• Piien

Varning gällande Landy Bridal

Hejsan!

Jag beställde min klänning, tärnornas klänningar, en väska och en liten jacka från Landy Bridal.

Först var jag rätt nervös då det tog mycket lång tid innan jag fick veta hur det gick för dem - de svarade inte på mail utan fick först veta att klänningarna var klara och skulle skickas då vi ringde dem.

När den pärsen var över och paketet väl anlänt inser jag att de inte skickat med jackan. Jag försöker påtala detta för dem, via mail, och får inte svar trots att jag skickar vid upprepade tillfällen.

Via telefon får jag tag på dem och de skickar efter detta ett mail där de skriver att jag ska betala frakt och så skickar de jackan, vilket jag tvärvägrar då jag redan betalat frakt för allt - att de sedan glömmer att skicka med jackan ska inte jag stå för.

Fortfarande dröjer det lång tid innan jag får svar, och jag blir mer och mer irriterad då jag betalat för en vara jag inte fått, och de dessutom vill att jag ska betala mer för att de ska skicka den. Jag sa helt enkelt att jag ska ha jackan eller så får de ge mig pengarna tillbaka! Det är inte svårare än så.

Trots flera mail då jag skrivit detta har jag inte fått några pengar insatta. Nu var det ingen stor summa det gällde, men inte ska jag betala för något jag inte får! Ett bröllop är aldrig billigt, och nu får jag ju lägga ut ännu mer pengar om jag ska ha en jacka...

Vad jag vill säga är att Landy Bridal är bra och hjälpsamma så länge allt fungerar som det ska, men om de gör något fel tar de uppenbarligen inget ansvar för detta - något man som kund bör veta innan man anlitar dem.

Trots att jag är mycket nöjd med klänningarna kommer jag inte att beställa från dem igen, och man kanske bör tänka till innan man väljer att göra det.

Vänlig hälsning,
    Piien

• Svar på tråden Varning gällande Landy Bridal
  • Janqvist

oj, detta va tråkigt att läa, hoppas verkligen de löser sej för dej!

jag har tänkt beställa från landy... va dtycker du annars om klänningarna? är dom välsydda, å bra kvalité på tygerna?

• Piien

Klänningarna är jättefina på alla sätt, så de är jag mycket nöjda med!

Svar på tråden Varning gällande Landy Bridal