• Bambi82

Kuvertpris??

Hejsan!...

Jag undrar hur mycket ni betalar för maten?

Vad kuvertpriset är..

Har kollat runt litegrann och det verkar som dem flesta ligger över 500:-

Eller har ni tänkt att göra mat själva, använda catering???

• Svar på tråden Kuvertpris??
  • lillalyckan

Det beror nog lite på var i landet ni befinner er. Och om det ingår alkohol osv... Vi betalar 215:- för 3-rätters.

• lunagarden

lillalyckan skrev 2010-07-24 01:26:30 följande:
    Det beror nog lite på var i landet ni befinner er. Och om det ingår alkohol osv... Vi betalar 215:- för 3-rätters.

På restaurang?

Var vor du, Bambi, det verkar variera mycket beroende på om det är storstad eller ej.

Jag har hittat cateringpriser på buffé från 99 kr upp till 3-rätters runt 700-800 kr. Det är i Skåne och serveringspersonal är inte inräknad i priserna.

• blikarlsson

Hej!
    Vi ska ha förrätt och varmrätt, efter maten fixar vi själva kaffe+chokladbitar. (Jag tycker det blir för mycket sittande med 3-rätters+tårta). Vi har hyrt en jättefin bygdegård, och bestämt oss för catering. För 280kr/person får vi 2-rätters, servering av dryck(som vi köper själva), dukning i valfri färg (riktig linne) och disk efteråt. Vi bor i vänersvorg/trollhättan...

• Bambi82
    lunagarden skrev 2010-07-24 08:44:40 följande:
      På restaurang?Var vor du, Bambi, det verkar variera mycket beroende på om det är storstad eller ej.Jag har hittat cateringpriser på buffé från 99 kr upp till 3-rätters runt 700-800 kr. Det är i Skåne och serveringspersonal är inte inräknad i priserna.
    Vi bor i Sthlm..

Jo det är mycket varierande priser. Men här verkar det ara omkring 500 per person..

Kanske ska kolla lite mer utanför stan.

Tack för era svar :)

• Junebug

Hej,

Vi betalar 680 kr, inkl vin, i skärgården. I Sthlm kan kuvertprisen gärna ligga uppåt 900 kr men det beror såklart på var man tittar.

• Skumboll

Vi betalar 1280 kr för fördrink/snittar, trerätters, vinpaket och tårta. Det tycker jag är riktigt billigt, de flesta ställen vi kollat på ligger mellan 1700-2000 kr per kuvert. 

• lillalyckan
    lunagarden skrev 2010-07-24 08:44:40 följande:
      På restaurang?Var vor du, Bambi, det verkar variera mycket beroende på om det är storstad eller ej.Jag har hittat cateringpriser på buffé från 99 kr upp till 3-rätters runt 700-800 kr. Det är i Skåne och serveringspersonal är inte inräknad i priserna.
    Det är catering, vi ska vara i en bygdegård dit dom kommer med maten och serverar den, men serveringen får vi betala extra för. Det låga priset var en av anledningarna till vi valde att inte vara i Stockholm trots att det är där vi bor...
  • Mumin123

Vi betalar 1500 för trerätters, brudskål m snittar, vinpaket, tårta, kaffe o avec + bar, detta på restaurang så personal, dukning etc ingår.

• uppochhoppa

800 för trerätters, vin, brudskål, tårta och kaffe. Servering och lokal ingår.

• FramtidaFruSandberg

ca 1000 för 3rätters, brudskål med snittar, vinpaket och kaffe. Vi lägger till tårta själva för 60/person. Alla dekorationer, lokalhyra, personal osv. ingår

• Moi mokulat

300:- KUVERT kostar det oss minus dricka.

Tycker det är skit bra. Jätte fin mat.

Svar på tråden Kuvertpris??