Inlägg från: Astro |Visa alla inlägg
  • Astro

Ingen resa och bortkastade pengar

Grattis till läkarlinjen!

Är det pga upprop du inte kan resa? För det brukar vara lite knivigt, men i Linköping där jag läste var det inte helt uteslutet att man kunde missa uppropet om man hade någorlunda giltigt skäl, och en bröllopsresa för 12000kr borde väl funka. En kompis missade uppropet ett år pga av att hon helt glömt det och istället infann sig på den praktikplats hon skulle till dagen efter. Det blev en rejäl utskällning, men hon klarade sig iaf .

• Astro

Ja, när det gäller obligatoriska moment är det ju helt klart svårare. Examinationer kommer det ju oftast en andra chans på, men omtentor är ofta lite klurigare än första-tentorna.

Men då instämmer jag med de andra, se om biljetterna går att sälja!

• Astro

Och vad gäller att bo isär, vi gör det just nu och ev om min bm skulle få mer jobb där han är nu så blir det så i fortsättningen ett tag oxå, eftersom jag gör min AT-tjänst nu och de är svåra att byta.

• Astro

Råkade trycka av lite fort där. Vad jag ville säga var att, det är tråkigt att bo isär, men väldigt trevligt när man ses! "Kärleken växer med avstånd" har äldre och visare kvinnor sagt till mig, och det stämmer väldigt väl. En avgränsad period så funkar det alldeles utmärk att bo isär.

Svar på tråden Ingen resa och bortkastade pengar