Inlägg från: 20110820 |Visa alla inlägg
  • 20110820

    Vilken resa hade ni valt?

    Vi har drygt ett år kvar till vårt bröllop och minst två år till bröllopsresan men det är ju så roligt att planera!!


     


    Valet det står mellan nu är följande:


     


    1. Flyg till Miami, 3 dagar där sedan västindienkryssning 7 nätter och väl tillbaks i Miami flyg till New York, 5 dagar där och sedan hem till Sverige


    2. Flyg till San Diego sedan 2-3 veckor roadtrip till Las Vegas, San Fransisco, Los Angeles och allt däromkring. Sedan flyg hem igen såklart  


     


    Vilken av dessa resor hade ni valt? Båda kostar ungefär lika mycket...

  • Svar på tråden Vilken resa hade ni valt?
  • 20110820
    ClaraH skrev 2010-07-20 20:31:48 följande:
    Nr 1 tror jag, även om jag känner att 5 dagar i N.Y. är lite länge. Men för mig låter en kryssning väldigt skönt.
    Har varit i NY 11 gånger tidigare, min blivande har aldrig varit där och det är så mycket jag vill visa honom så jag räknar med 5 dagar så kan vi lalla runt i lugn och ro
  • 20110820

     


    Aeternum skrev 2010-08-04 00:03:46 följande:
    Svårt väl -jag hade velat göra båda så velig som jga är Men som bröllopsresa hade jag nog röstat på nr 1 =)

    Vi kommer definitivt att göra båda men det lutar åt att vi tar kryssningen som smekmånad och sedan tar vi roadtrip senare i livet, det lär bli mer än en roadtrip också om jag får bestämma, USA har så himla mycket att se och uppleva

  • 20110820

     


    Rufsas skrev 2010-08-04 08:45:55 följande:
    Vi ska själva göra resa nummer 2 som beskriver men har en månad på oss. 2-3 veckor går knappt att göra resan på. Ni kommer isf bara att sitta i en bil. Jag brukar åka till Cali eftersom hela min släkt bor där och då brukar jag spendera minst en månad där och då räcker det knappt till. Efter denna långa utläggning så röstar jag därför på resa nummer 1.

    Det beror ju helt på vilken väg man tar, jag vet att den går att göra på 2-3 veckor utan att behöva tillbringa hela dagarna i bilen, har både släktingar och kollegor som gjort liknande resa och då har spenderat 2-4 dagar i både LV, SF och LA

Svar på tråden Vilken resa hade ni valt?