Bästa vattenfasta mascaran?
Måste ha den bara.
Men vilken är det. Frågade ett butiksbiträde och hon sa Clinique.
Är den bäst?
Måste tåla tårar
Måste ha den bara.
Men vilken är det. Frågade ett butiksbiträde och hon sa Clinique.
Är den bäst?
Måste tåla tårar
Nej alla är inte vattenfasta.
Men testa diorshow iconic extreme, den är vattenfast och underbar!
Ang kanebos 38 så tror jag det är mer varumärket som säljer, det är nog mer en "varjedag" mascara. Vill man ha volym så skulle jag nog satsa på lancomes drama, den tycker jag är super. Dock inte vattenfast.
Det finns en grej man kan pensla på fransarna, ovanpå mascaran, för att den ska bli vattenfast. Jag funderar på att använda en sådan (ser ut som mascara men ransparent). Perfekt, använd favoritmascaran och pensla på!
smart! var hittar man det nånstans, vet du det?
Någon som känner till en bra vattenfast mascara för linsbärare? Vill gärna ha mycket volym.:) Har upplevt att vissa har fastnat på mina linser när jag fått tårar i ögonen/gråtit. Detta har jag inte kunnat blinka bort, utan det har skavt och gjort synen suddig.
Hm, knepigt... Är själv linsbärare men aldrig upplevt det problemet. Det kanske är så att det är just för att mascaran är vattenfast som den inte går att blinka bort? Tårar är ju vätska så att säga...
Precis, den går inte att blinka bort eftersom den är vattenfast. Vilken mascara använder du? Har du gråtit med den? :)
Diors vattenfasta maskara med en jätteborste gör underverk!! Håller fransarna böjda också.
Säger bara Cliniques Lash Power, är en 37-gradersmascara - dvs du kan ha den i regnet, om du fäller en tår sitter den, men den kan tas bort med varmare vatten utan rengöringscreme. Har använt den i flera år, och byter aldrig!! :) Ska ha den på b-dagen också!
Fiberwig!! Har linser och ganska känsliga ögon, men den funkar jättebra för mig. Vattenlöslig i 38 grader, men sitter hur bra som hellst när man svettas, gråter, och även duschar om man inte direkt tvålar och tvättar runt ögonen. Förlänger fransarna också. När man tar bort den lossnar den mer i "flagor" än som grå sörja under ögonen. Klar favorit bland dem jag provat.
Tack, ska testa den!!
Ååååh, visste inte att den var vattenfast! Kanonbra ju!
Jag brukar måla med en vanlig volymmascara först, jag använder Masterpiece Max, och sedan tar jag Fiberwig ovanpå för att få längden också. Tycker inte att Fiberwig ger volym alls tyvärr, men längden är kanon! Då borde ju fiberwig kapsla in vanliga mascaran tillräckligt kanske så den sitter också?
L'extreme fran Lancome och Dior show ar otroliga. Fiberwig tyckte jag var dalig. Hande ingenting med fransarna. Som ni marker ar smaken delad och det basta ar att prova sig fram. Clarins har en transparant sk "sealer" som gor mascaran vattenfast.
For att framhava ogonen pa den stora dagen rader jag att testa YSLs touche eclat eller The body shops Lightening touch som gor underverk med hela ogonpartiet.
Fast Lightening Touch är väl ljusreflekterande?? Det får man ju absolut INTE ha om man ska fotas, får då blir ljuset ojämnt och man ser alldeles spökvit ut under ögonen i värsta fall..?
Jag brukar använda lash stiletto från Maybelline. Har inte provat andra vattenfasta mascaror men jag som har korta och tunna fransar får dockfransar av den mascaran. Jämförelsevis billig också och håller bra. Har duschat med den på och behövde inte applicera ny efteråt. Rekommenderas!
Frågade på kicks sist jag köpte mascara om just "tår"fasta mascaror och hon sa att de flesta mascarorna idag håller för tårar. Använder max factor false lash mascara just nu å den håller för tårar iaf.
Köpte Clinique, sedan så råkade jag få lite vatten i ögat och vips så smetades mascaran ut. Köpte Dior Show och den var super!!!
Jag färgade mina fransar, blev snyggt och håller länge. Fixade det samtidigt som jag fick mina ögonbryn tillfixade.