• Skumboll

Vektorbaserade bilder till trycksaker?

Jag hade tänkt göra layouten på trycksakerna själv och sedan trycka upp hos tryckeri. Men jag är ingen hejare på att rita sådana illustrationer så jag funderar nu på om man kan hitta vektorbaserade bilder på nätet att ladda ner (köpa går också bra så länge de går att redigera). 

Det jag främst letar efter är blommotiv, liknande dessa;

www.weddingpaperdivas.com/product/3929/signature_white_textured_wedding_invitations_sweet_peonies.html

www.weddingpaperdivas.com/product/4733/letterpress_wedding_invitations_hanging_floral.html

www.weddingpaperdivas.com/product/2665/signature_ecru_wedding_invitations_cherry_tree.html

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Vektorbaserade bilder till trycksaker?
  • gruyerienne

Har du provat att bara googla efter psd files (om du tanker anvanda photoshop vill saga)? Det gjorde vi, sen andrade vi farger och sa.

• Skumboll

Tack för tipset! Photoshop går väl, hade nog helst av allt velat ha illustratorfiler för att slippa bekymra mig om pixlar och upplösning.

I övrigt kommer jag använda mig av indesign, så båda funkar ju. Jag får fortsätta googla... tycker mig inte hitta det jag vill ha bara. 

• Hjartafró

Jag köper den del vektorbaserat från bl.a Fotolia.com. Smidigt, stort utbud och låga priser.

Våra trycksaker fixade jag på samma sätt som du tänkt, formgav själv med vektorbaserad grafik, valde papper och lämnade till ett tryckeri som tryckte och beskar. Typ såhär: www.gervide.se/

• Skumboll
    Hjartafró skrev 2010-07-16 14:19:44 följande:
    Jag köper den del vektorbaserat från bl.a Fotolia.com. Smidigt, stort utbud och låga priser. Våra trycksaker fixade jag på samma sätt som du tänkt, formgav själv med vektorbaserad grafik, valde papper och lämnade till ett tryckeri som tryckte och beskar. Typ såhär: www.gervide.se/
    Fantastiskt snyggt! Enkelt och stilrent, precis min melodi! 

Har du hittat det mönstret som du har på inbjudningskorten på fotolia?

• Skumboll
    Hjartafró skrev 2010-07-16 14:39:10 följande:
    Njä, jag tror faktiskt jag hittade just detta någon annanstans. Men jag hitta "några" bilder som kanske lite liknar de du visade ovan: eu.fotolia.com/id/23900017 eu.fotolia.com/id/18909322 eu.fotolia.com/id/23761023 eu.fotolia.com/id/22394470 eu.fotolia.com/id/23933455 eu.fotolia.com/id/16670969 eu.fotolia.com/id/18483312 eu.fotolia.com/id/16794888 eu.fotolia.com/id/23933286 (fyra biler i ett    
    Tusen tack! Jag hittade hur mycket som helst när jag började söka... nu är ju snarare frågan hur man ska kunna välja...

Men de bilder man laddar ner - kan man redigera dem i illustrator precis som man vill?

• Hjartafró
    Skumboll skrev 2010-07-16 14:44:44 följande:
    Tusen tack! Jag hittade hur mycket som helst när jag började söka... nu är ju snarare frågan hur man ska kunna välja... Men de bilder man laddar ner - kan man redigera dem i illustrator precis som man vill?
    Japp, om du köper "Vectro License" kan du göra det. Brukar kosta 3-4 dollar.
  • Skumboll
    Hjartafró skrev 2010-07-16 14:52:14 följande:
    Japp, om du köper "Vectro License" kan du göra det. Brukar kosta 3-4 dollar.
    Det var ju inte alls farligt! 

Får jag fråga var du tryckt dina inbjudningskort och vad det kostade?

• Pixiebelle

Å, vilken bra tråd! Jag är också ute efter liknande bilder till inbjudningskort men har inte vetat riktigt var jag ske leta! Tack för toppentips!!!

Ps: Är också nyfiken på vad det kostade att trycka upp korten :)

Svar på tråden Vektorbaserade bilder till trycksaker?