• Mmmajsan

Tandblekning?

Hej!
    Nån som provat tandblekning som man gör själv? Blev det bra? Kan ni rekommendera nån produkt?
    Jag har kollat med min tandläkare och de skulle ta 2300:- för att göra en tandblekning...men då håller det i ca.2 år, sa de. Hursomhelst, så fanns det ju inte precis 2300:- över i bröllopsbudgeten just nu!
    Men kanske det funkar att göra det själv?

Tacksam för tips och svar!

• Svar på tråden Tandblekning?
  • Lelay

Du kan göra det själv. Det finns grymma grejer i USA som inte säljs här, men om du inte har vägarna förbi Amerika finns det folk som säljer på ebay och tradera. Det heter Crest (Advanced är den bästa "nivån"), www.tradera.com/Crest-Whitestrips-Advanced-Vivid-Tandblekning-frakt-29kr-auktion_340743_115570423

Jag använder dessa stripes just nu och det blir faktiskt ett grymt resultat efter bara ett par dagar. Fungerar ypperligt och ska tydligen hålla i ett halvår eller så. 

• mattiasFästmö

Det jag har hört om man gör det hemma är att man har tandsten och karies och så på tänderna, och om man inte går till en tandläkare och får tänderna skrapade innan så kan det bli fläckar :/

• AnnaMaria84

Jag bleker tänderna då och då, det är jättebra. Viktigt är att man sköljer med flour morgon och kväll då det kan isa något fruktansvärt i tänderna när man använder blekmedlet.

• Mmmajsan

Anna-Maria: vad använder du då för produkt? Det verkar vara en djungel att välja bland olika produkter och jag är inte intresserad av att få "Hollywoodsmajl" utan bara att få bort lite av de gula som blivit av allt kaffe genom åren...

• AnnaMaria84

Det är ju sådant som man gör hos tandläkaren. Man går dit och han/hon tar avtryck på dina tänder, över-och unerkäke,som de sedan skickar iväg för att göra skenor utav. Till dessa hör små "sprutor" med gele i (ett blekmedel) som man sprutar i en av skenorna, var tand för sig. Det behövs inte alls mkt, utan en spruta räcker kanske 4-5 nätter. Sen väljer du själv hur länge  du vill hålla på. Tandläkaren brukar rekomendera att bleka en käke i taget, då man kan se skillnaden. :) Det blir inte hollywoodsmile i första taget, du hinner märka det innan.

Vet inte just nu vad detta heter, men pratar du med din tandläkare och berättar detta så vet de säkert :)

• AnnaMaria84

En undersökning av tänderna är viktigt också innan, så att man inte har hål eller början till, för då kan det förvärras... och det vill man inte! :)

• perfektionista

Crest whitestrips och Britesmile pens är oslagbara. Finns på Ebay.

• perfektionista

Thewhiteone påminner om Britesmile. Samma princip. Fungerar kanonbra.

• hannah

Tycker du ska beställa hem tandblekning för hemma bruk istället, köpte sånt paket från "dentaworks"  för 395kronor http://www.alltomtandblekning.com/tandbleknings-butik/dentaworks funkade riktigt bra! Tänderna blev vita och emaljen skadades inte alls. Sen beror det på hur mycket man vill bleka tänderna med jag blev nöjd efter 5 gånger ungefär, och har fortfarande nästan 80% kvar av tandblekningsgelen :)

Svar på tråden Tandblekning?