• Snigel Bee

graham & sandra uppsättning o smink, någon med erfarenheter därifrån?

Har bokat smink o uppsättning där nu, runt 3800 ska d gå på! Provsmink o provuppsättning är med i d priset. Är det någon som har gjort antingen smink el uppsättning där och kan berätta hur d gick så skulle jag vara tacksam! Ganska mkt pengar o bara gå dit o hoppas med ju! :S

• Svar på tråden graham & sandra uppsättning o smink, någon med erfarenheter därifrån?
  • Fröken Skruttis

Jag klipper mig där i vanliga fall och har gjort det i flera år och är ALLTID nöjd! Dom är ganska så uppbokade och väldigt populära. Jag ska själv göra mitt hår och make up där inför mitt bröllop nästa år. Men då ska Grahams dotter Marika göra det..dom  är dock lika grymma båda två!

• Snigel Bee

Ja ska också ha Marika! Ska på provsmink o provmake nästa vecka! Hoppas de blir skitbra! Håret o smink e så viktigt!!

• Fröken Skruttis

Ska bli kul å höra vad du tycker!..:D

• mikmon

Har klippt och färgat mig där i många år, proffsigt och mycket trevligt. Gjort enklare uppsättningar och varit nöjd. Dock läste jag att det var någon som blev mycket missnöjd med såväl hår och makeup där till bröllopet, så går verkligen igenom noga innan hur du vill ha det så det inte blir missförstånd! Lycka till:)

• Snigel Bee

Ja då har ja vart där för provsmink o uppsättning! Har avbokat sminkningen för den dagen och ska även avboka uppsättningen! Är grovt missnöjd. Har ni andra hunnit att gå dit?

• Snigel Bee

De va liksom slarvigt allting! Ja betalde ju ändå 1000 kr för provet så! Först så var hon sen! Sen när hon väl började me håret så va d väldigt stressat allting o d va absolut inget märkvärdigt me uppsättningen! Inget som är värt 3800 kr!
    Sen skulle hon sminka mig och de blev ju helt groteskt! Grunden va alldeles för påspacklat, färgen för ljus för mig och inte alls genomarbetat, ! Så alla linjer i ansiktet o så syntes så att ja blev randig i ansiktet! Du vet när man lägger slarvigt o inte arbetar in d så går d ju inte in i huden. Sen så säger hon att hon inte har alla färger med sig de ligger hemma! Vrf undrar ja då när hon har ett jobb idag! Men aja hon kanske kan lägga skuggan fint iallafall men nej! Såg bara ut som att ja hade åkt på stryk. Sen så kom vi till lösfransarna men då hade hon inte lim! Så skulle hon bara försöka "lägga" dit dem så ja får se hur d ser ut! Då fick ja nog kände ja o avbröt o sa att vi ska avboka sminkningen! Kan tillägga att hon fyllde i mina ögonbryn med SVART!! Ja har kraftiga ögonbryn o behöver knappast fyllas i och absolut inte i svart eller hela brynet! Sminkningen va så ful att ja fick be om hudkräm och frågade om ja kunde gå o tvätta av mig någonstans!

Blev oerhört besviken me tanke på hur dyrt d va! Nu måste ja hitta nåt nytt ställe som kan göra håret! Sminkningen avskräckte hon mig med så pass mkt att ja ska göra d sj.

• mikmon

gud vad tråkigt:( De som annars är så bra, men då är kanske inte bröllop deras grej...känner ens om gjorde sin håruppsättning på noblesse, och hon blev väldigt nöjd. Däremot känner jag ingen som varit nöjd med bröllopssminkning någonstans, fått höra från de flesta att de sminkar sig bäst själva.

• Snigel Bee

A förstår att de där me smink kan vara väldigt svårt! Men misstagen hon gjorde va liksom löjliga!! Riktigt löjliga!! Såg hon inte alla d tydliga linjerna i mitt ansikte av basen! Såg hon inte hur d såg ut me svart på mina bryn??! Sen att hon lämnar mer än hälften av allt smink hemma när hon har jobb på salongen! Inget lim till fransarna!? Ne riktigt dåligt! Billiga va d ju inte heller! Tur bara att d va provsmink och inte på den dagen för då hade ja bara lagt mig på tvären o gråtit!!

mikmon skrev 2010-08-17 15:09:28 följande:
    gud vad tråkigt:( De som annars är så bra, men då är kanske inte bröllop deras grej...känner ens om gjorde sin håruppsättning på noblesse, och hon blev väldigt nöjd. Däremot känner jag ingen som varit nöjd med bröllopssminkning någonstans, fått höra från de flesta att de sminkar sig bäst själva.

• mikmon

Hoppas att du hittar någon annan bra sminkös om du bestämmer dig för att inte göra det själv. Man vill ju vara naturligt vacker och romantisk på sin  bröllopsdag, inte som man ska ut och festa hela natten med värsta spacklet på ju...

• Fröken Skruttis

Usch då! Känns ju inte alls bra nu när jag har bokat dom. Vem hade du? Jag har bokat Marika.

• Fröken Skruttis

Usch...nu vet jag inte hur jag ska göra..:(

• Snigel Bee

Jag avråder verkligen att du gör din sminkning där, spec om Marika ska göra den. Håruppsättningen kan gå, hon lyssnar på en och så på hur man vill ha den.
    Men vart du än går så råder jag dig starkt till att gå på en provuppsättning först. Det är verkligen värt. Spec om du är petig och vill känna dig lugn den dagen.

Svar på tråden graham & sandra uppsättning o smink, någon med erfarenheter därifrån?