Inlägg från: himlenrunthörnet |Visa alla inlägg
  • himlenrunthörnet

    Örebrobrudar!!!

    Vi bor också i Örebro och ska gifta oss 9 juli 2011! För oss är festlokal, kyrka och catering bokade. Var ska ni ha era bröllopsfester?!

  • himlenrunthörnet

    Vi ska gifta oss i St Mellösa kyrka och sedan ha festen på Gällersta forngård:o) Känner inte till Glottra gård. Tyckte det pirrade lite i magen då vi valde festlokal! Känns lite mer verkligt då!

  • himlenrunthörnet

    Det är just Ethels catering vi har bokat:o) Vi blev rekommenderade henne av dem som ansvarar för uthyrningen av Gällersta forngård. Hon är billig och vad vi hört så ska hon laga god mat med rikliga portioner!

  • himlenrunthörnet

    Vi funderar också på att först servera en förrätt och sedan buffé som huvudrätt. Sedan funderar vi på Ethels tårta till efterrätt och skippa "riktig" bröllopstårta. Vi kommer ha ca 120 gäster och har resonerat som så att vi hellre vill kunna bjuda alla än att satsa på dyrare mat. Ethel tar ca 140 kr kuvertet både för buffé och trerätters + 15kr kuvertet för tårta + 10kr kuvertet för hyra av porslin, störtsa skillnaden i pris blir serveringskostnaden om man väljer 3-rätters. Vi tänkte också anlita Ethels personal för servering. 


    KatjaB: Var snittarna en del av buffén från början fast att ni serverade dem som förrätt eller var de utöver? Vet du om man även kunde hyra dukar av henne?


     

  • himlenrunthörnet

    MsR: Vilken fotograf bokade ni?


    Vi har nog också bestämt oss för vigselringar. Sambon kommer löda på en tunn vitguldsring på sin rödguldsring och jag kommer ha en 3 mm ring med enbart ett band av stenar. Vi väntar på våra förlovningsringar som vi inte fått än. Min ring kommer vara en fyrkantig rödguldsring med en platta av vitguld ovanpå med en diamant infattad. Ni andra som bestämt er - vad ska ni ha?!

  • himlenrunthörnet

    MsRW: Fotografierna på hans hemsida var helt fantastiska!!! ...och jag har sett högre priser också;o) Det blir säkert toppen!!!


    Vi gifter oss den 9 juli.


     

  • himlenrunthörnet

    Ni andra som också bokat Ethels - vet ni om hon hyr ut dukar också?!


    Jag känner igen det där att alla verkar vara ute i så extremt god tid! Vi fick ändra datum för bröllopet då både festlokalen och cateringen var uppbokad den 2 juli då vi först tänkt ha vårt bröllop... ...och jag som tyckte att vi var ute i extremt god tid nästan ett år i förväg!!


     

  • himlenrunthörnet

    Vi har också funderat på att åka till Toscana på bröllopsresa. Vi har också barn som jag inte vill vara ifrån längre än en vecka, så det får räcka för oss.


    Jag tror att vår bröllopsfest, kläder, håruppsättning, blommor och fotograf kommer kosta ca 50 000kr. Men därutöver kommer ju ringar och bröllopsresa. Vi tänkte dock önska oss bidrag till bröllopsresan i present. Men sammanlagda summan blir nog ca 100 000... Vi planerar att ha ca 100-120 gäster.


    Jag var och tittade på brudklänning på bröllopspalatset i Degerfors. De har jättemycket fint till bra priser! Om jag inte syr upp en klänning i Thailand när vi ska dit i höst så kommer jag nog köpa eller hyra från bröllopspalatset.


    Är det någons om vet vad "save the date"-kort är för något?! Har ni skickat några sådana eller när gör man det?! Hur tidigt kommer ni andra att skicka ut era inbjudningar?


     


     

  • himlenrunthörnet

    Välkommen CaHaJa!! Visste inte att det låg en bröllopsbutik i Vretstorp, så jag är också nyfiken på om den kan vara bra!


    MsRW: Vi har nog bestämt oss för att ha vanlig tårta istället för bröllopstårta. Vi vill gärna hålla nere kostnaderna lite, men istället ha råd att bjuda många vänner, och varken jag eller sambon tycker om tårta så för oss känns det som en enkel grej att spara några slantar på. Vi tänkte ta Ethels chokladtårta och dekorera den med några brudpar i plast eller nåt. Hennes tårta kostar bara 15kr kuvertet.


     

  • himlenrunthörnet

    Mmm, Gunnar Fahlström har designat riktigt fina ringar;o) Vi har låtit inspireras av hans verk, men utifrån detta designat våra egna som håller på att tillverkas hos Ringströms.


