känner jag av nervositeten.

• Astro

Vi komme gå in hand i hand min BM och jag, men jag är ändå nervös. Fick tipset at prästen att hålla blicken stadigt på altartavlan och ca 10 cm ovan huvudhöjd på folk. Vi testade det i kyrkan och insåg att då "slipper" man se allt folk, vilket ju kan vara lite nervlugnanade iaf.....

• Soldemor

Jag brukar köra med lite "brudgympa" med mina par under klockringningen: Lite upp och ner med axlar, spänna sig och hålla andan och andas ut för att känna skillnaden och få ner alla axlar som ofta sitter i höjd med öronen på brudpar

• sterik

Haha joodu, visst var man sjukligt nervös! Iaf jag...haha Var inte alls nervös innan själva dagen D, då var jag den lugna. Men när jag sminkat mig färdigt, håret klart och klänningen färdigknäppt och allt (dessutom typ en halvtimme för tidigt) då började hjärtat banka!! haha

Trodde jag skulle dö när vi stod utanför dörrarna och klockorna ringde, börjar gråta igen nu bara av minnet... :p Men som du säger, hakan upp lite, stirra rakt fram så gav det sig faktiskt på vägen fram! Väl framme, andas djupa andetag så går det finfint! :)

Folk som känner mig bra sa efteråt att jag såg sammanbiten ut, men men... ;)

Grattis & lycka till!

• Senilia

Jag är helt inne på att jag kommer ramla så klarar jag mig fram med lite tårar i ögonen är jag nöjd..=)

• Sanna2010

Soldemor skrev 2010-07-30 13:25:13 följande:
    Jag brukar köra med lite "brudgympa" med mina par under klockringningen: Lite upp och ner med axlar, spänna sig och hålla andan och andas ut för att känna skillnaden och få ner alla axlar som ofta sitter i höjd med öronen på brudpar

Åh va roligt! De skulle nog funka för mig! Jag brukar kunna bli mer avslappnad om jag får skratta och skoja lite

• Flotten

Jag har sett en del brudpar under mina år som vaktmästare och jag har nog inte sett en enda tår innan ett bröllop. De senaste åren har ju allt dessutom ändrat sig, hela vapenhuset smockfullt av folk( tärnor och annat löst folk som fotografer osv) hur skall bruden hinna gråta?!

• Kärleken9

Vi kom till kyrkan precis på minuten 15, så man inte hinner stå i vapenhuset och nervösa upp sig. Funka väldigt bra. Man hann inte tänka så mycket bara ur bilen, in kyrkan, få blommor, räta till klänningen, andas och sen öppnades dörrarna. Tror faktiskt man är mindre nervös att gå in tillsammans men jag har bara erfarenhet av det så jag kan inte säga eg. Kommer nog gå bra ska du se.

• Sebastiána
    PerSan skrev 2010-07-30 11:10:41 följande:
    Ingen mer än jag som är sjukligt nervös över att gå in i krykan?!?Jag är så rädd att jag ska bryta ihopa och börja storgråta eller att svimma eller något liknande!!Bara 3 veckor kvar nu...Min M2B kommer att stå framme vid altaret när jag går in!! Kaninte sluta tänkapå det,man har ju liksom bara en chans att gå in till honom...Och det vill jag helst inte göra storgråtandes ;) Funderar hur man kan lugna ner sig innan så man inte är så nervös!!Ingen som har något bra tips?
    Jag är inte nervös för stt svimma, men för att snubbla eller att gråta mig igenom hela cermonin (både jag och min BM är ganska blödiga och får redan nu en tår i ögat när vi tänker på det). Jag och min blivande make kommer i och för sig att kunna stötta varandra eftersom vi går in tillsammans, och han är stark så om jag skulle snubbla håller han ett stadigt grpp i mig så att jag inte faller.

Min syster var också nervös ett tag innan den stora dagen, men under själva dagen och cermonin var hon lugn som en filbunke . Det kanske släpper lite så småningom?

• Sebastiána
    Soldemor skrev 2010-07-30 13:25:13 följande:
    Låter som ett suertips!
  • PerSan

Tusen tacka för alla tips....Nu börjar det närma sig ;S

• Gorgeousnes

Hoppas det går jättebra för dig imorgon! Du får gärna berätta. Jag är väldans blödig och har berättat för prästen att jag är det. Hoppas att det kommer att gå bra ändå.

• Vi2alltid

Äsch vad gör det om ni gråter? Det är ju lyckotårar! Folk bölar alltid på bröllop tycker jag :)

Ett tips är att andas... om du känner att du blir nervös, koncentera dig på att andas med magen.

Svar på tråden Nervös som attan...