Inlägg från: Minstoradag |Visa alla inlägg
  • Minstoradag

    2011 brudar del 7

    Vad det verkar hända saker för er.

    Jag och min blivande satt igår och tittade igenom gästlistan och nu lutar det åt att vi måste byta lokal för middag och fest då vi blir ca 15 pers mer än tänkt...
    Tillbaka på noll. Suck! Ska ringa till två lokaler imorgon så får vi se vad som händer.


  • Minstoradag

    Det här med namn är jätte svårt och lite känsligt för oss. Jag har inte min mamma kvar i livet eller någon pappa, båda föräldrar till min blivande har gått bort han mamma i påskas.
    Så som det ser ut nu kommar vi heta varsit efternamn.. Lite trist.
    Våra döttrar har hans namn som mellan namn och mitt som efternamn jag skulle egentligen vilja att vi hade så med.


  • Minstoradag

    Hejsan.

    Jag oh min blivande satte oss häromdagen och pratade lite om bröllopet och kom in på honörsbordet.

    Jag har ju ingen förälder och inte han heller men jag har min mormor som varit min "mamma" i 13 år vilket gör så att hon borde sitta vid honörsbordet. Men sen då?

    Min sambo har en mormor och morfar men jag tror inte att morfarn kommer orka sitta där pga att han är lite äldre. Sen har han en bror också men då får jag så dåligt samvete över att min mormor ska behöva sitta själv bland alla unga.. Vi har nämligen tre tärnor och tre marshalkar (hur stavas det?).

    Jag funderar kort och gått på om vi bara ska vara vi vänner men jag tror att min mormor kommer ta illa upp. Åhhh vad svårt!

    Vi har iallafall bestämt lokal nu så på måndag ringer jag och bokar kyrka =)


  • Minstoradag

    Det här med ring är svårt. Jag hade en slät vitguldsring som jag aldrig riktigt tyckte om. Jag fick ärva i förtid en klassisk ganska hög enstens ring och tillsammans blev det den ringen som är på bild efter att den blev omgjord. Fast eftersom att jag är hopplös så funderar jag nu på att sätta tillbaka stenen i den andra ringen som är orörd förutom att stenen sitter på min ring. Isåfall vill jag att vi använder min nuvarande ring och smälter ner till en vigselring till min sambo eller att hans förlovningsring smälts ihop med min ring och gör en stor ring till honom... Vilka problem jag har


  • Minstoradag

    Jag är tvungen att ha låga skor när vi gifter oss då jag har lite problem med fötter, ben och leder i högaklackar. Jag tror att det kommer bli ett par vanliga vita ballerina men jag skulle vilja ha någon söt rosett på eller något sådant däremot inget silverspänne eller nit liknande saker.


  • Minstoradag

    Jag har precis betalat handpenning på lokalen där vi ska ha våran bröllopsmiddag och fest =) Underbart!


  • Minstoradag

    Vad härligt med nära familj som vill hjälpa till! =)
    Vi har min mormor som säkert kommer hjälpa till med något men inte med detaljer och sånt men mer kanske som smakråd av klänning.
    Jag har ju min bästa vän som kommer hjälpa till med allt pyssel om vi bestämmer att göra inbjudnings kort och placeringskort.

    När det kommer till barnvakt så tycker jag att det är jätte svårt! Vi kommer ha ett barnfritt bröllop men självklart ska barn som ammas och flaskas vara därn Hur som helst så har mon mormor sagt att hon ska ta dem men jag får så dåligt samvete att hon ska behöva åka... En av mina fina tärnors mamma har mer eller mindre erbjudit sig att ta dem men det blir en process i sig att de då ska lära känna henne på riktigt plus att hon ska ha tärnans son också...

    Ungefär 1 år kvar och det här stressar jag redan över men jag vill veta, jag är nog lite av ett kontroll freak men förhoppningsvis inte en bridezilla =)


  • Minstoradag

    Jag har ett litet stort problem. Kyrka.
    Nu har min blivande sett den kyrkan jag verkligen vill att vi ska vigas i men han va väl sådär imponerad så nu vet jag inte alls hur vi ska göra.
    Antingen tar vi kyrkan som båda tycker är fin, eller så väljer jag att vi viger oss i den kyrkan jag vill och som jag har koppling till.
    Han säger att det inte spelar någon roll men det måste det ju göra... Men vad är rätt och fel nu. Ska jag gå emot mig själv och vad jag vill för att han ska vara 100% nöjd eller tvärt om? Fy vad svårt!


  • Minstoradag

    Ibland kan karl chocka!

    Vi va på bröllop i lördags där han va bestman och vid ett tillfälle underkvällen sa han bara - Om vi vill ha sånna här västar så finns det i rosa (han hade en grå) men vi måste hyra i senast december eftersom att 18 juni är ett jätte vanligt bröllops datum.

    Inte trodde jag att han hört sig för när han va i butiken =)

    Jag har bestämt mig för att boka den kyrkan som vi båda vill ha istället för den jag vill ha. Jag tror att mitt beslut kommer bli jätte bra i slutändan även om det känns lite i hjärtat. Men kykan jag ska ringa nu kl 13.30 har jag alltid gillat så det kommer bli kanon. Plus att den ligger närmare där middag och fest ska vara.


  • Minstoradag

    Kyrkan bokad! =)

    När det gäller fotografering och fotograf så ska min blivande höra med två som är bekanta till honom. Våran porträtt fotografering kommer bli innan vigseln då tiden för vigseln är 15.30 och fördrinken på mottagningen är 17.00.
    Hur som helst så får vi tyvärr ses innan vigseln men det gör kanske inget. Sen vill jag ha fina bilder från själva vigslen också av en fotograf men när det kommer till allt innan när jag och mina tärnor gör oss i ordning samt när killarna gör sig iordning det kan vi lika väl göra själva och festen kan vi göra själva men att någon som har koll får ha ansvar typ.

    Min blivandes ena marsalk ringde idag och ville veta igen att datumet va 18/6. Han sitter och planerar svensexa! 10 månader innan. oj oj oj han lär ju bli bort rövad till utlandet =)


  • Minstoradag

    Våran yngsta dotter fyller år den 2 September så vi berättar nog för släkten som kommer då att vi ska gifta oss. En del vet visserligen eftersom min sambo la ut vigselbekräftelsen på Facebook


  • Minstoradag

    Är det någon av er som hört något om en säljare pä tradera som heter "brudklänningar"? Jag har hittat en sån fin klänning som kan vara the one men vågar man beställa därifrån?


Svar på tråden 2011 brudar del 7