    Håret ska jag antagligen få hjälp med på Ego där jag varit kund sedan de öppnade. Make-up kanske jag också kan få hjälp med på Ego, annars funderar jag på att sköta den biten själv...


    Klänning har jag ännu inte bestämt mig för. Är lite inne på något båtringat, ganska enkelt och utan släp, men det kan ändras... Eventuellt kanske jag syr upp ngt i Thailand när vi ska dit i november, men jag känner mig lite osäker... 


    Ni som ska ha färgtema - vilka färger ska ni ha?!


     

  • himlenrunthörnet

    Ja, det var billigare att låta Ringströms tillverka än att köpa Gunnar Fahlströms egna. Vi lägger också ca 40 000 på vigselringar och förlovningsringar. Vi har inte kommit till skott att köpa några förlovningsringar sedan tidigare, så det blir både och nu!

  • himlenrunthörnet

    Vad kul att du hittade en fin klänning!! Själv har jag idag bokat en kompis som ska sjunga i kyrkan:o)

  • himlenrunthörnet

    Å idag hämtade jag våra förlovningsringar! Jag känner mig jättenöjd med resultatet:o) Hur går det för er andra med planeringen?

  • himlenrunthörnet

    EhjärtaF: Kul med tillskott i tråden! Vi ska också låta tillverka våra vigselringar av guldsmeden på Bröllopspalatset i Degerfors! Har ni börjat titta på vilken researrangör ni ska åka med till Toscana isåfall? Eller ska ni boka flyg och boende separat? Jag hade tyckt att det skulle vara smidigt att åka charter den här gången, men hittar inget bra (eller perfekt kanske jag ska säga) hotell via de stora researrangörerna... Det finns ett hotell som jag tycker ser ok ut hos fritidsresor, men då måste man inkludera halvpension om man ska ha tillgång till de lite lyxigare rummen, och det tycker jag låter trist... Vi vill gärna bo vid havet.


    Jessika81: Då ska jag ta mig en runda till Vretstorp:o)


     


     

  • himlenrunthörnet
    EhjärtarF skrev 2010-10-17 22:10:38 följande:
    himlenrunthörnet: Vi tänker åka våren 2012, så har bara spanat lite löst. Tänkte kanske önska lite bidrag till resan på bröllopet =))  Verkar inte så smidigt att åka dit. Flyger man till Milano el Rom o sen tar sig på egen hand till Toscana??Eller hur har ni planerat?Han verkar ju hur skön som helst, guldsmeden. Var oxå sugen på att kika på Vretstorp. Hon verkar ha öppet när man själv önskar, eller??Ska ni hyra eller köpa klänning??
    Vi ska också önska oss ett litet bidrag till resa;o) Nej det är just det att vi inte heller hittat någon riktigt smidig lösning på resa till Toscana... Vi vill bara vara borta en vecka och då vill vi inte lägga massa tid på krånglig dit- och hemresa! Men vi kan väl fortsätta tipsa varandra om vi hittar något bra!

    Jag ska eventuellt sy upp en klänning i Thailand... Annars hade jag från början tänkt hyra. Fast när jag ser att det inte skiljer så mycket i pris på att hyra och köpa blir jag osäker...


     

  • himlenrunthörnet

    Vi har också biljetter till bröllopsmässan! För övrigt kan jag berätta att jag nu sytt upp min klänning i Thailand:o) Billigt och bra - 900 kr!!! Det kan jag rekommendera om någon annan funderar på det!

  • himlenrunthörnet
    Reebok84 skrev 2011-02-05 14:35:36 följande:
    Vilken sida?

    Jag har inte ens börjat kolla på klänning än. Är väl sent att få uppsytt nåt från kina/thailand nu ? Funadera på att kankse beställa från USA efter att jag provat lite här hemma först..
    Nej, alltså vi hade en resa inbokad till Thailand så jag gick till en skräddare där. Kanske lät konstigt av mig att tipsa om det sådär eftersom man kanske inte bokar en resa av denna anledning.

    EhjärtarF: Vad kul att du känner dig nöjd med klänningen!

    Vi har beställt våra inbjudningskort nu så de kommer nog vilken dag som helst och sedan ska vi skicka dem ganska snart!
  • himlenrunthörnet

    Hej tjejer! Hur går det med förberedelserna för er? Det närmar sig:o) Vi tyckte vi var så tidiga med allt från början, men nu när det börjar dra ihop sig inser jag att det är en hel del kvar att fixa...

    Det vi har kvar att fixa är:
     
    blommor
    bordsdekorationer
    servetter
    dukar
    vigselprogram
    festhäfte
    rispåsar
    bordsplacering
    skor till brudgummen
    kravatt
    tiara
    ringar
    underkläder
    skor till näbbarna
    näbbkostym

    Men mannen tror nog typ att vi är klara...;o)

    Hur ligger ni andra till?

Svar på tråden Örebrobrudar!!!