• Moi mokulat

Bästa vattenfasta mascaran?

Måste ha den bara.
    Men vilken är det. Frågade ett butiksbiträde och hon sa Clinique.
    Är den bäst?
    Måste tåla tårar

• Svar på tråden Bästa vattenfasta mascaran?
  • bobods

Helena Rubinsteins vattenfasta är KANON! 

• Hoppe

jag tycker att kanebos 38° är superbra! finns en vanlig och en volym vill jag minnas.

den kan jag både bada och gråta med utan att något händer :)
    (den tas bort med 38° vatten som namnet antyder, men det går inte att skölja bort den hur som helst utan man får blöta upp den med vatten en bra stund för att den ska lossna).

• bobods

Jag har kanebos också, tycker den som du säger sitter bra, jag föredrar dock en sort som tas bort med oljebaserat borttagningsmedel, jag tycker kanebos är så krånglig att få bort, de små svarta klumparna hamnar överallt

• Vickymb

Kanebos är jävligt krånlig att få av och ger absolut ingen volym...den är den mesigaste mascaran jag prövat...händer fan ingenting.

Men sen är fågan vill du ha volym eller är det längd du vill ha?

Har jobbat på kicks så jag har sålt många mascaror i mitt liv...vad vi sålde bäst och mest av är helt klart Lancome och dom har flera vattenfasta mascaror (själv använder jag den som helter DRAMA så jäkla bra men jag gillar extrem volym). Vill man ha mindre volym och absolut inga klumpar så är det hypnose från lancome eller lash queen från Helena Rubinstein. Men glöm clinique..den är lika mesig som kanebo....MEN vill du bara ha lite färg på fransarna och naturligt så ska du ha kanebo eller clinique. Men tänk på att kameran absorberar sååå mkt att det kommer se ut som du knappast har smink på.

• Hoppe

ja, håller med om att hypnose är jättebra om man vill ha volym!
    och det är verkligen så att sminket försvinner på bild, man behöver inte vara så rädd att ta i lite extra (iaf på ögonen, man kanske inte vill se ut som en clown ;)

• Mumin123

Skulle säga Dior Show eller Lancome Hypnose..

• uppochhoppa

Hypnose är fantastisk!

• zunzilk

Brukar kombinera två mascaror för bästa effekt, Kanebos 38 grader eller diorshow iconic extreme, och en volym mascara typ lancome drama för effekt. :)

• Moi mokulat

jag köpte Kanebos 38 fast den heter ju inte Kanebos längre

• FramtidaFruSandberg

är alla dessa mascaror ni tycker är bäst vattenfasta? jag tycker att varje gång jag kollar så hittar jag massa som verkar jättebra men så finns de inte som vattenfasta. jag håller med Vickymb om att Kanebos var ingen höjdare. jag har hört så mycket gott om den så jag köpte den och det fanns ju ingen volym alls. Jag fick jobba jättelänge för att få minsta lilla volym

Svar på tråden Bästa vattenfasta mascaran?