• Sarabella

När skicka ut inbjudningarna?

Ja som rubriken lyder..

När är lagom att skicka ut inbjudningarna till bröllopet? Hur långt i förväg är lagom??

Vi ska inte gifta oss förrän juni 2011 men bättre att vara ute i god tid kanske, eller?

• Svar på tråden När skicka ut inbjudningarna?
  • mattiasFästmö

Eftersom ni ska gifta er i juni så skulle jag skicka ut dom en bra bit innan, för det första så att folk inte bokar in semestrar under eran vigsel, och sen för att det är skönt att kunna planera ut ifrån hur många gäster det blir

vi skickade ut våra i början på juli, osa början på augusti, och vi gifter oss i oktober.

• zoldiz

Har du funderat på att skicka "save the date" kort nu och riktiga inbjudningar längre fram?

• Willowfield
    zoldiz skrev 2010-07-29 23:14:58 följande:
    Har du funderat på att skicka "save the date" kort nu och riktiga inbjudningar längre fram?
    Yes :) tur jag kikade på denna tråd.. undrade just vad STD stod för. tackar :)
  • uppochhoppa

skickar i september, bröllop i februari. Folk planerar så långt fram nuförtiden så vi vill vara på säkra sidan även om vi spridit budskapet till de närmsta.

• Sörön10

Jag skulle nog skickat STD (haha könssjukdomar på engelska!) till jul. Kanske som ett julkort? Och sedan inbjudningarna till påsk! Om jag skulle gift mig i juli alltså! 

Lycka till! 

• lunagarden

Vi gifter oss i juli 2011 och har skickat STD för två veckor sedan till de 50 närmaste. Av dessa har 30 redan tackat ja

De flesta av våra gäster bor långt ifrån oss, och många har mycket för sig och semesterplaner görs ofta upp långt i förväg.

Dessutom är det flera av vännerna som planerar bröllop, och vi vill inte att det ska krocka.

Inbjudningarna tänker vi skicka redan i mars. Om vi får många återbud då, hinner vi skicka ytterligare en vända

• Sarabella

Funderar på att skicka STD kort nu snart... Tack för alla svar!!

• Jojon86

Vi har skickat STD-kort och tänker nog skicka ut inbjudningarna i januari/februari. Vi gifter oss den 4 juni.

• Nikeh

Vi ska också skicka STD-kort snart (förmodligen i september), inbjudningarna i mars kanske och bröllopet är i augusti.

Svar på tråden När skicka ut inbjudningarna?