kikki kikki skrev 2010-07-29 16:13:58 följande:
Jag håller med dom andra här....Max 500:-Sen är jag personligen mot att ge pengar....Jag anser att om man önskar sig pengar så andvänder man upp dom och så kan man inte redovisa vad man fått från just den personen. och önskar man sig pengar till sitt bröllop så kan det lätt bli att dom pengarna just betalar bröllopet...och då anser jag att som gäst ska man inte betala för att någon annan gifter
sig.Om man promt vill gifta sig just nu men inte har råd så kan man faktist gifta sig
billigt.Om man sen inte vill ha några onödiga saker som bara blir ståendes och samlar damm så kan man önska sig prisentkort i en viss butik eller på tex en viss resebyrå.När min kompis gifte sig så önskade dom sig bara pengar men jag beställde ett glasblock som jag lät gravera....och hon blev jätteglad för det......sen att vi gäster bara fick lite kaffe och några bullar efter vigseln gjorde det hela till en panikvigsel för att få in pengar till en resa......Jag vet att jag kommer att få en del påhopp nu men så tycker jag och tvingar ingen annan att tycka som jag.
Nja, jag kan tycka att det är helt ok att önska sig ett bidrag till en resa tex, men det är värre om de önskar sig pengar som inte ska gå till något speciellt. Jag menar, naturligtvis ska man inte önska sig pengar som ska gå till att betala bröllopet, men vi önskade oss ett bidrag till resan eftersom vi inte skulle ha haft råd att komma iväg annars. Men då håller jag med om att presentkort på utvald resebyrå tex kan vara bättre, då vet givaren vad pengarna kommer att gå till.