• Jennychan

"Lek" på bröllopsfest! Hjälp!

Hejsan.
    Min vän gifter sig på lördag och vi har tänkt ha en "påståendelek" dvs vi kommer sätta dem på scenen, med ryggen mot varandra, sedan kommer de ha varsin JA/NEJ skylt och så kommer vi säga påståenden som:

"Herr X diskar alltid när Miss X säger till honom"

Men problemet är att där stoppar min fantasti, jag kan komma på mer städ-relaterade grejer men det mesta blir negativt för mannen.
    Snälla hjälp!!
    Jag blir tacksam för var hjälp jag kan få, om ni inte kan komma på påståenden så säg istället något tema ett påstående kan ha.
    lite om paret:

De bor tillsammans i en liten tvåa.
    De har 2 katter och några guldfiskar.
    De har inte barn men vill ha
    Kvinnan är arbetslös sedan rätt lång tid tillbaka men skall börja skolan.
    Mannen jobbar på en båt som maskinman så han är hemma 3 veckor, jobbar 3 veckor så hon är ensam mycket.
    Hon är en drömmare och har lite svårt att hålla sig för styr - dvs om hon börjar en diet så är det svårt att hålla den, hon har många viljor men har lätt att falla ur mönster.

Tack för hjälp.

• Svar på tråden "Lek" på bröllopsfest! Hjälp!
  • Xrissy

Här kommer lite tips (fast jag vet inte om det var det här du tänkte):

- Herr/Fru X vill ha fler än 2 barn.
    - Herr/Fru X drömde om att bli "drömyrket" när han/hon var liten.
    - Herr/Fru X favoritfärg är "favoritfärg"
    - Herr X vet vilken BH-storlek Fru X har
    - Herr/Fru X drömmer om villa, volvo, vovve-liv.

• Oniq

- Herr/Fru X är den som 'bestämmer' över fjärrkontrollen

- Herr/Fru X tar oftast sista godisbiten

- Herr/Fru X har alltid rätt ;)

- Herr/Fru X har läst/sett/ätit [någonting annorlunda]

• Jennychan

Tack :)
    Det är bra ideer :)
    Tackar och tar emot fler, sista gången jag kan läsa tips är på fredag då jag reser med tåg för att komma till bröllopet.

• ElsoNodas

Nu kanske det är lite sent, festen kanske redan är avklarad.

Men på en fest som jag var på hade vi en liknande lek, och då fick gärserna en bit papper var och så fick vi komma på några påståenden var. Det gäller att försöka smyga med detta, så att inte brudparet märker något. På den festen var det buffé som man fick hämta i ett närliggande rum, så det gick ganska lätt att smyga.

• Sebastiána
    "Herr X diskar alltid när Miss X säger till honom"
    Hade inte funkat för oss. Vad svarar man när han diskar UTAN att jag behöver säga till honom och HAN ibland måste säga till MIG att diska??? Gud, jag hoppas vi slipper den leken.
  • Sebastiána

Alltså leken är egentligen kul, men jag är nervös för att det dyker upp frågor där det förväntas att vi svarar könsstereotypt. Om frågan är "Vem städar mest" tror alla att svaret är jag, men om vi då svara min BM kommer det till slut inte bli så kul.

Svar på tråden "Lek" på bröllopsfest! Hjälp!