• oktbröllop

Frisör i Stockholm gärna på Söder

Hej!
    Det visade sig idag att min frisör kommer vara på semester när vi gifter oss i oktober så det är bara att ge sig ut och leta efter en annan till den stora dagen. Kan någon rekommendera en bra frisör på Söder, gärna Hornsgatan eller Hornstull är jag jättetacksam!! Tar också tacksamt emot tips på någon som är bra på naglar på Kungsholmen/Innerstan.

Stort tack!

• Svar på tråden Frisör i Stockholm gärna på Söder
  • melondoft

Åh, är också intresserad!!! *puffar lite*

Vart ska ni gifta er??

• oktbröllop

I Högalidskyrkan med fest på Långholmen så det vore ju bra om man kunde hitta en frisör på delen av Söder. Borde finnas hur många som helst eller hur! :)

Ni då?

• melondoft

Vi gifter oss i Katarina kyrka 11 december. Ja, jag tycker också att det verkar skönt att ha allt i närheten av kyrkan så man slipper åka så långt. Vår vigsel börjar dessutom kl 14 så det är ju inte jättemycket tid man har på sig och då vill man inte lägga det på transport. Jag har hört ganska bra om Systrarna Boustedt på götgatan... men jag har själv aldrig varit där... har gått förbi några gånger och varit lite sugen på att gå in och kolla... de tar 2490 för hår och smink...

• Moemoe

Hår Stylisterna på Hornsgatan vet jag har många duktiga frisörer. Om du är villig att åka in till t-centralen innan ligger Saints&Sinners på Gamla brogatan (www.saintssinners.se/) med as grymma tjejer som jobbar där! vet dock inte vilka prser dom tar och så.

Lycka till!

• LenaSS

Jag var med min vännina på hennes provuppsättning hos tjejerna på seienstyle, ligger vid mariatorget. (www.seienstyle.net)
    Dom var jätteduktiga!

• Vickymb

Men gå för 17 gubber inte till Baresso eller vad det heter...ligger mitt emot södra station. Jag bokade uppsättning där när jag skulle vara tärna på min kompis bröllop. Hon lyssnade inte alls på min önskan utan tyckte att jag skulle ha några fåniga lockar i nacken.

De värsta av allt var att hon sa ja nu blir du nog snyggare än bruden....men det bästa var att jag efter mkt fram och tillbaka började att ta ut nålarna ur håret när jag hade betala och var på väg ut....så jag fick fixa håret själv istället...och det var ju det jag betalade för att slippa!

• CStar11

Oktbröllop:
    Vilken lokal på Långholmen ska ni ha festen på? Är det Värdshuset eller Carlshällsgård? Funderar nämligen också på Långholmen och Högalidskyrkan. Är dock lite rädd för att Högalidskyrkan ska kännas för stor med våra 80 gäster.. Hur många gäster har ni?

• oktbröllop

CStar11: Vi ska ha festen i Lusthuset som tillhör Långholmens folkhögskola. Man hyr lokalen och sen får man ta dit mat och dryck. Om man inte vill vara på restaurang känns den lokalen som ett mycket bra alternativ i centrala Stockholm. :) Vi kommer bli knappt 100 personer på bröllopet. Håller med dig om att Högalidskyrkan är väldigt stor, men vi valde lite efter läge. Men prästen tipsade lite om att man dirigerar gästerna att sitta långt fram och inte fyller ut bänkarna på bredden så brukar det bli ganska så bra. Den är ju väldigt härlig att vara i och man får gå länge så man hinner njuta ordentligt både av intåg och uttåg!! :)

Vad gäller frisör verkar det nu som om en kompis nu ska hjälpa mig med håret... Har hittills inte hittat någon i närheten av Långholmen som känns bra till rimligt pris. :(

• CStar11

Oktbröllop: Jo den är ju verkligen pampig! Den långa ut- och inmarschen lockar faktiskt!

Svar på tråden Frisör i Stockholm gärna på Söder