budget för ett bröllop med ca 60 gäster? vi har tänkt laga maten själva.
vi ska gifta oss nästa sommar. har tänkt oss ca 60 personer. vi har fixat en lokal gratis, maten ska vi laga själva. tårta ska en kompis göra. annars ska vi köpa resterande:)
vi ska gifta oss nästa sommar. har tänkt oss ca 60 personer. vi har fixat en lokal gratis, maten ska vi laga själva. tårta ska en kompis göra. annars ska vi köpa resterande:)
Vi har ca 60st gäster.
Lagar alla mat själv, bakar tårtan själv, får naglar gratis, blommor binder en vän så de får vi billigare, fotograf får vi av pappa med sambo i bröllopspresent.
Lokal inklusive porslin mm får vi låna gratis
Men vi landar nog ändå runt 30.000kr
Vi hade 65 gäster och en budget på ca 30 000. Det som kostar mest är maten, så det är jättebra att ni fixar det själva! Sen kan ju lokalen ibland kosta lite beroende på vad ni vill ha.
Vi hade en som lagade maten åt oss så vi köpte bara råvarorna, fotografen var en kompis, lokalen var en billig bygdegård där porslin ingick, blommor fick vi billigt eftersom en kompis till mig är florist. Min svägerska är frisör och gjorde håret.
Vi köpte alkohol och sålde till självkostnadspris, klänningen gick på under 4000, min man hyrde frockcoat... Sedan är det ju lite småsaker som servetter, blommor på borden, värmeljus, bubblor....
Gör ni program och inbjudningskort själva så blir det billigt...